Behøver en kabel med dvi<---->vga

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behøver en kabel med dvi<---->vga

Har en pc som jeg tenkte å kjøre endel Hdmateriale på over pj.. laptopen kjører dvi ut, mend pj'n er det kun vga igjen som er ledig.. Finnes det enkle og greie, samt rimelige, løsninger på dette problemet? Tenkte på om det kanskje finnes noe slikt på clasern el.l. men finner det ikke. Har også søkt endel her på forumet, men nada.. Noen som kan bistå en trøtt sliter slik at når jeg våkner i morra er svaret i boks og jeg kan stikke og fra visa'n en plass

P.S. er vel ikke noe problem å kjøre HDmateriale i 720p over en slik kabel vel? Det skal iallefall ikke stoppe i forhold til hardwaren i laptopen eller ang pj'n... Tenkte vel mer på om sådanne signaler kan i praksis kjøres via en slik kabel..?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst....... Vel nesten da... Har funnet ut at jeg har Dvi-D på pj'n og Dvi-I på laptopen... Vil laptopen og pj'en kommunisere korrekt slik at jeg kan avspille materiale fra laptopen da?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du legger ut hvordan du løste det, slik at denne tråden kan være til nytte for andre med samme problem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Fint om du legger ut hvordan du løste det, slik at denne tråden kan være til nytte for andre med samme problem.

Det er jo klart... Akkurat nå driver jeg og leter etter en overgang til å kunne feste til den ene kabelenden da jeg regner med at en kun kan få kjøpt kabler som er enten dvi-I eller dvi-D i begge ender.. Jeg har nettopp lest meg opp til at jeg har Dvi-I på laptopen, dvs at den utgangen kan kjøres både analogt og digitalt, mens pj'n har en Dvi-D inngang, dvs at den kun tar imot digitale signaler.. Dette skal tydeligvis fungere fint, bare jeg finner en overgang fra Dvi-I til Dvi-D

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI-I til DVI-D vil fungere brillefint. Det eneste som trengs er en DVI-D-kabel. Les mer på Wikipedia.

Hvis projektoren kun hadde hatt VGA-tilkobling kunne det fremdeles fungert så lenge den bærbare har DVI-I utgang. Kun en fysisk overgang som skal til (bildet blir selvfølgelig ikke overført digitalt). VGA-tilkoblinger kan brukes opp til QXGA (2048x1536).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    DVI-I til DVI-D vil fungere brillefint. Det eneste som trengs er en kabel med DVI-D eller DVI-I kobling. Les mer på Wikipedia.

Hvis projektoren kun hadde hatt VGA-tilkobling kunne det fremdeles fungert så lenge den bærbare har DVI-I utgang. Kun en fysisk overgang som skal til (bildet blir selvfølgelig ikke overført digitalt). VGA-tilkoblinger kan brukes opp til QXGA (2048x1536).

Takker og bukker, jeg drev og skrev akkurat når du tydeligvis kom med innlegget ditt.. Noe peil om en får tak i kabel med to ulike Dvi'er som jeg behøver da?

Endring: Uff, trøtt her nå.. Selvfølgelig behøver jeg rett og slett en ren Dvi-D-kabel...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang DVI kabel trenger du da Kristian? Har en SUPRA, men den er bare to meter, blir sikkert alt for kort regner jeg med?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor lang DVI kabel trenger du da Kristian? Har en SUPRA, men den er bare to meter, blir sikkert alt for kort regner jeg med?
    Heisann Jan.. Har vært ute på farta i hele dag, og kom ikke hjem før nå.. Takker og bukker, men jeg tenkte på noe lengre ja slik at jeg kan ha lappisen nærmest meg som mulig..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Trengs noe mer enn en vanlig DVI(hun)-VGA(han) overgang? Har prøvd å få til dette mellom min HTPC og LCD-skjerm, men det virker som skjermen fortsatt tolker signalet som DVI - jeg får i hvert fall ikke skrudd over på VGA på skjermen. Men på DVI-inngangen får jeg bilde, til tross for at kabelen er satt inn i VGA-kontakten! Ganske slitsomt ettersom DVI-inngangen allerede okkuperes av en annen kilde og dermed blir overstyrt av PC-signalet.

Veldig rare greier..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •