Butikker som selger strømkabler under 1000 kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 111
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Men jaggu ser det rått ut ;-)
    Og da er man jo kommet langt nok spør du meg:-)

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Dette er jo som å banne i kirken

Du kommer ikke noen vei med en kabeldebatt her inne allikevel, dessverre vil jeg si. Noen mener hardnakket at det funker, andre ikke...
    Jeg innrømmer i det minste at jeg har lagt ut x antall kroner og timer arbeid for en skikkelig strømkabel koblet til en grei receiver, og at dette må være den dårligste investeringen LYDMESSIG jeg har gjort så langt. Men jaggu ser det rått ut
    Neida, regner ikke med å komme noen vei, men det hender jeg blir provosert. Hifi-folk har en stygg tendens til å ignorere åpenlyse fakta. Mye burde man innsett med sunn fornuft, men noen mangler akkurat det.. Om man bytter en kabel fordi det ser fett ut, så er det et argument jeg faktisk kjøper, bare så det er sagt. Men det er ingen grunn til å sprenge budsjettet for å få en kabel som ser bra ut.

Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Eller kan man argumentere med at den hvite flotte strømkabelen a'1963 faktisk er inne i veggen, behagelig 'skjermet' for all verdens støy og dermed ikke trenger koste mer enn 3,50 pr meter?
    Man kan jo alltids argumentere.. :razz:.. Jeg har ikke helt fått med meg hvilke fordeler en svindyr strømkabel skal føre med seg. Om argumentet er skjerming, får man skjerma kabel hos Elfa til en billig penge. Sett på plugg selv og evt. strømpe så ser den bra ut også. Forøvrig er det bare i en seriøs "kabelsalat" at jeg ser for meg det kan bli trøbbel.. Har du begrensa med kabler og sørger for å ha signal og strøm nogenlunde adskilt så eksisterer ikke nevneverdig krysstale.

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Mye meninger her. Greia er...bedre strømkabel hjelper. Ferdig med det.
    Om det så bare er de 2 siste meterne, og det at 4 meter låter bede enn 2 meter kan jeg ikke forklare. Det bare er sånn.
    Slikt må dere akseptere...hehe
    Og om du ikke hører forskjell, så memer ihvertfall jeg at du ikke har hørt etter på det du hører.
    Du tuller.. 4 meter kabel låter bedre enn 2 meter kabel? Nå tar det vel litt av her.. Jeg har hørt mye rart, men dette er helt drøyt. Påstår du at 2 meter lengdeforskjell på strømkabelen har noe å si? Jeg lurer seriøst på hvilken hifidott som holder på med vranglære og har så enorm påvirkningskraft.

Også en annen ting.. Hvis det hadde vært slik at dette hadde noe for seg, hvorfor i alle dager legger ikke folk da kabel til 1000 kr/m helt til sikringsskapet? Og kanskje til og med videre til trafoen?

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Det er jo ikke nuten grunn at du har muligheten til pg bytte de ut på litt mere påkostet utstyr.
    På rimeligere surround recivere skal du leite lenge etter en med mulighet for og bytte nettkabel.
    Hva med at det kanskje er for å forenkle reperasjoner da? Dyre enheter er jo tross alt litt mer fornuftig å reparere på enn billige enheter. Pluss at de lever mye lenger, og kan ha et behov for reperasjon.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars trådstarter..

EDIT: :roll:

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg lite om nettkabel slik jeg nå ser diskusjonen utarte seg. Men hvem vet; når jeg ikke har annet å oppgradere så kanskje...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Neida, regner ikke med å komme noen vei, men det hender jeg blir provosert. Hifi-folk har en stygg tendens til å ignorere åpenlyse fakta. Mye burde man innsett med sunn fornuft, men noen mangler akkurat det.. Om man bytter en kabel fordi det ser fett ut, så er det et argument jeg faktisk kjøper, bare så det er sagt. Men det er ingen grunn til å sprenge budsjettet for å få en kabel som ser bra ut.
    Hender jeg blir provosert av verdensmestere som skal fortelle alle andre hva de ikke må bruke penger på, fordi man selv ikke vil det. Og hører man ikke etter deres gylne sannheter må man regne med å bli stemplet idiot.
    Disse har en tendens til å overse det faktum at veldig mange av deres meddebbatanter har ERFARINGER som motsier den gylne sannhet. Grunnen til at jeg skrev erfaringer med stor skrift er at det stort sett er en mangelvare hos verdensmestrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med en skjermet nettkabel til recieveren, må jo være det at du slipper å gi fra det lille støyet på de få meterne til høytalerkablene. Jeg selv har lagt strømkablene, høytalerkablene og signal kablene separert fra hverandre, så de skal få minst mulig støy Tror ikke at det hjelper noe særlig, men det ser bedre ut

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Hender jeg blir provosert av verdensmestere som skal fortelle alle andre hva de ikke må bruke penger på, fordi man selv ikke vil det. Og hører man ikke etter deres gylne sannheter må man regne med å bli stemplet idiot.
    Disse har en tendens til å overse det faktum at veldig mange av deres meddebbatanter har ERFARINGER som motsier den gylne sannhet. Grunnen til at jeg skrev erfaringer med stor skrift er at det stort sett er en mangelvare hos verdensmestrene.
    Det er trist når dere bruker erfaringen til å villede intetanende. Jeg prøver bare å veie opp litt. Litt motvekt burde være lov på et forum som dette.

Det du kaller den gylne sannhet, kaller jeg forresten kunnskap med en bit av sunn fornuft, men det har jo ingenting å si her. Fnys av poenget jeg kommer med og glem det så fort som mulig. Subjektive oppfatninger og stolthet veier tyngst.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er en "hobby" vor så godt som alt som blir kjøpt er basert på subjektive oppfatninger, er det kansje ikke så rart det veier tyngst.
    Nå vet jeg ikke om du intereserer deg for hifi i det hele tatt eller hva du har av anlegg, men kjøper du høyttalere utelukkende pga gode målinger eller hører du før kjøp?
    Hvis du hadde to alternativer vor den ene målte mye bedre enn den andre, men du foretrekker lyden fra den andre, hvilken ville du da kjøpt?

Hvis du syns subjektive oppfatninger ikke er velkommen bør du finne deg en ny hobby.

Det er trist når dere bruker erfaringen til å villede intetanende. Jeg prøver bare å veie opp litt. Litt motvekt burde være lov på et forum som dette.

Det du kaller den gylne sannhet, kaller jeg forresten kunnskap med en bit av sunn fornuft, men det har jo ingenting å si her. Fnys av poenget jeg kommer med og glem det så fort som mulig. Subjektive oppfatninger og stolthet veier tyngst.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er en "hobby" vor så godt som alt som blir kjøpt er basert på subjektive oppfatninger, er det kansje ikke så rart det veier tyngst.
    Nå vet jeg ikke om du intereserer deg for hifi i det hele tatt eller hva du har av anlegg, men kjøper du høyttalere utelukkende pga gode målinger eller hører du før kjøp?
    Hvis du hadde to alternativer vor den ene målte mye bedre enn den andre, men du foretrekker lyden fra den andre, hvilken ville du da kjøpt?

Hvis du syns subjektive oppfatninger ikke er velkommen bør du finne deg en ny hobby.
    Du blander litt her nå. Du kan ikke snakke som om det er like store forskjeller på strømkabler som på høyttalere...

Men når det gjelder å høre på før kjøp: Jeg tror ikke mange her har hørt på strømkabelen før de kjøper, og man kommer heller ikke på å kjøpe en slik helt uten videre. Man leser på forum og kanskje på hjemmesidene til villedende hifiprodusenter, og kommer på at dette kunne vært en fornuftig investering. Og med det var det gjort.

Det går heller ikke an å tro at alle som kommer inn her har hifi som "hobby" og er som deg heller. Noen er faktisk interessert i best lyd for en begrensa sum med penger, og da skal de selvfølgelig ikke bruke pengene på strømkabel!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blander jeg?
    Kan du vise til hvor jeg har skrevet at det er like store forskjeller på strømkabler som på høyttalere? Eller prøver du bare å vri på det jeg sier?

Er budsjettet "lavt" for hele anlegget, bør selvsagt ikke kjøp av dyrere strømkabler prioriteres.

Hva mener du egentlig med den siste setningen, om at ikke alle er som "meg"
    ,men man vil heller ha best mulig lyd for pengene?

Hva vet du om hvordan mitt anlegg yter iforhold til pris?

Du blander litt her nå. Du kan ikke snakke som om det er like store forskjeller på strømkabler som på høyttalere...

Men når det gjelder å høre på før kjøp: Jeg tror ikke mange her har hørt på strømkabelen før de kjøper, og man kommer heller ikke på å kjøpe en slik helt uten videre. Man leser på forum og kanskje på hjemmesidene til villedende hifiprodusenter, og kommer på at dette kunne vært en fornuftig investering. Og med det var det gjort.

Det går heller ikke an å tro at alle som kommer inn her har hifi som "hobby" og er som deg heller. Noen er faktisk interessert i best lyd for en begrensa sum med penger, og da skal de selvfølgelig ikke bruke pengene på strømkabel!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sagt

De fleste her inne har vel begrenset budsjett, enten det gjelder 2000kr eller 20000kr. Jeg syns det er mest fornuftig å legge pengene der det er størst forskjell. Etter min erfaring vil det si høyttalere, forsterker og signalkilde. Kabler, det går jeg ikke inn på, da det er en evig diskusjon.

Strømkabel til 20k? Neandertaler tenker jeg...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blander jeg?
    Kan du vise til hvor jeg har skrevet at det er like store forskjeller på strømkabler som på høyttalere? Eller prøver du bare å vri på det jeg sier?
    Du snakket som om det skulle være det. Det er jo du som drar inn høyttalere og vil diskutere det. Jeg vet da vel ikke hvor du vil hen med hva du skriver. Høyttalere har ingenting med saken å gjøre, ok, så da er vi enige om det. Legg høyttalerne på hylla da.

Er budsjettet "lavt" for hele anlegget, bør selvsagt ikke kjøp av dyrere strømkabler prioriteres.
    Dyre strømkabler er galskap uansett.

Hva mener du egentlig med den siste setningen, om at ikke alle er som "meg"
    ,men man vil heller ha best mulig lyd for pengene?
    At mange uten å blunke anbefaler og støtter opp om kjøp av dyre merkekabler som det er enorm diskusjon rundt, om virkelig gjør noen forandring.

Hva vet du om hvordan mitt anlegg yter iforhold til pris?
    Ingenting.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakket som om det skulle være det. Det er jo du som drar inn høyttalere og vil diskutere det. Jeg vet da vel ikke hvor du vil hen med hva du skriver. Høyttalere har ingenting med saken å gjøre, ok, så da er vi enige om det. Legg høyttalerne på hylla da.

Dyre strømkabler er galskap uansett.

At mange uten å blunke anbefaler og støtter opp om kjøp av dyre merkekabler som det er enorm diskusjon rundt, om virkelig gjør noen forandring.

Ingenting.

hvilke strømkabler har du testet og på hvilket utstyr? Siden du mener de som følger med er mer en god nok, regner jeg med du må ha prøvd litt for å kan konkludere så bastant om dette.
    Hva mener du da om de som har prøvd og opplevd en forskjell, er forskjellene ikke reelle ? Blir vi lurt? prøver vi å lure andre til å kjøpe ? (regner med "placebo-kortet" blir brukt som svar på dette)

Å dra inn at jeg ikke er interesert i å få mest mulig for pengene, uten at du har en anelse om hvordan mitt anlegg yter sier vel seg selv er ganske så urimelig påstand.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke strømkabler har du testet og på hvilket utstyr? Siden du mener de som følger med er mer en god nok, regner jeg med du må ha prøvd litt for å kan konkludere så bastant om dette.
    Du vet godt at jeg ikke har testa en strømkabel til over femtilappen. Det der er et fattig forsøk på å svekke troverdigheten min, for du vet at jeg har andre grunner for å si akkurat det jeg gjør. Kanskje jeg for eksempel studerer noe der jeg har lært litt om elektrisitet og fysikk, men det vet jeg at du driter i ettersom det helt tydelig eksisterer andre fysiske lover i denne nymotens religionen som dere kaller for hifi.

Hva mener du da om de som har prøvd og opplevd en forskjell, er forskjellene ikke reelle ? Blir vi lurt? prøver vi å lure andre til å kjøpe ? (regner med "placebo-kortet" blir brukt som svar på dette)
    Dere klarer utmerket å lure dere selv. Påvirkningskraft, og det faktum at dere er forutinntatt, gjør at vurderingen ikke blir veldig kritisk i det en kabel plugges inn.

Å dra inn at jeg ikke er interesert i å få mest mulig for pengene, uten at du har en anelse om hvordan mitt anlegg yter sier vel seg selv er ganske så urimelig påstand.
    Jeg snakket ikke om ditt anlegg, men hvis du har blåst penger på en dyr strømkabel så kunne dessverre forholdet mellom ytelse og pris vært bedre.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva slags kabler som brukes i meget fin industri der det settes strenge kraft til presisjon innen elektrisk utstyr? Ikke at jeg har så mange eksempler å komme med, men det finnes jo mye fin industri der ute.

Laseren som øyenlegene bruker bør sikkert være fin, lurer på hva slags kabler de bruker?

Ett kanskje bedre eksempel er vel å se hva de bruker i lydstudio? Eller har ikke de greie på hva som gir god lyd? Er jo så populært med komprimering så de vet vel ikke hva de driver med...

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit at ølflex brukes til frekvensomformere (men da er det snakk om MYE støy), så eg lagde DIY strømkabler med den til alle komponentene mine (se minhjemmekino, er bilde der).
    La på strømpe fra xtreme-cable og må si eg er veldig fornøyd med resultatet.
    Ølfleks har meget god skjerm og er fleirleder. Det er kjekt for da slipper du at kabelen "husker" bøyer og det gjør den mye finere.
    Koblet til skjerm til jord for å fjerne støy. Dette var veldig viktig for meg for min kabelsalat ser ikkje ut i månelys..
    Lagde og analoge DIY signalkabler (som og er skjermet i eine enden).
    Har ikkje testet ut lyden så masse da eg har reist på jobb igjen.
    Men får med ein gang ein større eierglede når kablene ser fine ut, liksom "the finishing touch" Dyrt er det heller ikkje..

Trur det viktigste er at kablene er skjermet, spesielt vist du har ein kabel salat. Er jo alltid greit å være på den sikre siden.. Men det viktigste du kan gjøre er å ha eigen kurs til anlegget og ikkje ha masse støy fra f.eks dimmere. Og test med eller uten jord tilkoblet, vist du har støy da...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    ..., så eg lagde DIY strømkabler...
    Hva kostet herligheten? Jeg er interessert i billig forsikring mot ulyd og pene kabler.

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor

lage selv? Når man kan få denne for kr.400.- hos Audiofoni?
    Denne både ser rå ut, leverer strøm:-D og er like billig som noe man klarer å lage selv

Audiofoni AS

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er det ikke så veldig god apparat kontakt på. Henger veldig løst. Hadde denne på XTZ subben min. Men den var ikke like god som Supra kablene mine. Har også prøvd PC-02, har en mye bedre apparat kontakt. Brukte denne på dvd spilleren min, og gav et mye roligere bilde

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva kostet herligheten? Jeg er interessert i billig forsikring mot ulyd og pene kabler.
    25 kr meteren for strømpen hos xtreme-cable.com (her er det mulighet for r
    abatt )

ølfleks kabelen 55-819-54 hos elfa

T65 plugg 43-204-04 hos elfa

Støpsel 43-207-43 hos elfa, husk svart

Da trenger du krympesrømpe i tillegg, det tok eg gratis fra jobben.

Eg synes at ølfleks kabelen i seg selv er så fin at du ikkje trenger strømpe på den, men det er jo min smak..

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •