kabler til sub, hvor mange og hvilke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabler til sub, hvor mange og hvilke

Ser på en 12" Pluss-sub fra svs. Tenkte å kjøpe den på lsound.no om ingen her kommer med bedre forslag.

Men anyways:
    Hvilke kabler trenger den?
    Hvor mange sett trenger jeg?
    Trenger jeg flere sett?
    Er det en standard sub-kabel, slik som med centeren?
    Umulig å forutsi hvor mange meter jeg trenger?

Jeg tenkte ikke å bi-ampe, siden jeg synes lyden er konge nok som den er. I første omgang vil jeg ha opp anlegget med sub, og jeg mangler bare subben.

Et spørsmål som også dukket opp da jeg titta bak i harmankardon445-forsterkeren var hvor pluggene fra subben skulle puttes inn. Men blir vel mer logisk når jeg ser hvordan kabelen ser ut.

Jeg fant et alternativ her på hificenterkjeden.no. Da slipper jeg porto og styr, og billigere enn hifi-klubben.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vu-caN
    Ser på en 12" Pluss-sub fra svs. Tenkte å kjøpe den på lsound.no om ingen her kommer med bedre forslag.

Men anyways:
    Trenger jeg flere sett?
    Hvor lang den skal være er jo naturligvis avhengig av hvor du ender opp med å plassere den. Ellers er jo en subkabel en helt vanlig (enkel) signalkabel, som du drar fra pre-out og inn i subben din.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men anyways:
    Trenger jeg flere sett?

Jeg tenkte ikke å bi-ampe, siden jeg synes lyden er konge nok som den er. I første omgang vil jeg ha opp anlegget med sub, og jeg mangler bare subben.

Et spørsmål som også dukket opp da jeg titta bak i harmankardon445-forsterkeren var hvor pluggene fra subben skulle puttes inn. Men blir vel mer logisk når jeg ser hvordan kabelen ser ut.

Jeg fant et alternativ her på hificenterkjeden.no. Da slipper jeg porto og styr, og billigere enn hifi-klubben.

Det er bare og ta kontakt med Lsound, der er det en hygggelig og hjelpsom fyr som heter Jan Ove som det er bare og snakke med.

Her er det en subkabel: Welcome to L-Sound!
    Det beste er og kjøpe for lang en for kort... logisk.
    Trykker du litt ser du forskjellige lengder. Oppe til venstre skriver du inn land og postnr. så ser du total pris.

Skal kjøpe en slik fra lsound selv snart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Var innom en typisk hificenterkjeden butikk i dag, og de snakket om at man av og til trengte en enkel signalkabel med splitter på enden, og i noen tilfeller ikke splitter. Hvordan vet jeg dette før jeg bestiller suben? Er det én standard som svs følger eller? Den kabelen så jo god som gull ut. Prøvde å finne den selv, men var ingen link nederst på siden direkte fra subber.

Er lsound det billigste stedet å kjøpe svs subber på? Er lageret i norge, eller tar frakt 4 uker?

Edit: Nå ser jeg faktisk at det er en link nederst på siden... Men jeg la ikke merke til den boxen hvor man velger antall meter. Dessuten er jeg litt skeptisk med at de skal velge ut en kabel for meg, da de sikker velger en som er unødvendig svindyr.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke SVS men XTZ, kjøpte meg signalkabel til bil på Biltema jeg.. fungerer som hakka møkk!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Var innom en typisk hificenterkjeden butikk i dag, og de snakket om at man av og til trengte en enkel signalkabel med splitter på enden, og i noen tilfeller ikke splitter. Hvordan vet jeg dette før jeg bestiller suben? Er det én standard som svs følger eller? Den kabelen så jo god som gull ut. Prøvde å finne den selv, men var ingen link nederst på siden direkte fra subber.

Er lsound det billigste stedet å kjøpe svs subber på? Er lageret i norge, eller tar frakt 4 uker?

Edit: Nå ser jeg faktisk at det er en link nederst på siden... Men jeg la ikke merke til den boxen hvor man velger antall meter. Dessuten er jeg litt skeptisk med at de skal velge ut en kabel for meg, da de sikker velger en som er unødvendig svindyr.
    Det er KUN Lsound som selger SVS.
    Alternativet er brukt,feks.på Avtorget her/finn.no.

Lsound har bare 1 type kabel til sub så di lurer ingen svindyre på deg.

Husk å legg på moms på alle priser på Lsound (pris x 1.25)

Kabel fra bilrema funker og..men er gjerne ikke så fine å se til..

Lageret ligger i norge og du har den hjemme på ca.1 uke(litt lenger leveringstid nå i jula self.)
    Alt etter hvor du bor self.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •