Valg av høytaler kabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 403
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette vil uanestt bli en diskusjon som vil vare i evigheter. Jeg merker forskjell i mitt oppsett hvis jeg bytter kabler osv. Og jeg vet at andre ikke merker forskjell i deres oppsett i det hele tatt.

Når det gjelder blindtester, vet jeg at Hifiklubben i Sandnes har drevet en del med dette. De pleide å kjøre disse testene for kunder. Men som selgeren sa var det ikke kabler som varierte med en 100lapp i pris. Men f.eks en kabel till 100kr så 500kr så 1000kr. 3000kr osv. Og han sa at de fleste merket forskjell. De mente selv(selgeren) at de også merket når det var en god og dyr kabel koblet til i forhold til en billig kabel. Store forskjeller.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er slike utsagn som: "Natt og Dag", når forskjell på kabler skal beskrives - som har gjort at jeg har meldt meg ut av hele kabelhysteriet.

Jeg tok en test for noen år siden. Jeg plasserte forsterkeren slik at den sto rett bak den ene høytaleren. Med dette trengte jeg under 5cm høytalerledning.

I og med at den interne kablingen i høytaleren er mange ganger lengre så ville jo denne korte stumpen påvirke lyden minimalt. Til og med terminalene i forsterker og høytaler er lengre signalvei. Med dette kan vi se helt bort i fra at kabelen påvirker lyden.

Så jeg byttet mellom denne korte stumpen og en kveil på 15m med samme ledningstype - Biltema 2x4mm2.

Samme hvor hardt jeg prøvde så klarte jeg desverre ikke å høre noen forskjell. Nå er dette fronthøytalere til ca 20k nypris, kanskje de ikke er fintspillende nok.

Tro meg, jeg ville gjerne høre forskjell - jeg som alle andre vil jo få det beste ut av anlegget. Har ingen problemer med å legge ned en del tusenlapper for å øke lydkvaliteten.

Ser ikke bort i fra at noen godt trente musikkelskere klarer å utskille små forskjeller på høytalerkabler på sitt eget anlegg. Da et sofistikert anlegg de har lagt ned masse tid på å optimalisere.

Derimot hører jeg stor forskjell på de andre komponentene i anlegget og legger heller pengene der. For å ikke snakke om EQ, plassering av høytalere og demping av rom.
    Ja.. Men det ble faktisk veldig bra. Men merker egentligt mer når man bytter signalkabler.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja.. Men det ble faktisk veldig bra. Men merker egentligt mer når man bytter signalkabler.
    Jeg sliter med å høre forskjell på signalkabler også , men bruker en del bedre saker enn "lakris" for sikkerhets skyld
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg sliter med å høre forskjell på signalkabler også , men bruker en del bedre saker enn "lakris" for sikkerhets skyld
    Ja, greit å være på den sikre siden. Men så er det det at når man først har et skikkelig anlegg så bør man jo ha kabler så står i stil, men jeg sier ikke at de trenger å koste en formue da.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har heller ikke forventet det. Har hatt dette over lengre tid. Hadde lenge Hama Kabelen i oppsettet mitt, helt til den ble for kort. Da gikk jeg å kjøpte meg Eagle MC100 uten noe håp om at det skulle bli forbedring, men ble det faktisk. Mye flere detaljer ble røpet:-) Og jeg ble dobbelt fornøyd med kjøpet. Nå skal det også sies at jeg fikk en bedre pris enn vanlig butikkpris.
    Hvordan ble plutselig en Hama kabelen for kort?

Med tanke på hvor mye høytalere, romakustikk, fysisk oppsett og aktive komponenter i et anlegg betyr for lytte resultatet, er det vel ofte mange andre parametere som er med på å påvirke det hørbare resultatet mye mer enn de elektriske lederene som binder disse sammen.

Kabler i riktige lengder og med de riktige leder/skjermede genskaper er helt klart viktig for at et anlegg skal fungere optimalt, men er veldig usikker på om man egentlig kan høre forskjeller dersom kablene som benyttes har riktig dimmensjonering og skjerming i forhold til de oppgavene de skal brukes i.

Pris på en riktig dimmensjonert høytaler kabel kan etter min mening ofte variere fra 20kr/m (biltema) til astronomiske summer, og har en stor mistanke om at det er mer og mer keiserens nye klær og psykiske fenomener involvert jo høyere opp i pris man kommer, spessiellt når det gjelder høytalerkabler.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Men mener du at man må ha forsterker til over $40000 for å høre forskjell på kabler til $100 kontra noen til $43000?
    -k

Helt klart.

Nei, selvfølgelig ikke. Kabler i den prisklassen, eller tiendedelen er totalt på trynet, IMHO:

Men om MR. Lavigne ønsker de dyre kablene pga eiergleden, så gjerne for meg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvordan ble plutselig en Hama kabelen for kort?

Med tanke på hvor mye høytalere, romakustikk, fysisk oppsett og aktive komponenter i et anlegg betyr for lytte resultatet, er det vel ofte mange andre parametere som er med på å påvirke det hørbare resultatet mye mer enn de elektriske lederene som binder disse sammen.

Kabler i riktige lengder og med de riktige leder/skjermede genskaper er helt klart viktig for at et anlegg skal fungere optimalt, men er veldig usikker på om man egentlig kan høre forskjeller dersom kablene som benyttes har riktig dimmensjonering og skjerming i forhold til de oppgavene de skal brukes i.

Pris på en riktig dimmensjonert høytaler kabel kan etter min mening ofte variere fra 20kr/m (biltema) til astronomiske summer, og har en stor mistanke om at det er mer og mer keiserens nye klær og psykiske fenomener involvert jo høyere opp i pris man kommer, spessiellt når det gjelder høytalerkabler.
    Den ble for kort i lengden. Den var 0,75m lang. Det gjorde at jeg måtte ha Dvd og cd spillerene oppå hverandre. Og det var ikke akkurat planen når jeg fikk ny stereobenk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble for kort i lengden. Den var 0,75m lang. Det gjorde at jeg måtte ha Dvd og cd spillerene oppå hverandre. Og det var ikke akkurat planen når jeg fikk ny stereobenk.
    Ok, hadde en mistanke om at du snakket om høytaler kabler som ble for korte pga forandringer av høytaler plasseringer osv, men der tok jeg tyligvis feil. Fysiske forandringer pga stereo benker osv, kan vel når det kommer til stykke fort kunne påvirke akustikken i et lytterom, nei det er ikke enkelt dette her...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjeller ja...... det er jo forskjell på lyden om du har på eller av stoff-dekslene på høytalerene også....

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, greit å være på den sikre siden. Men så er det det at når man først har et skikkelig anlegg så bør man jo ha kabler så står i stil, men jeg sier ikke at de trenger å koste en formue da.
    Det er her jeg faller av.

Hvis man har et skikkelig anlegg, "må" man ha en kaffetrakter som står i stil?

Folk må få lov til å velge og kjøpe det de vil ha. Dersom du synes det er naturlig å ha dyre kabler sammen med et dyrt anlegg så er selvsagt det helt greit. Selv så kjøper jeg ofte utstyr fordi jeg synes det er "kult", ikke fordi det nødvendigvis har enestående egenskaper.

Men dersom man hevder at en dippedutt har bedre lyd enn en annen dippedutt, og at lyden i seg selv er grunn til å kjøpe den, så hadde det vært greit å en gang finne dokumentert at det virkelig er tilfellet.

Mange kjøper dyre biler, og grunnen til det er sikkert komplisert. Dersom noen hevder at den eneste grunnen til han kjøper Mercedes er at den er "rask på banen", og en man kan vise til en annen, rimeligere bil som er like rask (eller raskere) på banen, så er det grunn til å stille spørsmål ved om rådet faktisk henger på greip.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Men om MR. Lavigne ønsker de dyre kablene pga eiergleden, så gjerne for meg.
    Selvsagt. Av en eller annen grunn så er det ikke "respektert" å kjøpe ting bare pga ren eierglede i hifi-miljøet. Alt skal på død og liv forsvares med "betydelige hørbare forskjeller".

Har man mye penger så må man da få kjøpe akkurat det som gir deg mer glede i hverdagen.

-k

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her jeg faller av.

Hvis man har et skikkelig anlegg, "må" man ha en kaffetrakter som står i stil?

Folk må få lov til å velge og kjøpe det de vil ha. Dersom du synes det er naturlig å ha dyre kabler sammen med et dyrt anlegg så er selvsagt det helt greit. Selv så kjøper jeg ofte utstyr fordi jeg synes det er "kult", ikke fordi det nødvendigvis har enestående egenskaper.

Men dersom man hevder at en dippedutt har bedre lyd enn en annen dippedutt, og at lyden i seg selv er grunn til å kjøpe den, så hadde det vært greit å en gang finne dokumentert at det virkelig er tilfellet.

Mange kjøper dyre biler, og grunnen til det er sikkert komplisert. Dersom noen hevder at den eneste grunnen til han kjøper Mercedes er at den er "rask på banen", og en man kan vise til en annen, rimeligere bil som er like rask (eller raskere) på banen, så er det grunn til å stille spørsmål ved om rådet faktisk henger på greip.

-k
    Les nå hva som står da!!! Det står bør. Med andre ord: Du trenger det ikke!!! Men de fleste her inne har faktisk ok kabling når oppsettet begynner å passere 20000kr.

Og å dokumentere lyd er vel ikke akkurat så lett da ting låter forskjelligt i folks ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les nå hva som står da!!! Det står bør. Med andre ord: Du trenger det ikke!!! Men de fleste her inne har faktisk ok kabling når oppsettet begynner å passere 20000kr.
    Det er ingen grunn til å bli hissig. Det finnes en rekke gode grunner for å kjøpe hifi-utstyr, og lyd er bare en av dem. Jeg setter pris på pent håndverk og "pen møbel"-faktoren. Betyr det at man ut fra min synsing kan hevde at høyttalere med ekte trefiner låter bedre enn høyttalere kledd i kjip vinyl? Selvsagt ikke...

Jeg kan godt omformulere meg:
    Hvis man har et skikkelig anlegg, "bør" man ha en kaffetrakter som står i stil hvis man utelukkende bryr seg om lyden?

For meg er det fremdeles akkurat like meningsløst. Hvis man ikke kan sannsynliggjøre at kaffetrakteren gir bedre lyd, og man bare er opptatt av god lyd så virker det som bortkastet å hevde at de med dyrt anlegg bør ha dyr kaffetrakter.

Det samme med kabler. Dersom man ikke kan sannsynliggjøre at dyre kabler gir bedre lyd, og man bare er opptatt av god lyd så virker det bortkastet å hevde at de med dyrt anlegg bør ha dyre kabler.

Jeg kjenner til flere som har anlegg til betydelig mer enn 20.000,- som ikke bruker mye penger på kabler. Og uansett, det at evt flertallet med dyrt anlegg også har dyre kabler, kan umulig tjene som et bevis på at det faktisk er fornuftig (hvis man bare ønsker best mulig lyd). Flertallet av nordmenn har anlegg kjøpt på Elkjøp, betyr det at dette er de beste anleggene?
    Og å dokumentere lyd er vel ikke akkurat så lett da ting låter forskjelligt i folks ører.
    Derfor har vi blindtester. Disse kan dokumentere hvorvidt personene under test faktisk hørte forskjell, og hva de likte best (avhengig av test-utformingen).

Denne testen viser hva en gruppe lyttere mente om et utvalg lossy lydcodecer, for et gitt sett lydkutt.

Å dokumentere at det i det hele tatt er en forskjell, er vesentlig enklere enn å beskrive forskjeller (som er en smakssak, som du sier). Men dersom man ikke hører forskjell, så er det heller ingen smakssak ;-)

-k

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til å bli hissig. Jeg kan godt omformulere meg:
    Hvis man har et skikkelig anlegg, "bør" man ha en kaffetrakter som står i stil?

For meg er det fremdeles akkurat like meningsløst. Hvis man ikke kan sannsynliggjøre at kaffetrakteren gir bedre lyd, og man bare er opptatt av god lyd så virker det som bortkastet å hevde at de med dyrt anlegg bør ha dyr kaffetrakter.

Det samme med kabler. Dersom man ikke kan sannsynliggjøre at dyre kabler gir bedre lyd, og man bare er opptatt av god lyd så virker det bortkastet å hevde at de med dyrt anlegg bør ha dyre kabler.

Jeg kjenner til flere som har anlegg til betydelig mer enn 20.000,- som ikke bruker mye penger på kabler. Og uansett, det at evt flertallet med dyrt anlegg også har dyre kabler, kan umulig tjene som et bevis på at det faktisk er fornuftig (hvis man bare ønsker best mulig lyd). Flertallet av nordmenn har anlegg kjøpt på Elkjøp, betyr det at dette er de beste anleggene?

Derfor har vi blindtester. Disse kan dokumentere hvorvidt personene under test faktisk hørte forskjell, og hva de likte best (avhengig av test-utformingen).

Denne testen viser hva en gruppe lyttere mente om et utvalg lossy lydcodecer, for et gitt sett lydkutt.

Å dokumentere at det i det hele tatt er en forskjell, er vesentlig enklere enn å beskrive forskjeller (som er en smakssak, som du sier). Men dersom man ikke hører forskjell, så er det heller ingen smakssak ;-)

-k
    Kaffitrakteren har vel ingenting med saken å gjøre, men forstår hva du mener.
    Men trenger jeg å bevise for deg eller noen andre at jeg føler jeg får bedre lyd ved kjøp av dyrere kabler? Men jeg klarer heller ikke å bevise for deg at det er bedre lyd. Men det er jo faktisk blindtester der ute hvor folk har svart korrekt.

Har du prøvd selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min mening om saken:
    Nei prisen på kabler er ikke proporsjonal med økt lydkvalitet.
    Jeg har alltid vært en såkalt subjektivist som mener det er lydmessige forskjeller på kabler, enkelt å greit fordi jeg ikke vil tro at det jeg har hørt bare fant sted inne i mitt hode, som er mange sitt standpunkt til denne saken.
    Men noe jeg synes er interesant er at der jeg har hørt størst forskjell var i ett billig anlegg til ca 10K (signalkabel) vor jeg prøvde ut en rimelig monster kabel mot duelund sinde kabler, en slik forskjell har jeg ikke hørt i noe annet anlegg.
    Kan det være noe i det petter dale skrev om at jo dyrere/bedre anlegget blir jo mindre har kablene og si for lyden gitt at de holder mål teknisk sett?

Mange mener også at nettkabler er enda mer absurd at det er noen forskjeller på, men merksnodig nokk så gav det en større forskjell hos meg slik det står i dag enn ved å forandre signal kabel konstruksjon (gikk fra standar nettkabel til furutech sine).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaffitrakteren har vel ingenting med saken å gjøre, men forstår hva du mener.
    Takk. Det var ment som et eksempel, og jeg liker eksempler. Noen ganger tar jeg eksemplene ut i det ekstreme for å vise hvorfor jeg mener at et utsagn umulig kan være generelt rett. Noen er i stand til å tenke så abstrakt, andre ikke. Du er tydeligvis det :-)
    Men trenger jeg å bevise for deg eller noen andre at jeg føler jeg får bedre lyd ved kjøp av dyrere kabler? Men jeg klarer heller ikke å bevise for deg at det er bedre lyd. Men det er jo faktisk blindtester der ute hvor folk har svart korrekt.
    Du trenger ingenting som helst, jeg trenger ingenting som helst. Norge er et relativt fritt land, og det å henge på et diskusjonsforum er definitivt noe vi gjør fordi vi vil :-)

Dersom du deltar i en diskusjon på et diskusjonsforum så går jeg ut ifra at du (som meg) har lyst til å lufte dine meninger, å lære noe, og å hjelpe andre. De fleste av oss er sta, og vi bytter ikke meninger over natta bare fordi noen sier at vi skal det. Det krever fornuftige argumenter kombinert med god praksis før jeg endrer syn på noe fundamentalt. Dersom den eneste motivasjonen er å si hva du mener, uten å gi argumenter eller lytte til andre så blir det en relativt uspennende diskusjon?

Jeg kjenner ikke til gode blindtester hvor det er tydelig at deltakerne vet hva de gjør, med statistisk signifikans, hvor kabler har vist noen annen oppførsel enn den man kunne forvente ut fra lumped parametre, dvs R, L og C. Gjør du? Tilogmed da er det relativt uspennende saker, siden R, L og C ikke tilsier voldsomt spennende oppførsel i de fleste kretser vi snakker om her.

Hvis du studerer statistikken så vil du i tillegg finne at dersom man gjør 100 helt like tester, og så "cherry-picker" de to av testene som gir et avvikende resultat så gjør man en grunnleggende statistisk feil.
    Har du prøvd selv?
    Ja. Men det har ingen hensikt å argumentere ut fra enn selv som skeptiker. Uansett hva jeg måtte høre eller ikke høre så kan umulig mine ører og min erfaring ekskludere at du hører noe.

Derfor ber jeg de som diskuterer dette med meg om å argumentere ut ifra at jeg er nært døv og benytter Aiwa stereoanlegg. Jeg prøver å diskutere det generelle tilfellet, og hvordan dette har nytte for deltakerne i diskusjonen. I dette tilfellet så var trådstart et spørsmål om anbefalinger av bedre kabler enn monster innenfor 2000,-

Derfor er det også rimelig (som i vitenskapen) at den som framsetter en påstand om eksistensen av et fenomen, underbygger påstanden.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner selvsagt bare til de blindtestene jeg kjenner til. Det er fritt opp til deg å henvise meg til nye tester som kan videreutdanne meg, men i stedet velger du å kløyve ord med meg?

Det er interessant, men i likhet med alle andre rapporter om det samme så savnes dokumentasjon. Det finnes rapporter i miljøet om at volum-knotter lagd i tre gir bedre lyd. Det finnes også rapporter om at vasking av CD-er i haifinneolje gir bedre lyd. Grunn til skepsis og metode-kritikk?

For å bruke dine egne ord: hva vet du om det? Kanskje 90% av hifi-entusiaster er skeptikere??

Mener du virkelig at kabelen hører forskjell, og endrer oppførsel?

-k
    Én henviser til et menneske, det skjønte du selvsagt:? .

Jeg kjenner ikke til andres blindtester.

Avstemningen jeg lagde på HFS skilte troende og skeptikere med forholdet 67/5. Kun 7,5 % mente de ikke var forskjeller. Her på Avforum ville nok forholdet vært mere jevnt men det har sin logikk. Nemlig at det er mye større volum av budsjett anlegg og få som hører på musikk som avslører kabler best. Og ikke minst langt mindre erfarne entusiaster.

Jeg anbefaler ikke å tenke på kabler med mindre det når opp på et visst nivå totalt sett (lytting og generel kvalitet).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Avstemningen jeg lagde på HFS skilte troende og skeptikere med forholdet 67/5. Kun 7,5 % mente de ikke var forskjeller.
    Hva var spørsmålet? Om det er forskjell mellom BMW og Mercedes??

Det finnes et antall interessante avstemninger på HFS. Felles for dem er at det er 10000 medlemmer, og 100-200 svarer på slike avstemninger. Jeg tror ofte at det er de som virkelig bryr seg (dvs ytterpunktene) som svarer.
    Hvor mye penger bruker vi på kabler
    Hvor mye koster kablene i anlegget ditt? Under kr. 1000,- 10 (8.5%)
    1000 - 5000 26 (22.2%)
    5000 - 10 000 18 (15.4%)
    10 000 - 20 000 24 (20.5%)
    20 000 - 50 000 22 (18.8%)
    50 000 - 100 000 11 (9.4%)
    Mer enn 100 000 6 (5.1%)
    Stemmer totalt: 115
    Hvor dyre kabler eier du?
    Hvor dyre høytalerkabler eier du eller har du eid?
    Under 1499- kr. for 2X2-2,5 meters sett 71 (27.1%)
    1500-2999- kr. for for 2X2-2,5 meters sett 43 (16.4%)
    3000-5999- kr. for 2X2-2,5 meters sett 42 (16%)
    6000-8999- kr. for 2X2-2,5 meters sett 17 (6.5%)
    9000-13 999- kr. for 2X2-2,5 meters sett 34 (13%)
    14 000-19 999- kr. for 2X2-2,5 meters sett 14 (5.3%)
    20 000-29 999- kr. for 2X2-2,5 meters sett 16 (6.1%)
    30 000- kr. og dyrere for 2X2-2,5 meters sett 25 (9.5%)

Stemmer totalt: 250
    Kabelforskjeller
    Har gått fra indifferens til kabelentusiasme 39 (27.5%)
    Har gått fra kabelentusiasme til indifferens 34 (23.9%)
    Har alltid vært indifferent 22 (15.5%)
    Har alltid vært entusiast 36 (25.4%)
    Har ikke gjort meg opp noen mening 11 (7.7%)
    Tror du på engler eller kabler?
    Hører du forskjell på kabler ... (Avstemning er avsluttet: november 05, 2007, 17:25:19)
    Ja, og tror også på engler? 14 (19.7%)
    Ja, og tror også på homeopati, eller astrologi eller evighetsmaskiner? 2 (2.8%)
    ja, men tror det er innbillning? 6 (8.5%)
    Ja, men tror hverken på engler eller "naturmedisin" 34 (47.9%)
    Nei,hører egentlig ikke forskjell, men sier det for ikke å virke utafor.?.. 0 (0%)
    Nei, hører ikke forskjell uansett 15 (21.1%)
    Stemmer totalt: 71
    Hva er din stereofoniske lyttekoeffisient?
    Enkelt spørsmål, enkelt svar. Rett og slett verdien på stereoanlegget delt på antall CD-er og LP-er.
    Eksempelvis: Anleggsverdi 50.000,- og 200 CD-er gir 50000/200=250.

Hva er din stereofoniske lyttekoeffisient? Mindre enn 1 5 (3.3%)
    Mellom 1-30 17 (11.3%)
    Mellom 30-100 38 (25.2%)
    Mellom 100-300 50 (33.1%)
    Mellom 300-1000 31 (20.5%)
    Mellom 1000-3000 6 (4%)
    Mellom 3000-10000 1 (0.7%)
    Større enn 10000 3 (2%)
    Innstillinger for stemmegivning

Stemmer totalt: 151
    Hvilken enkeltkomponent har størst betydning for lyden?
    Ved "oppgradering av enkeltkomponenter", hvilken komponent har betydd mest for lyden? D/A konverter 20 (4.9%)
    Cd - drivverk 2 (0.5%)
    CD-spiller 36 (8.9%)
    Pick -up /Riaa/arm 12 (3%)
    platespiller drivverk 6 (1.5%)
    Forforsterker / linjetrinn 27 (6.7%)
    Effekttrinn 43 (10.6%)
    Integrert forsterker 12 (3%)
    Høyttalere 155 (38.3%)
    interconnect kabel 1 (0.2%)
    høyttaler kabel 4 (1%)
    Rom 64 (15.8%)
    HIFI møbel 1 (0.2%)
    sentralstimulerende midler 22 (5.4%)

Stemmer totalt: 188
    Er musikere mindre musikalske enn HIFI-konstruktører?
    Er musikere mindre musikalske enn HIFI-konstruktører? Ja 10 (14.1%)
    Nei 45 (63.4%)
    Vet ikke 16 (22.5%)
    Innstillinger for stemmegivning

Stemmer totalt: 70
    Tror dere vi har hatt besøk?
    Tror dere på eller har dere møtt E.T&co
    Ja, tror 29 (34.9%)
    Nei, tror ikke 40 (48.2%)
    Ja, vet 2 (2.4%)
    Tror fordi noen har fortalt meg det 0 (0%)
    Usikker 12 (14.5%)

Stemmer totalt: 77
    Slik kan man holde på lenge uten at det nødvendigvis sier så mye.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik kan man holde på lenge uten at det nødvendigvis sier så mye.

-k
    Det har du rett i og hvorfor i all verden poster du disse da ..
    Men du tok ikke med den jeg lagde som var konkret om ståsted...

Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •