Komponent til VGA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent til VGA

Heisann. Sitter med en steingammel prosjektør nå som jeg i kraft av å være lutfattig student ikke har råd til å gjøre noe med på enda en liten stund. Den har VGA-inn, hvilket gir et helt anstendig bilde, men ingen komponent-inn. Det er vanskelig å finne VGA-kabler til de fleste spillkonsoller (som er det jeg primært bruker prosjektøren til), så dermed er det på tide å få tak i en komponent-til-VGA-converter.

Så langt har jeg funnet denne: HDStep :: Video Cables :: VGA Breakout Cables :: 4M ( 13FT ) ATLONA VGA TO COMPONENT / COMPONENT TO VGA BREAKOUT VIDEO CABLE :: HDMI Cables, DVI Cables, Audio Video Cables, HDMI DVI Component Switchers, HDMI DVI Component Amplifiers, HDMI DVI Compone

Prisen er ikke totalt ublu, og den later til å gjøre det jeg vil at den skal gjøre. Er dette riktig kabel for meg? Eventuelt, er det noen her som har en tilsvarende kabel å selge, eller som vet noen rimeligere alternativer med anstendig kvalitet?

All hjelp mottas med voldsomme mengder kjærlighet og takknemlighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags projektor er det? Den kabelen konverterer ikke komponentsignal til VGA-signal, den bare overfører komponent til noen spesifike pinner på VGA-pluggen, og projektoren må være i stand til å ta imot komponent på VGA-inngangen for å kunne bruke den kabelen.

Om du vil gjøre om et komponentsignal til VGA trenger du en "transcoder".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en BenQ PB6100, som skal ha en komponent/vga-inngang ifølge spesifikasjonene. Det var derfor jeg kjøpte den ... jeg innså ikke før jeg faktisk hadde mottatt den at komponentinngangen og VGA-inngangen var konsolidert.

Noen som har erfaring med den prosjektøren? Jeg husker jeg fikk en PM fra Bidda da jeg først kjøpte prosjektøren for ... over tre år siden, og han hadde en komponent-til-VGA-kabel til overs han ville selge for en billig penge. Jeg synes å huske at han er rimelig hardcore på AV-støff, og at han neppe ville forsøkt å selge meg noe jeg ikke ville kunne bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gah. Dobbeltpost. Når jeg leser innlegget mitt over, så ser det ut som om jeg besvarer mitt eget spørsmål, men jeg er jo fortsatt ikke 100% sikker. Er det noen med erfaring med BenQ PB6100-prosjektører eller liknende modeller som husker om VGA-inngangene deres kan ta imot komponentsignaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •