Valg av høytaler kabler - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 403
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jo, stemmer det. Men sjefen Matthew Bond flyttet selskapet til USA i 1986, da den første høytalerkabelen de lagte ble kjempe populær, Phase 2. De var faktisk de første som brukte solid core teknologien.
    Hvilket årstall reffererer du til her, mht først ute med solid core teknologien?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvilket årstall reffererer du til her, mht først ute med solid core teknologien?
    84-88. Ikke helt sikker. Første kabelen firmaet laget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var litt artig:

NA24.no

Stive priser gir glade kunder Setter man en høy prislapp på en billig vin smaker den med en gang bedre, viser undersøkelse.

En undersøkelse viser at restauranter som priser vinene sine for høyt faktisk kan gjøre kundene sine en tjeneste.

NA24 - din næringslivsavis

Forskerne fant nemlig ut at mennesker som ble gitt en identisk vin hadde mye større glede av de røde dråpene når de ble fortalt at de var av den kostbare sorten. Resultatet ble også bekreftet av hjerneskanninger som viste at det var mye mer aktivitet i gledessentrene når de drakk det de trodde var dyr vin, ifølge britiske medier.

Lønnsom psykologi
    Undersøkelsen kan være med på å forklare hvorfor rikinger er villige til å betale flere titalls tusen kroner for en flaske vin. Det virker nemlig som at mye av gleden påvirkes av den høye prisen fremfor vinens reelle kvalitet.

Skuespiller Johnny Depp er kjent for å kunne svi av flere hundre tusen kroner på en flaske vin på restaurant.
    Foto: EPA/Scanpix
    Resultatene som viser at faktorer som ikke er knyttet til produktenes kvalitet kan bli manipulert for å gjøre produktene mye mer attraktive, noe som kan gi detaljister og ikke bare restauranter store økonomiske gavepakker.

Dyrt er digg
    - Disse resultatene viser nerveeffektene ved markedsføring, sier økonomiprofessor Antonio Rangel ved California Institute of Technology, som ledet undersøkelsen, ifølge Times Online.

Undersøkelsen baserte seg på 20 testpersoner som skulle smake på en Cabernet Sauvignon mens hjerneaktiviteten deres ble overvåket. Testpersonene som ble fortalt at vinen de smakte på kostet alt mellom 30-450 kroner flasken hadde mye større glede av vinen når den var kostbar.

- Det samme skjer dersom mennesker ser et designermerke. Psykologien er den samme – det er ikke pengene; det er ryktet. Det er prestisjen, sier vinspaltist Hugh Johnson, som imidlertid mener at vineksperter ikke vil la seg lure av overflatiske faktorer som prisnivå.

Spekulerer i prisen
    Flere av verdens ledende luksusselskaper spekulerer i at høy pris automatisk medfører et eksklusivt stempel og noe kundene ettertrakter.

Ettersom kjøpekraften stadig stiger er også luksusmerkene nødt til stadig å posisjonere seg for å forbli nettopp dette. Selskapene frykter nemlig at de skal bli for alminnelige.

- Noe av selskapenes største frykt er at de ikke er luksuriøse nok. Det er for eksempel derfor Louis Vuitton hvert år setter opp prisene. De dyreste og mest luksusorienterte produktene vokser kraftigst, sa Leon Svejgaard Pedersen, aksjesjef i Nordea Investment Management, ifølge epn.dk på høsten i fjor.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Stive priser gir glade kunder Setter man en høy prislapp på en billig vin smaker den med en gang bedre, viser undersøkelse.
    Du er inne på noe her knutinh!. Jeg skulle selge en 1990 Toyota for min far i høst. Vi tenkte å sette prisen litt under hva som ble anbefalt av Toyota verkstedet!. NULL respons med mange treff i annonsen!.
    Så satt jeg prisen opp mot listepris. Og vips,, så var den solgt

Så motto må jo være! : Selg dyrt, da tror kunden de får luxus varer

Cyrus

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hadde jeg sansen for Sier litt om hvordan vi påvirkes av det rundt oss...
    Her er en link til en kabeltest. Denne er basert på målinger og ikke på "lytterens ører"...men er ganske fin! Meningen er ikke å starte en ny kabeldebatt, så de av kabelskeptikerne/kabelelskerne som leser dette trenger ikke å kuppe tråden!!

Vet jo overhodet ikke om trådstarter vil lage selv med hvit strømpe som jeg tror man får kjøpt på Eltek etc., men kaster den inn som en mulighet likevel...

Speaker Cable Faceoff 3 - The DIY Shootout — Audioholics Home Theater Reviews and News

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Du er inne på noe her knutinh!. Jeg skulle selge en 1990 Toyota for min far i høst. Vi tenkte å sette prisen litt under hva som ble anbefalt av Toyota verkstedet!. NULL respons med mange treff i annonsen!.

Cyrus

Hehe.. Inne på noe der.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var litt artig:

NA24.no

En undersøkelse viser at restauranter som priser vinene sine for høyt faktisk kan gjøre kundene sine en tjeneste.
    Uffamei

Selv så pleier jeg å bestillle husets vin når jeg er ute og spiser. Da vet jeg ikke hva jeg får

Har tidligere jobbet på polet under studietiden og kjenner prisbilde på viner.

Blir bare deprimert av å bestille en vin som plutselig har opptil femdoblet seg i pris bare for at jeg slipper å åpne korken selv.... :-?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper aldri dyreste vin..
    Kjøper alltid det jeg får mest for pengene for, og det jeg er mest fornøyd med

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus

Cyrus
    Jeg tror nok at brukt-bil er en helt annen vare-kategori enn vin, og dermed trenger ikke artikkelen å gjelde bruktbilen din.

I mitt tilfelle så kan det godt hende at jeg betaler mer for hifi enn jeg må - fordi det gir meg en god følelse (eller fordi jeg underbevisst tror at jeg imponerer vennene mine med det). Men jeg har veldig vanskelig for å tro at det samme skjer med vaskemaskiner, i alle fall i samme grad. Det er for meg rene bruksgjenstander, og så lenge den holder og gjør klærne ren så interesserer virkemåten meg minimalt =)

Var det Electrokompaniet eller Adyton som prøvde å selge produktene sine i utlandet uten å få solgt noe særlig før de økte prisene kraftig?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kjøper aldri dyreste vin..
    Kjøper alltid det jeg får mest for pengene for, og det jeg er mest fornøyd med
    Denne artikkelen tyder på at det er mange som er godt fornøyd med vinen sin - spesielt hvis de betaler mer enn de må for den ;-)

-k

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vineksemplet stemmer vel 100% overens med Audi da de skulle få fart på salget for noen år siden. De økte prisene, og vips så var det en luksusbil...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne artikkelen tyder på at det er mange som er godt fornøyd med vinen sin - spesielt hvis de betaler mer enn de må for den ;-)

-k
    Hvor kjøper/smugler du din fra da?
    Kan jo umulig være på vinmonopolet siden du er så fornøyd med vinprisen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-k
    Skulle tro dette gjelder kabler også:?
    Likevel kjøpte jeg nye sølv kabler fra White zombie i går.:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvor kjøper/smugler du din fra da?
    Kan jo umulig være på vinmonopolet siden du er så fornøyd med vinprisen
    Jeg hadde gjerne sett at alkohol-avgiftene var lavere, jeg. På den andre siden så går forbruket mitt ned år for år, mens antall utenlandsturer stadig øker...

Men kanskje jeg hadde blitt mer fornøyd med vinen om akoholavgiften ble doblet, jfr artikkelen ;-)

-k

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Versa
    Skulle tro dette gjelder kabler også:?
    Likevel kjøpte jeg nye sølv kabler fra White zombie i går.:roll:
    Fantastisk!
    De har jo valgt sitt navn med omhu - her en definisjon på "zombie": Zombie - Wikipedia
    Maken til trolleri skal man lete litt etter.
    Godt det finnes mennesker som fortsatt vil lures, enten det gjelder vin eller høyttalerkabler.
    Óg; produsentene lever jo fett av de, som går i fella......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var litt artig:

NA24.no

NA24 - din næringslivsavis

Forskerne fant nemlig ut at mennesker som ble gitt en identisk vin hadde mye større glede av de røde dråpene når de ble fortalt at de var av den kostbare sorten. Resultatet ble også bekreftet av hjerneskanninger som viste at det var mye mer aktivitet i gledessentrene når de drakk det de trodde var dyr vin, ifølge britiske medier.

Lønnsom psykologi
    Undersøkelsen kan være med på å forklare hvorfor rikinger er villige til å betale flere titalls tusen kroner for en flaske vin. Det virker nemlig som at mye av gleden påvirkes av den høye prisen fremfor vinens reelle kvalitet.

Skuespiller Johnny Depp er kjent for å kunne svi av flere hundre tusen kroner på en flaske vin på restaurant.
    Foto: EPA/Scanpix
    Resultatene som viser at faktorer som ikke er knyttet til produktenes kvalitet kan bli manipulert for å gjøre produktene mye mer attraktive, noe som kan gi detaljister og ikke bare restauranter store økonomiske gavepakker.

Dyrt er digg
    - Disse resultatene viser nerveeffektene ved markedsføring, sier økonomiprofessor Antonio Rangel ved California Institute of Technology, som ledet undersøkelsen, ifølge Times Online.

Undersøkelsen baserte seg på 20 testpersoner som skulle smake på en Cabernet Sauvignon mens hjerneaktiviteten deres ble overvåket. Testpersonene som ble fortalt at vinen de smakte på kostet alt mellom 30-450 kroner flasken hadde mye større glede av vinen når den var kostbar.

- Det samme skjer dersom mennesker ser et designermerke. Psykologien er den samme – det er ikke pengene; det er ryktet. Det er prestisjen, sier vinspaltist Hugh Johnson, som imidlertid mener at vineksperter ikke vil la seg lure av overflatiske faktorer som prisnivå.

Spekulerer i prisen
    Flere av verdens ledende luksusselskaper spekulerer i at høy pris automatisk medfører et eksklusivt stempel og noe kundene ettertrakter.

Ettersom kjøpekraften stadig stiger er også luksusmerkene nødt til stadig å posisjonere seg for å forbli nettopp dette. Selskapene frykter nemlig at de skal bli for alminnelige.

- Noe av selskapenes største frykt er at de ikke er luksuriøse nok. Det er for eksempel derfor Louis Vuitton hvert år setter opp prisene. De dyreste og mest luksusorienterte produktene vokser kraftigst, sa Leon Svejgaard Pedersen, aksjesjef i Nordea Investment Management, ifølge epn.dk på høsten i fjor.
    Jeg har ikke peiling på vin. Betyr dette at prisnivået i markedet ikke gjenspeiler kvaliteten? Og skal vi trekke sammenlikningen videre.., hva med "lydekspertene" blant oss, de virkelig audiofile, lar de seg lure?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Denne fantastiske digitalkabelen til Nordost er et eksempel på at man må holde tunga rett i munnen når superlativene deles ut: :lol:

Kilde: Nordost Optix Digital RCA | Digitalkabler | Kabler | Hi-Fi Center Kjeden
    Hvor går grensen for villedende markedsføring..?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Hvor går grensen for villedende markedsføring..?
    Dersom selger kan dokumentere sine påstander så er det ikke villedende markedsføring.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Jeg har ikke peiling på vin. Betyr dette at prisnivået i markedet ikke gjenspeiler kvaliteten? Og skal vi trekke sammenlikningen videre.., hva med "lydekspertene" blant oss, de virkelig audiofile, lar de seg lure?
    Hva er "kvalitet"?

Prisnivået på vin som de fleste andre varer følger lovene for tibud og etterspørsel. Dog noe modifisert av statlig regulering. Det betyr at prisen ideelt sett er akkurat så mye kundene er villig til å betale.

Jeg tror nok at vineksperten de har intervjuet (som såvidt jeg forstår det ikke har hatt noe å gjøre med rapporten som er skrevet) ikke har helt dekning for sine påstander:
    Wine tasting - Wikipedia, the free encyclopedia
    The world of wine has numerous myths and exaggerations that are only now being disproven scientifically, yet they influence perceptions and expectancies. Not even professional tasters are immune to the strong effects of expectancies. Therefore, the need for blind tasting continues.
    -k

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kanskje jeg hadde blitt mer fornøyd med vinen om akoholavgiften ble doblet, jfr artikkelen ;-)

-k
    Muligens du hadde nytet den mere kanskje?

....tror du virkelig at det er alle som ser sånn på det??
    At du hadde syntes den hadde smakt bedre om den var dyrere? Høres nå ut som skikkelig snobberi!!
    Har drukket en masse god rødvin til 25kr flaska ..dog i Italia

Når det gjelder kabelpriser: Så klart! Det finnes både seriøse og useriøse aktører på markedet... I likhet på alkoholmarkedet.. Der man har mere på følelsen at produsenten har lagt vekt på utseende/etikett. Og likeså velykkede og mindre velykkede forsøk på kabler. Men, det finnes nå de som man har på følelsen av å få en masse for pengene.

Ved kjøp er det viktig at man har muligheten å kunne låne med seg hjem.. Prøve litt noen dager så man kan skjeldne forskjellene enda mere.

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •