Butikker som selger strømkabler under 1000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jajaja...

Dette siteres på sidene du nevner:

Strømkablene har mye og si for kvaliteten på strømmen som går mellom kontakten i veggen og ditt audio/video utstyr. Har man en dårlig kabel kan det bli mye støy og dermed får man et dårligere lyd/bildemessig resultat.

Dette skal altså rettferdiggjøre kjøpt av en nettkabel til 19.995,-

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men interessant at de faktisk hevder nettkabelen vil gi bedre lyd og bilde..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter komplett eller clas ohlson. Kjøpte deler hos mr ohlson for å få eksakt lengde, liker ikke kabler som kiler en i nakken når man ser film!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager kablene mine selv jeg
    ...med bra tverrsnitt.

...men, var skeptisk til det en strømkabel kunne utføre i ett anlegg i fra begynnelsen av.
    Uansett så stilte jeg meg åpen da jeg kjøpte 5 meter av EC's egen som jeg delte opp i 4 og lodda fast i noen standard plugger.
    Selv om det ikke var en "Wow-opplevelse", så var iallefall forbedringen markant.
    Renere, crispere diskant og en smule strammere gjengivelse av bassen.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Men interessant at de faktisk hevder nettkabelen vil gi bedre lyd og bilde..
    Enig! Tross alt så er det kun et lite ledd i en meget lang og støyfull kjede. Derav mener mange at såkalte støyfilter (strømskinner med innebygget filter) skal filtrere bort mye av ulumskhetene, men de "lærde" strides om effekten.

Jeg bruker selv original nettkabel, men kan innrømme at en lekker powerkabler kan være med på å øke helhetsinntrykket av anlegget.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er genial til prisen og være

Strømkabler | Kabler | Soundgarden

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til Supra da? De selger foressten Supra LoRad 2,5 1,5m til 600 kr på CDON.COM

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe å hente lydmessig ved å spytte inn hundre- eller tusen-lapper i nettkabelen?
    Nei

Edit: Man kan lage kabler med ferittkjerner, skjerming og x-kvadrat tversnitt for noen hundrelapper. Lysnettkabler for mange tusen per kabel er noe av det tristeste jeg kan tenke meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jajaja...

Dette siteres på sidene du nevner:

Strømkablene har mye og si for kvaliteten på strømmen som går mellom kontakten i veggen og ditt audio/video utstyr. Har man en dårlig kabel kan det bli mye støy og dermed får man et dårligere lyd/bildemessig resultat.

Dette skal altså rettferdiggjøre kjøpt av en nettkabel til 19.995,-

Ikke at jeg har gull ører, men påstår selv at hørselen min er relativt god.
    Det kom ihvertfall frem på den siste bedriftshelsetjeneste undersøkelsen... men nok om det.

Om du skulle legge et par 100k i et anlegg, så hjelper det faktisk litt i riktig rettning med gode strømkabler. Ikke det at det låter dårlig fra før av. Alt blir bare litt bedre. Selv på et anlegg til en rimelig og overkommelig penge.

Så selv en kabel til under tusingen hjelper.

Har selv erfart dette når jeg kjøpte mine strømkabler.
    Og de rimelige som fåes på Soundgarden er temmelig bra til prisen og være.
    De har jo også noen fra Eagle, Isotek og Nordost. Så det er jo bare og lytte seg frem, selvom det virker teit og høre på en strømkabel selvfølgelig.

Lykke til

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe må le litt. Hvis man kjøper en cd spiller til mellom 20-50k burde man da ikke forvente att nettkabelen som følger med er av høyeste kvalitet? Eller er den som alle andre nettbabler? skal ikke være nødvendig og kjøpe en ny nettkabel hvis man har kjøpt high-end cd spiller til over 20k. Eller blir vi lurt???

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    Hehe må le litt. Hvis man kjøper en cd spiller til mellom 20-50k burde man da ikke forvente att nettkabelen som følger med er av høyeste kvalitet? Eller er den som alle andre nettbabler? skal ikke være nødvendig og kjøpe en ny nettkabel hvis man har kjøpt high-end cd spiller til over 20k. Eller blir vi lurt???
    Dette er selvsagt et interessant poeng. Enhver high-end produsent med respekt for seg selv burde være opptatt av hva slags resultat brukeren får. Dersom nettkabelen hadde gitt noe særlig utslag på lyden burde de jo uten tvil legge med annet enn den svarte standard-kabelen. Jeg har jo litt high-end utstyr i min kino, og SAMTLIGE produkter kom med den enkle sorte..

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klodrik har et veldig godt poeng. Bare tenk over det, tar den litt videre jeg.

Å lage en hifi-forsterker er en kunst. Et kunstverk lagd av et team av ingeniører. Et komplekst kunstverk som er utvikla over flere tiår, og hvor det er brukt en hinsides sum av penger og et utall årsverk for å produsere den beste forsterkeren.

Allikevel tenker folk at det er fornuftig å bytte ut kabelen som skal mate utstyret med strøm? "Den eneste delen av forsterkeren som jeg har kompetanse til å bytte ut, skal jeg jaggu bytte ut".. Som om ingeniørene ikke har gjort en god nok jobb? Er det det som er tankegangen? Den dårlige nyheten er at så lenge tverrsnittet er stort nok, vil begge kablene gi nøyaktig like høg spenning inn på forsterkeren, og begge kablene vil la forsterkeren spise akkurat så mye amper den har lyst på, og da har faktisk den simple strømkabelen gjort sitt. For de som har lyst til å snakke om støy, så er dessverre ikke det et tema i denne sammenhengen.

En ting til.. Hvordan er ledningen som går frem til kontakta der utstyret står? Den som mest sannsynlig er hvit og kjedelig og koster noen fattige kroner per meter. Og som kanskje til og med er gjemt i veggen, der den har ligget siden 1963 slik at folk slipper å se den. Stakkars kabel, den får ikke mye kjærlighet og omtanke!

Jeg bare minner om prinsippet med "the weakest link".

Nei, spar meg for dette som er det ypperste av kabelpiss! Hadde man bare innrømmet at det var for selvfølelsen, og ikke lyden, hadde jeg faktisk ikke brydd meg

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk har Valhalla en utbredelsesfart på hele 90 % av lysets hastighet! Dette betyr store forbedringer i både lyd - og bildekvalitet.

Alle Valhalla kabler er håndlaget på fabrikken i USA og det brukes kun materialer av absolutt høyeste kvalitet.

Anbefales på det sterkeste!!
    Vel, hvis man bruker 19,995,- for 2 meter eller 23,995,- for 3 meter, så har du nok nok med cash til å kjøpe 1,5m DENON AK-DL1 kabel til 4,500,- altså en vanlig netverkskabel.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Nordost litt oppskrytt. Men jeg merket iallefall positive forbedringer ved bytte av strømkabel

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nå er vel Nordost litt oppskrytt. Men jeg merket iallefall positive forbedringer ved bytte av strømkabel
    Ja det skal du få meg til å tro. Innser du ikke at det er en kabel inni veggen som går til den triste hvite kontakta di? Skjulte kabler som koster 15 kr per meter?

Likevel påstår du at det fører til forbedring å bytte ut de siste to meterne i en lang kjede av koblinger og ledninger?

Helt utrolig..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jo.. arti' poeng det der..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kan man argumentere med at den hvite flotte strømkabelen a'1963 faktisk er inne i veggen, behagelig 'skjermet' for all verdens støy og dermed ikke trenger koste mer enn 3,50 pr meter?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Att man kan høre forskjell på en standar nettkabel og en til over tusen k og oppover har jeg liten tro på. Har prøvd det selv og jeg kunne ikke høre forskjell. Så lenge kabelen er godt skjermet er det nok. Har lett for og bli kabel salat for oss som driver med hjemmekino så det viktigste er godt skjermede kabler.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

For en gjeng..:shock:

Mye meninger her. Greia er...bedre strømkabel hjelper. Ferdig med det.
    Om det så bare er de 2 siste meterne, og det at 4 meter låter bede enn 2 meter kan jeg ikke forklare. Det bare er sånn.
    Slikt må dere akseptere...hehe
    Og om du ikke hører forskjell, så memer ihvertfall jeg at du ikke har hørt etter på det du hører.

Og det med at når du kjøper en cd spiller til 50k, og de legger ved en vanlig/kjedelig strømkabel. Så er nok det fordi produsenten ikke er villig til og belaste kunden for den utgifften den kablen kommer på. Ihvertfall ikke når kunden antageligvis kommer til og bytte den ut alikevel.
    Derfor lar de kunden selv bestemme hvilket merke og kvalitet de selv vil ha på strøkablen.

Det er jo ikke nuten grunn at du har muligheten til pg bytte de ut på litt mere påkostet utstyr.
    På rimeligere surround recivere skal du leite lenge etter en med mulighet for og bytte nettkabel.

Nemlig.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Klodrik har et veldig godt poeng. Bare tenk over det, tar den litt videre jeg.

Å lage en hifi-forsterker er en kunst. Et kunstverk lagd av et team av ingeniører. Et komplekst kunstverk som er utvikla over flere tiår, og hvor det er brukt en hinsides sum av penger og et utall årsverk for å produsere den beste forsterkeren.

Allikevel tenker folk at det er fornuftig å bytte ut kabelen som skal mate utstyret med strøm? "Den eneste delen av forsterkeren som jeg har kompetanse til å bytte ut, skal jeg jaggu bytte ut".. Som om ingeniørene ikke har gjort en god nok jobb? Er det det som er tankegangen? Den dårlige nyheten er at så lenge tverrsnittet er stort nok, vil begge kablene gi nøyaktig like høg spenning inn på forsterkeren, og begge kablene vil la forsterkeren spise akkurat så mye amper den har lyst på, og da har faktisk den simple strømkabelen gjort sitt. For de som har lyst til å snakke om støy, så er dessverre ikke det et tema i denne sammenhengen.

En ting til.. Hvordan er ledningen som går frem til kontakta der utstyret står? Den som mest sannsynlig er hvit og kjedelig og koster noen fattige kroner per meter. Og som kanskje til og med er gjemt i veggen, der den har ligget siden 1963 slik at folk slipper å se den. Stakkars kabel, den får ikke mye kjærlighet og omtanke!

Jeg bare minner om prinsippet med "the weakest link".

Nei, spar meg for dette som er det ypperste av kabelpiss! Hadde man bare innrømmet at det var for selvfølelsen, og ikke lyden, hadde jeg faktisk ikke brydd meg
    Dette er jo som å banne i kirken ;-)

Du kommer ikke noen vei med en kabeldebatt her inne allikevel, dessverre vil jeg si. Noen mener hardnakket at det funker, andre ikke...
    Jeg innrømmer i det minste at jeg har lagt ut x antall kroner og timer arbeid for en skikkelig strømkabel koblet til en grei receiver, og at dette må være den dårligste investeringen LYDMESSIG jeg har gjort så langt. Men jaggu ser det rått ut ;-)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •