Spleise høytalerkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spleise høytalerkabler

Vil lydkvaliteten bli dårligere om jeg spleiser høytalererkablene mine? Trenger lengre kabler, er det nødvendig å kjøpe nye , eller kan jeg bare spleise ? Er ikke noen dyre kabler, men vil ikke miste kvaliteten på lyd..

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjøter man vel kabler og spleiser tau. Men jeg ville nok kosta på meg et par kroner å kjøpt nye kabler på biltema eller clasohlsson istede.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    Vil lydkvaliteten bli dårligere om jeg spleiser høytalererkablene mine? Trenger lengre kabler, er det nødvendig å kjøpe nye , eller kan jeg bare spleise ? Er ikke noen dyre kabler, men vil ikke miste kvaliteten på lyd..
    Om det blir dårligere lyd er det bare du selv som kan avgjøre ved og lytte. Bare og forsøke.Funker det ikke kjøper du nye.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt hvis kablene ikke er noe dyre, så koster det jo heller ikke så mye å kjøpe lengre, og derav beholde kvaliteten.

Det ville jeg gjort hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord: Ingen som har peiling:P
    Har lurt på det samme, men tipper at så lenge du har god kontaktflate mellom de to skjøtestykkene så mister du ivhvertfall ikke mer der enn du gjør i terminalene på forsterkeren eller HT'en.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dyre (?) kabler til frontene, med bananplugger i begge ender og flott strømpe. Disse er så fancy at jeg ville ikke drømme om å spleise dem.

Så har jeg Clas Ohlsson 4mm2 kabel til begge bak-ht. Der har jeg spleiset den ene ved å flette cordellene og tape rundt med elektrikertape. Funker brillefint. Har kalibrert hjemmekinoen etterpå, og der var det i alle fall ingen forskjell på lyd, hverken kvalitet eller lydstyrke. Men så er dette bak-ht, da, uten de store hifi-kravene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Jeg har dyre (?) kabler til frontene, med bananplugger i begge ender og flott strømpe. Disse er så fancy at jeg ville ikke drømme om å spleise dem.

Så har jeg Clas Ohlsson 4mm2 kabel til begge bak-ht. Der har jeg spleiset den ene ved å flette cordellene og tape rundt med elektrikertape. Funker brillefint. Har kalibrert hjemmekinoen etterpå, og der var det i alle fall ingen forskjell på lyd, hverken kvalitet eller lydstyrke. Men så er dette bak-ht, da, uten de store hifi-kravene.
    Jeg har også skjøtet høtalerkablene til bakhøytalerene. Jeg har flettet kordelene godt sammen og loddet de i tillegg. Videre har jeg montert krympestrømpe på de. Skulle vel holde
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •