Forstyrrelser på lyden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forstyrrelser på lyden

Hei!
    Har laptop(med Vista) i stua som jeg bruker som en multimediamaskin. Har koblet eksternt lydkort(Creative SB Surround 5.1) til denne via usb og kjører optisk kabel fra lydkortet og inn til forsterkeren(Pioneer VSX-516).
    Problemet er at jeg hører knitring på lyden av og til. Ganske irriterende både ved MP3 og film fra laptopen. Knitringen dukker opp ved trådløs trafikk, dvs når jeg for eksempel styrer maskinen via eksternt skrivebord fra en laptop jeg har i sofaen.
    Jeg tenkte først at den optiske kabelen er dårlig skjermet, og dessuten er det endel(!) kabler som går inn i forsterkeren, samt strømforsyninger som går parallellt med, ikke inntil, den optiske kabelen. Men så leser jeg at optisk er noe av det mest stabile en kan bruke og du slipper forstyrrelser. Vet ikke hva jeg skal tro...Vurderte egentlig å gå til innkjøp av en bedre skjermet optisk kabel enn den som fulgte med lydkortet.
    Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Dump* eller noe sånt...
    Spilte av en tv-serie fra laptopen som gikk i Dolby Digital. Da var knitringen mye kraftigere. Kanskje pga for mye output på kabelen, begynte jeg å tenke på. Derfor satte jeg ned output'en på hovedvolumet ut gjennom optisk fra 100 til 80. Det hjalp kanskje litt men ikke merkbart mye.
    Tror dere det kan ha noe å si? Atdet hjelper betraktelig hvis jeg justerer den ned? Vil nemlig ikke justere ned altfor mye, for da frykter jeg at outputen på høytalerne blir for dårlig sammenlignet med andre kilder...:?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Nå har jeg kjøpt ny optisk kabel. Det hjalp faktisk ikke så mye, men da har jeg ihvertfall en bedre en. Jitteret kommer nok fra "systemet"..
    Jeg satte ned outputen fra maskinen til litt over 50%. Da forsvant knitringen på mp3-spillingen.
    Det jeg sliter med nå er å få ned outputen på Windows Media Player. Det ser ikke ut som den lar seg påvirke av den generelle output-justeringen til spdif-utgangen. Det skal være et sted på den spilleren der du kan velge hvorlyden går ut samt hvor mange kanaler den skal gå ut på og hvilken utgang. Nå finner jeg den ikke. Noen som husker? Selv om dette ikke akkurat er hardware-relatert?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •