Kabel til xbox360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel til xbox360

Hei, nå er jeg helt ny på forumet og håper jeg poster på riktig sted.
    Jeg har akkurat kjøpt meg en xbox360 med hdmi utgang. Fulgte med en kombinert komponent og sånn rca kabel(gul,rød og hvit). På tv'en (Samsung hd-ready tv) har jeg dvi inngang+lyd, komponent og rca inngang. Altså ikke hdmi. Jeg har en dvd spiller som er koblet til tv'en med komponent kabel.

Greia er at jeg da må bytte om bak på tv'en hver gang jeg skifter mellom dvd og xbox'en(som er koblet på med komponent for å få hd-kvalitet). Jeg ønsker defor å koble xboxen til dvi inngangen, men da får jeg jo ikke lyd. Og jeg klarer ikke å finne en annen lydutgang fra xboxen. finnes det en kabel som er hdmi ---> dvi + analog lyd ? eller en slags dings som veksler mellom to forskjellige komponent enheter, som gjør at jeg fortsatt kan få hd bilde fra xboxen? Andre løsninger?

Håper dette var mulig å forstå!

Takk for svar på forhånd!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Les et svar fra meg i denne tråden:

http://avforum.no/forum/generell-vid...x-hddvd-2.html
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer _Mo_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har den "vanlige" x-boxen der kjører jeg komponent kabel inn til forsterker med en optical ledning til lyden. Jeg vet ikke om eliten har noe slikt. Men hva med og kjøre dvd med hdmi?? hvis du har mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Problemet er at jeg ikke har hdmi på dvd spilleren, men den første posten er kanskje en mulighet, så det er mulig å sende bildet med en hdmi til dvi og sende lyden med den hjemmlaga løsningen samtidig? men tror verken jeg har optisk inngang på hjemmekinoannlegget eller i tv'en. Tror nesten det enkleste vil være å kjøpe en ny tv med flere hdmi tilkoblinger og en komponent inngang til dvd'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det en kabel med optisk plugg i ene enden og en hvit og en rød analogplugg i andre?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pålis
    , så det er mulig å sende bildet med en hdmi til dvi og sende lyden med den hjemmlaga løsningen samtidig?
    Ja det mener jeg skal være mulig - du kan da sende lyden via de 2 rca pluggene på originalpluggen samtidig som du får plass til hdmi pluggen.

Det skal jo ikke så mye til å prøve å "skrelle" originalpluggen?

Test og se - eh - hør

edit: Jeg mener begge løsningene som jeg linket til inkluderer mulighet til både lyd via optisk og/eller 2xrca.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror rett og slett jeg bare får gå tilbake til å bruke scart fra dvd til tv'en, det kan vel ikke være all verdens med forskjell hvis jeg kjøper en scart som er litt bra?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •