Valg av høytaler kabler - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 403
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Man TROR den øker ja

Har masse ideer om blindtest av kabler med minst 1.2 i promille.. Da skal man ikke se borti fra at ringeledning hadde vunnet LETT!!!
    Ringeledning skal du ikke kimse av - har lest en del om en fyr på et annet forum som sverger til ringeledning til rørforsterkere på sitt anlegg til 100++

Besøk han har hatt har bekreftet dette.....

Hadde jeg vært deg så hadde jeg testet ut ringeledning (må være solidcore) til den fine rørampen din :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved neste HiFi-messe i Horten skal jeg i alle fall ha et visst fokus på høyttalerkabler, bare for å se hva de respektive utstillerne bruker, og behørig registrere det.
    Det selvsagte formålet med en slik messe, er jo å eksponere de forskjellige produktene på best mulige måte!
    Dermed bør jo nær sagt alle utstillerne sørge for "best choice" mellom forsterkeri og høyttalere, naturlig nok. Det vil i alle fall jeg tro?
    Men det rinner meg ihu i så henseende, da jeg besøkte fjoråret´s messe: Det var faktisk mye "rart" å se, hist og pist!
    Slett ikke alle brukte høyttalerkabler i "superklassen", a´la Nordost eller tilsvarende.
    Derimot var det mer vanlig å observere "normale" kabler, som man høyst sannsynlig kan erhverve seg uten å sprenge kredittkortgrensen.
    Kan det være en tanke, midt oppe i det hele? Jeg bare spør......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tøft, her tar det av.. Bare for å forklare at klabler låter forskjellig, for det er det vel ingen tivl om - er det?

Det er forskjell i kabler, både når signalene sendes analogisk eller digital.. Så enkelt er det.
    Folk må få ha sine opplevelser i fred. Jeg har aldri sett noen som har hevdet noe annet.

Når de gjør sine opplevelser til fysiske faktum og krever at deres forklaring på opplevelsen er fasit ("Det er forskjell i kabler,...Så enkelt er det") så må de tåle saklige argumenter. Dersom man hevder en mening som "sann" på et diskusjonsforum og ikke tolererer at andre har en annen mening så vil man få mye irritasjon. Hvorfor gjøre ting som bare gjør deg irritert og hissig, når livet er 67.5 år (?) og livet kan by på så mye positivt?

Noen av oss mener at saklig diskusjon er en måte å forbedre den kollektive innsikten, altså at jeg forstår bedre, at du forstår bedre og at alle andre forstår bedre. Men da bør man gå inn i debatten med en innstilling om å vokte sine ord med omhu, og samtidig ha tykk hud ovenfor ord fra andre. Jeg har deltatt i debatten i noen år og lært noe, men det er vanskelig.

På den andre siden(helt hypotetisk): dersom noen har en mening om sak som de mener å ha god dekning for, men vet at hver gang de hevder standpunktet så møter det opp et kobbel med sinte meldinger som erklærer at man har feil hobby, ost i ørene og skal ha seg ut. Er det da dumt av vedkommende å hevde meningen? Eller er det feil å la andres sinne (over dine meninger) få styre hva som skal sies og ikke sies?

-k

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår deres frustasjon.. Det som ikke kan måles - finnes ikke. Men livet består heldigvis i mer en målbare ting!

Jeg har lite innsikt og forstår om mulig ennå mindre, men jeg hører godt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    ...når livet er 67.5 år (?)
    Vi lever i snitt heldigvis lenger enn det: Statistisk sentralbyrå: - Befolkning - temaside

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ikke kan måles - finnes ikke.
    Mener du det?

-k

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du det?

-k

Nei, ikke jeg

Gidder ikke å gjøre så stort nummer ut av dette, da jeg uten å ha målinger osv, mener at det er forskjell i kabler. Så kommer sprømålet er det noe vits i å kjøpe dyre kabler av den grunnen.. Nei, det mest normale når vi har prøvd abx test, så har det faktisk endt opp med at de billigste låter best.. Mange dyre spesielt slike med bokser i, gjør noe med lyden, ender ofte opp med at enkle kabler gjør minst mulig med lyden, og dermed låter best.

Men hvorfor osv. det vet jeg ikke.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke jeg
    Hvem er det da som mener det?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vi lever i snitt heldigvis lenger enn det: Statistisk sentralbyrå: - Befolkning - temaside
    Du tok meg på fakta-feil :-)

-k

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironi..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ironi..

Her diskuteres det intenst enda ser jeg Kommer dere noen vei? Er ialle fall fornøyd med min Proson Super Hifi høytalerkabler. Sexy cables og god og feit lyd.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det da som mener det?

-k

Tja.. Et kurium umulium spørsmål?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Her diskuteres det intenst enda ser jeg Kommer dere noen vei? Er ialle fall fornøyd med min Proson Super Hifi høytalerkabler. Sexy cables og god og feit lyd.
    Det blir slik hver gang noen tar opp temaet..

Sist var det vel en kabeltråd som gikk femti-hundre sider..

Alle er ikke enige her, noen nekter å godta sannheten, noen ikke. Sånn er det bare.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det blir slik hver gang noen tar opp temaet..

Sist var det vel en kabeltråd som gikk femti-hundre sider..

Alle er ikke enige her, noen nekter å godta sannheten, noen ikke. Sånn er det bare.

Hva er sannheten? :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er sannheten? :-D
    DET ER FORSKJELL!!! :twisted:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tok meg på fakta-feil :-)

-k
    Det blir nok lenge til neste gang, tipper jeg, da du er en grundig person

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Et kurium umulium spørsmål?
    Dersom min mening i sakens anledning har noen betydning, og leseren ikke har fått den med seg før:
    • I denne diskusjonen regner jeg en persons opplevelser som "abslutte". Dersom du hevder å ha opplevd noe så ser jeg ingen grunn til, eller måte å betvile det på
    • Jeg hevder at forklaringen på en gitt opplevelse kan være komplisert, og at det er anledning for andre enn deg selv å ha meninger om det. Når alle (?) mødre opplever at deres barn er verdens smarteste så er det en reell opplevelse (sannsynligvis en veldig fornuftig opplevelse som gjør verden til et bedre sted), men det betyr nødvendigvis ikke at det skyldes at alle barn har høyere IQ enn alle andre barn?
    • Målinger er veldig nyttige verktøy for å forstå "hva som skjer", men dersom vi noensinne er i tvil eller uenige om hva som betyr noe for et lyttende menneske så er det alltid ørene som er "fasit"
    • Meg bekjent finnes det ingen publiserte, pålitelige blindtester som gir grunn til å bruke mye penger på hifikabler. Derimot finnes det mange som svikter i å finne noen som helst forskjell.
    • Jeg ser ikke meg selv som noen guru og ber leseren om heller ikke å gjøre det. Mine argumenter må ha nytte i kraft av seg selv - evt ingen nytte.
    • Dersom du mener at noen av disse punktene er feilaktig eller irrelevante så er det din fulle rett. Du har selvsagt også full rett til å si at du er uenig, og hvorfor.
    • Ingen av punktene over baserer seg på meg som lyttende sannhetsvitne - å harselere med at jeg er døv eller har dårlig utstyr har dermed ingen betydning for annet enn klimaet i diskusjonen.

Jeg ser ikke hvordan noe av det over kan gjøre folk irriterte eller fremkalle personkarakteristikker. Det er meget mulig at jeg innehar personlighetstrekk som er irriterende, som at jeg liker å ha rett, men det gjelder i stor grad alle deltakere i kabeldebatten, uansett syn?

-k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [*]Meg bekjent finnes det ingen blindtester som viser at kabler til over noen få kroner meteren har hørbare egenskaper som man ikke kan få til noen få kr meteren - så lenge vi snakker om hifikabler på (typisk) under 10 meter og typiske hifikomponenter

-k
    Er det en skrivefeil her eller litt tung komposisjon av setningen - for jeg skjønner ikke helt.....

Tror du mener: ...ingen blindtester som viser at en dyr kabel har hørbare egenskaper i forhold til en billig kabel - så lenge......

???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man er er da ikke pålagt hverken å lese eller kommentere disse trådene. Hvis man til de grader klarer å irritere seg over dette temaet bør en kanskje bare hoppe videre til et annet tema..?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig at jeg innehar personlighetstrekk som er irriterende, som at jeg liker å ha rett, men det gjelder i stor grad alle deltakere i kabeldebatten, uansett syn?

-k
    Jeg liker ikke å ha rett, jeg bare har det - rett og slett!

Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •