Valg av høytaler kabler - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 403
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det en skrivefeil her eller litt tung komposisjon av setningen - for jeg skjønner ikke helt.....
    Helt enig. Jeg har endret den.

Når man prøver å skrive presist, uangripelig og uten unevnte forutsetninger så blir resultatet fort juss i stedetfor anvendelige utsagn.

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - sånn er det ...

Jeg "heier" litt på Knut i denne tråden - jeg som engang kjøpte svindyre Tara Labs kabler, som nå ligger i skapet (noen som vil kjøpe??) - siden jeg synes de Europris kablene gir meg god nok lyd - meg om det

Når vi er inne på det - min erfaring fra en av landest hi-fi butikker - jeg skulle ha pris på et 5.1 RCA kabelsett for SACD.
    - har du noen 'lakriskabler' liggende du vil selge meg billig, som jeg kan koble fra DVD spiller til receiver for SACD lyd i 5.1?
    - nei, det kan du ikke bruke
    - å, men hvorfor ikke, vil jeg høre forskjell på dem og de XXX som du har til kr 998,- for 5.1 oppsett?
    - hvis du pakker hodet fullt av puter, snur alle høyttalerne bak/frem og setter deg i et hjørne så vil du kanskje ikke høre forskjell

Hørst sånn sludder! De får nok ikke noen kroner av meg når jeg vil oppgradere en gang......

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kr 998,- for et bra sett 5.1 signalkabler hørtes jo ikke så feil ut?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett gitt for pengene

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gale har det godt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hehe - sånn er det ...

Jeg "heier" litt på Knut i denne tråden - jeg som engang kjøpte svindyre Tara Labs kabler, som nå ligger i skapet (noen som vil kjøpe??) - siden jeg synes de Europris kablene gir meg god nok lyd - meg om det

Når vi er inne på det - min erfaring fra en av landest hi-fi butikker - jeg skulle ha pris på et 5.1 RCA kabelsett for SACD.
    - har du noen 'lakriskabler' liggende du vil selge meg billig, som jeg kan koble fra DVD spiller til receiver for SACD lyd i 5.1?
    - nei, det kan du ikke bruke
    - å, men hvorfor ikke, vil jeg høre forskjell på dem og de XXX som du har til kr 998,- for 5.1 oppsett?
    - hvis du pakker hodet fullt av puter, snur alle høyttalerne bak/frem og setter deg i et hjørne så vil du kanskje ikke høre forskjell

Hørst sånn sludder! De får nok ikke noen kroner av meg når jeg vil oppgradere en gang......
    Du må ikke alltid tro på selgere! I allefall ikke alle av dem. Det finnes gode og dårlige selgere. Kunder hvor en dyrere kabler kan være poistivt og en mengde kunder som blir "lurt". La oss å flere tanker i hodet samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    • I denne diskusjonen regner jeg en persons opplevelser som "abslutte". Dersom du hevder å ha opplevd noe så ser jeg ingen grunn til, eller måte å betvile det på
    • Jeg hevder at forklaringen på en gitt opplevelse kan være komplisert, og at det er anledning for andre enn deg selv å ha meninger om det. Når alle (?) mødre opplever at deres barn er verdens smarteste så er det en reell opplevelse (sannsynligvis en veldig fornuftig opplevelse som gjør verden til et bedre sted), men det betyr nødvendigvis ikke at det skyldes at alle barn har høyere IQ enn alle andre barn?
    • Målinger er veldig nyttige verktøy for å forstå "hva som skjer", men dersom vi noensinne er i tvil eller uenige om hva som betyr noe for et lyttende menneske så er det alltid ørene som er "fasit"
    • Meg bekjent finnes det ingen publiserte, pålitelige blindtester som gir grunn til å bruke mye penger på hifikabler. Derimot finnes det mange som svikter i å finne noen som helst forskjell.
    • Jeg ser ikke meg selv som noen guru og ber leseren om heller ikke å gjøre det. Mine argumenter må ha nytte i kraft av seg selv - evt ingen nytte.
    • Dersom du mener at noen av disse punktene er feilaktig eller irrelevante så er det din fulle rett. Du har selvsagt også full rett til å si at du er uenig, og hvorfor.
    • Ingen av punktene over baserer seg på meg som lyttende sannhetsvitne - å harselere med at jeg er døv eller har dårlig utstyr har dermed ingen betydning for annet enn klimaet i diskusjonen.

Jeg ser ikke hvordan noe av det over kan gjøre folk irriterte eller fremkalle personkarakteristikker. Det er meget mulig at jeg innehar personlighetstrekk som er irriterende, som at jeg liker å ha rett, men det gjelder i stor grad alle deltakere i kabeldebatten, uansett syn?

-k
    Jeg er enig i alle punkter! Alikevel blir jeg så forb.. lei av dine innlegg totalt sett. Hvorfor tror du det? De fleste som har fulgt med ser på deg som erkeskeptisk til kabler og en kverulat til det ytterste. Jeg leser mellom linjene at du synes kabelbransjen er svindel og at alle blir lurt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var ikke dumme de der fra Ebay :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    kr 998,- for et bra sett 5.1 signalkabler hørtes jo ikke så feil ut?

Nei, slett ikke!
    Signalkabler tilhører imidlertid en annen kategori enn den som diskuteres her, og savner derfor relevans i denne tråden.
    At man derfor ( i gitte tifelle hvor støy kan være et problem), kjøper seg dyrere kabler for å eliminere denne, er jeg absolutt med på!
    I en signalkabel er jo nivået i forhold til høyttalerkabler langt lavere, og dermed mer utsatt for utenforliggende støy.
    Men det gjelder neppe før man har et reelt problem, mht til dette.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nei, slett ikke!
    Signalkabler tilhører imidlertid en annen kategori enn den som diskuteres her, og savner derfor relevans i denne tråden.
    At man derfor ( i gitte tifelle hvor støy kan være et problem), kjøper seg dyrere kabler for å eliminere denne, er jeg absolutt med på!
    I en signalkabel er jo nivået i forhold til høyttalerkabler langt lavere, og dermed mer utsatt for utenforliggende støy.
    Men det gjelder neppe før man har et reelt problem, mht til dette.
    hmm.. Det er vel også tidligere tatt opp signalkabler i denne debatten og i dette innlegget her.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg er enig i alle punkter! Alikevel blir jeg så forb.. lei av dine innlegg totalt sett. Hvorfor tror du det? De fleste som har fulgt med ser på deg som erkeskeptisk til kabler og en kverulat til det ytterste. Jeg leser mellom linjene at du synes kabelbransjen er svindel og at alle blir lurt.
    La gå at han er kverulantisk. Og kanskje med rette? Det kan du faktisk ikke se bort fra.
    At du blir "forb.. lei" av hans innlegg kan jeg delvis forstå. Men da på grunnlag at han faktisk kan ha rett? Og som dermed bryter med dine egne oppfatninger?
    At "kabelbransjen" er svindel er det vel langt på vei neppe noen tvil om, ettersom enkelte produsenter (les: Nordost som et eksempel), tar seg såpass betalt for sine høyttalerkabler at det nærmer seg det hinsidige, både moralsk og økonomisk sett!
    Hvordan KAN de i det hele tatt forsvare dette?
    La gå at de benytter 99.99% rent kobber i lederne, som deretter behørig pakkes inn i en eller annen variant av "strålebehandlet Teflon", og som dermed i resultat skal formidle lyden 20% raskere enn "vanlige" kabler.
    "Dæggær´n snyte"! Betyr dette dermed at jeg må justere lip-sync pga dette?
    Vet du - det tror jeg faktisk ikke på!
    Og som et lite understatement: Jeg er ikke religiøs, og tror ei på et liv etter døden.
    Men la gå; Statskirken har fortsatt sine tilhengere, så også de "kabeltroende". ;-)
    Og "tro kan flytte fjelle", har vel noen engang sagt......
    Stå på!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    hmm.. Det er vel også tidligere tatt opp signalkabler i denne debatten og i dette innlegget her.
    Nettopp!
    Og den som ikke klarer å skille disse kategorier, bør vel helst ta seg en avkjølende dusj?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da på grunnlag at han faktisk kan ha rett? Og som dermed bryter med dine egne oppfatninger?
    Det har jeg tenkt på ja og jeg fant ut at det var best å sjekke om jeg faktisk kunne bli lurt. Men jeg hørte det samme blindt som seende og det styrket veldig troen på at det jeg hører er reelt om ikke vitenskapelig bevist (IC). Jeg skulle ha tatt en ny blindtest på ht -kabler men bytteren måtte jobbe. Det kommer og jeg er beredt til å bli enda mer skeptisk hvis jeg ikke klarer å skille dem. Jeg er forløpig et sted i mellom "fanatikere" fra begge "leirer". Det er ikke sundt å låse seg helt.

At "kabelbransjen" er svindel er det vel langt på vei neppe noen tvil om,
    Er det ikke stor forskjell på å mene at kabelbransjen er svindel og at endel påstånder er tvilende samt antagelig overpriset? Alså er det smart å ta alle under samme kam? Det finnes estreme produkter (dyre) i alle bransjer. Sånn er det bare. Uansett så er det neppe mange som kjøper Odin så noe stort problem er det vel ikke? Er det ikke litt moro med eksteme ting også da? Selv om det egentlig er litt tullete. Slik som veldig dyrt vann?

For å gjenta meg selv så er en grunn til min deltagelse i disse diskusjonene å prøve å få andre til å forstå og akseptere at andre kan høre forskjeller uten at alle andre gjør det samme. Jeg har full forståelse for skepsisen men da må dere ha forståelse for at andre kan ha en annen erfaring. Vi har ikke bevis nok noen av oss.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt tidligere så er jeg en av de utvalgte (som hører forskjell). Og ut fra tester (selv ikke blindtester) så ender det ofte at de billigste, som ikke har all slags duppedingser, vinner. Så pris er ikke lik best!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp!
    Og den som ikke klarer å skille disse kategorier, bør vel helst ta seg en avkjølende dusj?
    Javel........................
    dusjen hjalp ikke mye gitt - jeg får et svært skeptisk forhold til alt som har med kabelekspertise i disse hi-fi butikkene når de til de grader prøver å lure meg.

Signalkabler eller ikke - det er svindel å påstå at man ikke kan bruke lakrissnører for å få SACD lyd.

Denne tråden er litt interessant:
    http://avforum.no/forum/kabler/56715...ca-kabler.html

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få lyd trengs det bare rca kabler, ikke noe "SACD" sertifisering..

Men, det er jo bare selgeren som prøver å være selger, må jo si noe til folk for å få solgt unna litt varer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda - jaja, godt jeg hadde noe mellom øra som sa "varsko her".
    Det ble de e-bay kablene faktisk - u eller nødvendig

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Du må ikke alltid tro på selgere! I allefall ikke alle av dem. Det finnes gode og dårlige selgere. Kunder hvor en dyrere kabler kan være poistivt og en mengde kunder som blir "lurt". La oss å flere tanker i hodet samtidig.
    Enig!!
    Har vært innom stereobutikker der selgeren står på sitt om at anlegget mitt ikke er noe tess hvis jeg ikke kjøper de kablene til +10K... Sånne selgere ar ingenting i bransjen å gjøre. Det eneste de gjør er å skape dårlige kunderelasjoner.

En god selger ikke mere enn det kunden har bruk for, forruten kunden vil få det beste utav anlegget sitt

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Som jeg har sagt tidligere så er jeg en av de utvalgte (som hører forskjell). Og ut fra tester (selv ikke blindtester) så ender det ofte at de billigste, som ikke har all slags duppedingser, vinner. Så pris er ikke lik best!
    Ja, det er bare til å prøve seg frem. Ikke alltid dyre kabler passer i oppsettet.

Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •