Heisann. Har nylig fått smellt opp en htpc her, og det nærmer seg jul, og jeg har planer om å gi den i julegave. Ting er oppe, den fungerer slik den skal (bedre enn forventet kanskje til og med) men jeg innser nå at det har vært enkelte ting jeg ikke helt hadde i bakhodet da jeg kjøpte delene... Og det er passe teit :P

Maskina skal kobles til en passe gammel 32" CRT-TV. Den har kun Scart og sånne gule (kompositt?) innganger. Ingen hdmi (naturlig nok), vga eller s-video virker det som.
Vi har et surroundanlegg av ett eller annet slag også. Planen var å koble lyden fra maskina til dette. Anlegget har røde/hvite innganger (aner ikke navn på sånt, men jeg antar dere skjønner hva jeg mener), men tror ikke det har så mye mer fancy stuff enn det egentlig.

Her kommer problemet. Jeg kjøpte et decent hovedkort med integrert skjermkort og lydkort. Skjermkort-delen har hdmi, vga og sånn, men ingen s-video / kompositt ut. Lydkortdelen er et 7.1 something, altså, mange fargede plugger ut og no SPDIF greier.

Hva bør jeg gjøre?

Kjøpe et billig skjermkort med TV-ut av no slag? (i såfall hvilket?).
Kjøpe en eller annen kabel (VGA-->Scart converter opplegg)?

Hva gjør jeg med lyd? Kjøper sånn jack-->red/white og kobler i en av 7.1-hullene? (tror kanskje jeg har en sånn kabel liggende ett eller annet sted). Men vil det bli grei lyd av dette tror dere?

Setter virkelig pris på hjelp. Er litt tidskrise her nå siden jeg er så sent ute med ting :P

Edit:
Link til hovedkortet (med skjermkort og lydkort):
Komplett.no - Gigabyte GA-G33M-S2H, G33, Socket-775, m-ATX, HDMI/DVI, DDR2, VGA, PCI-Ex16