Valg av høytaler kabler - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 403
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det er forsåvidt et interessant tema, men nettopp derfor er det at jeg oppfordrer de som hevder å høre forskjeller (seende) om å hjelpe oss andre ved å gjennomføre tester blindt.

Men jeg foretrekker å ha en sannsynliggjøring av at det faktisk _er_ en hørbar forskjell før jeg bruker alt for mange hjerneceller på å spekulere i hvorfor.

-k
    Jeg kan hjelpe deg på forhånd!

IKKE KJØP DYRE KABLER MED MINDRE DU VIL STØTTE HIFI PUSHEREN ELLER VIL BETALE MYE FOR EN FIN KABEL. DU VIL ETTER ALL SANSYNLIGHET IKKE HØRE FORSKJELLER UANSETT. GLEM KABLER.

Enkleste rådet jeg har gitt her ...

Da sparer du deg for masse særdeles kritiske spørsmål til hjelperne dine også hvor alle svar som ikke passer blir vridd etter alle kunstens regler fulle av snåle analogier.

Ser du også indirekte mener at CD-spillere ikke kan låte forskjellig. Ganske utrolig.

Sov søtt...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plata om at "ting ikke kan låte forskjellig" (ref. blindtester og måling) begynner å kjede meg. Til de som bruker det meste av sin tid til resonnement og finurlige vendinger; Ta en pause og nyt musikken i eget anlegg. Det er klart at man kan høre forskjeller på kabler. Der har dere 1 måling.

Hva med å måle antall lyttere som kan høre forskjell og de som ikke kan? Da har dere plutselig fått et sett med empiriske data dere egentlig ikke vil ha, men som dere kan analysere ihjel.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Plata om at "ting ikke kan låte forskjellig" (ref. blindtester og måling) begynner å kjede meg. Til de som bruker det meste av sin tid til resonnement og finurlige vendinger; Ta en pause og nyt musikken i eget anlegg. Det er klart at man kan høre forskjeller på kabler. Der har dere 1 måling.

Hva med å måle antall lyttere som kan høre forskjell og de som ikke kan? Da har dere plutselig fått et sett med empiriske data dere egentlig ikke vil ha, men som dere kan analysere ihjel.
    1. Hva er poenget ditt?
    2. Kan du henvise til noen poster der man gjør seg skyldig i dine anklager?
    3. Er det verre å bruke tiden på å resonnere enn på å irritere seg over at andre resonnerer? Er tankevirksomhet noe negativt?
    4. Har du noen holdepunkter for at de som er skeptiske til mange av "sannhetene" i hifibransjen lytter og nyter og sanser mindre enn andre?
    5. Hva mener du med "empiriske data som man ikke vil ha"? Jeg hadde blitt oppriktig glad over blindtester som viser at skepsisen min er ubegrunnet.

-k

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva er poenget ditt?
    3. Er det verre å bruke tiden på å resonnere enn på å irritere seg over at andre resonnerer?
    4. Har du noen holdepunkter for at de som er skeptiske til mange av "sannhetene" i hifibransjen lytter og nyter og sanser mindre enn andre?

-k
    5. Hvorfor har du ødelagt avataren din??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva er poenget ditt?
    3. Er det verre å bruke tiden på å resonnere enn på å irritere seg over at andre resonnerer? Er tankevirksomhet noe negativt?
    5. Hva mener du med "empiriske data som man ikke vil ha"? Jeg hadde blitt oppriktig glad over blindtester som viser at skepsisen min er ubegrunnet.

-k
    Du har nettoppp (bevisst eller ubevisst) bevist mitt poeng. Tror du har gått deg blind i blinddata. Kveldens quiz: Hvor langt er et tau?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    5. Hvorfor har du ødelagt avataren din??
    For you my friend, I´ll convert to the more serious avatar.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva er poenget ditt?

-k

Klipper bort en liten utblåsning (det gjorde godt) :-D.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hva er poenget ditt?
    Nope. Poenget er mitt. 1-0 til meg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantaserer om enkelte svakheter, Knutinh?
    Hey... det er jo du som framstår som den opphøyde guruen her, og utifra anlegget ditt (beklager du jeg har snoket) så kan jeg ikke se at dine erfaringer kan vær basert på det du har erfart hjemme, og at du antakeligvis har lest for mye Går man inn som en "skeptiker" av ditt kaliber, så ville du sikkert ha stappa "sov i ro" i ørene for å slippe å risikere å ha tatt feil.

Dessuten hadde jeg ikke påpekt svakhetene.. Jeg spurte kun om at resultatene i en test kunne ha blitt påvirket av følgende? Du har til nå sagt at tester kan bli påvirket av: pris, "innpakning" osv.. Så da er det vel lov å spørre om ett "ja" eller "nei"?? Faktorene jeg nevnte er så absolutt veldig viktige.

Du svinger så mye med "klingen" din at den kun slår tilbake på deg selv. På tide å begynne å bruke ørene igjen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

Ser du også indirekte mener at CD-spillere ikke kan låte forskjellig. Ganske utrolig.
    Ja, helt utrolig at det er mulig!!

Sier litt når jeg hører forskjell på drivverkene jeg har kobla til DAC'en

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nettoppp (bevisst eller ubevisst) bevist mitt poeng. Tror du har gått deg blind i blinddata. Kveldens quiz: Hvor langt er et tau?
    Jeg vil gjerne vite om du deltar i debatten som moderator eller privat-person.

-k

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare en personlighet. BTW: Du har PM, knutinh.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fantaserer om enkelte svakheter, Knutinh?
    Hey... det er jo du som framstår som den opphøyde guruen her, og utifra anlegget ditt (beklager du jeg har snoket) så kan jeg ikke se at dine erfaringer kan vær basert på det du har erfart hjemme, og at du antakeligvis har lest for mye Går man inn som en "skeptiker" av ditt kaliber, så ville du sikkert ha stappa "sov i ro" i ørene for å slippe å risikere å ha tatt feil.

Dessuten hadde jeg ikke påpekt svakhetene.. Jeg spurte kun om at resultatene i en test kunne ha blitt påvirket av følgende? Du har til nå sagt at tester kan bli påvirket av: pris, "innpakning" osv.. Så da er det vel lov å spørre om ett "ja" eller "nei"?? Faktorene jeg nevnte er så absolutt veldig viktige.

Du svinger så mye med "klingen" din at den kun slår tilbake på deg selv. På tide å begynne å bruke ørene igjen?
    Føler du deg bedre av å angripe personer når du finner at du mangler evnene til å angripe argumentene deres? Stemmer det overens med grunnen til at du velger å bruke tid på et forum? Gir det et inntrykk av deg som en sympatisk person?

Jeg gav deg et langt svar som i mine øyne besvarte spørsmålet ditt. Du kan enten lese det eller ikke. Dersom spørsmålet ikk har et ja/nei-svar så kan du mase så mye du vil om et ja/nei-svar, men det reflekterer bare dårlig på deg selv.

-k

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...... Så roer vi oss ned litt, ALLE sammen. Kabeldiskusjoner er noe for seg selv, men de fenger voldsomt. Skal vi kunne fortsette med diskusjoner som dette, er det viktig at alle forholder seg så saklige som mulig.

Ok ?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For you my friend, I´ll convert to the more serious avatar.

TAKK

Tror denne avataren passer perfekt til en slik type diskusjon som dette!
    Det er jo helt umulig å diskutere et slikt tema når alle synser og blir sinna når andre synser noe annet en dem selv

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..angripe personer?
    Vel.. når du fremstiller folk som personer uten dømmekraft, ja da..

Jeg spurte deg om ett "ja" eller "nei", men når du nekter å gi ett svar, men heller utbroderer ett svar som antakelig Morten Harket kunne ha svart. Ja da..

Sympatisk person? Vel.. det lar jeg de jeg kjenner å uttale seg om

Ak: Sorry.. Avslutter debatten for min del. Har fått frem det jeg mener

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp for dyre kabler! Her er fremtiden.

Trådløse høytalere * gratis frakt* | FINN torget

Trådløse høyttalere

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft, her tar det av.. Bare for å forklare at klabler låter forskjellig, for det er det vel ingen tivl om - er det?

Det er forskjell i kabler, både når signalene sendes analogisk eller digital.. Så enkelt er det.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sier litt når jeg hører forskjell på drivverkene jeg har kobla til DAC'en

Samme erfaring her også - driverk har stor påvirkning på lyden når den er koblet til DAC'n..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Versa
    Ikke kjøp for dyre kabler! Her er fremtiden.

Trådløse høytalere * gratis frakt* | FINN torget

Trådløse høyttalere
    Trådløse høyttalere, cdspillere, osv kan fungere, men det vil bli ganske mye stråling hvis man skal ha strømkrevende produkter.

I praksis har jeg ingen tro på slike produkt. Ikke noe for meg

Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •