Hjelp: Trekke nettverkskabler utvendig. Hvordan isolere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Kabel..

Jeg har lagt nettverksledning ut i garasjen , og det fungerer helt perfekt!. Ca 30 m ledning. Jeg hadde ikke vært redd for ett myyye lengre strekk.. Pass bare på mekanisk beskyttelse når du legger fra bakken og opp til kledning:twisted:

Cyrus:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tåler kulda

Hei, problemet som elektrikeren din snakker om med kulda er at kobberet blir sprøtt og kordelene i kabelen kan bli skadet hvis du bøyer for mye på den, men har du hatt kabeltrommelen innendørs tar det jo litt tid før den blir så kald at det er noe problem. Det finnes mange typer kanaler som er lite sjenerende og fine å legge kabel i, og de funker sikkert også ute. Men tror kanskje jeg hadde brukt akryl eller annet tettemiddel for å unngå problemer med vann.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    Jada, målinger på et strukturert kabelnettverk er ofte obligatorisk i større kontorbygg. Det brukes dyre instrumenter for å gjøre dette skikkelig. Når vi har hatt en slik jobb leier vi gjerne inn et firma som utfører målingene slik at dokumentasjonen er på plass, så det er ikke noe for hvermannsen. Husk at de aller fleste hjemmenettverk dreier det seg kun om veldig små datamendger i forhold til den faktiske kapasiteten.
    Nå er det snakk om et vanlig hus, tilhørende vanlig mann med vanlig problem.
    Løsningen må kunne sies å være i quickfix-kategorien. Legg kabel med dryppnese, dvs at vannet ikke renner inn i veggen, men drypper andre veien. Etter hva jeg husker er det 8cm diameter å gå på før kvalitetskravet til kategori ryker. Unngå kinks og ha en ellers fin dag. Latency og kapasitet kan du måle selv, enten erfaringsmessig eller med software eller spesial-hardware egnet til formålet.

Edit: Hvor nøye kan det være? Hvis det er tillatelig å gjennomføre løsninger der utsiden av huset får en tp-kabel utsmykning så er det vel i bunn å grunn snakk om bagateller og formaliteter.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVor skarpt kan man ha flatscreen kabelen.
    90 grader?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •