Rimelige "jumpers"? Hjelper det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelige "jumpers"? Hjelper det?

Jeg ser at skinnene bak på mine GS20 som bider sammen de to parene terminaler er av ymse tykkelse og kvalitet - sikkert nok, men fikk litt "billig blekk" følelsen da jeg koplet på ht-kablene. Vil det hjelpe med et par korte kabler i stedet med banan i begge ender som overgang? Kan ikke ha ledningsbiter da jeg skrur spadene fast og vil ikke kunne det med kabler i "hullene" bak. Noen idèer på rimelige jumpers?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du allerede har kabler fra Xindak, så kan kanskje disse være noe.

New York Sound Online HiFi Store

Lurer selv på om jeg skal bestille meg noen sånn. Har sett noen andre typer også, men de har en helt annen pris.

Xtreme-Cable - SC-4 Terminalbroer
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, fant ikke de på sidene til Audiofoni, tror jeg skal høre om de har på lager, skal bestille en FA-1 fra dem snart allikevel. Audiofoni har såpass gode priser at det er ingenting å hente på Xindak-kabler fra NYsound. FA-1 kommer jo på noen korner under 1000 fra Kina med alt, og da får man jo i tillegg tryggheten av å kjøpe fra Norsk forhandler på kjøpet.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på signalkablene er det ikke store forskjellen. Det er større forskjell på høyttalerkablene. Der er den endel penger å spare.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det ja, men jeg har FS i hus allerede - godt fornøyd med dem!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et flatt blekk har stor overflate med gode lederegenskaper og god kontaktflate. Du vil neppe høre noen som helst forskjell om du bytter til jumpere, spesielt ikke over så kort strekk..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligheten for at de har spart på kvaliteten bak på "jumperen\broen" er relativ liten tror jeg. Tror neppe at en produsent av så bra kaliber som MA er vil selge høyttalere der den lille tappen bak forringer lyden.

Tror ikke du vil merke noe som helst lydmessig forrandring med å bytte broen bak.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke prisen er avskrekkende, så kan du vel ta tjangsen. Ikke sikkert du får noen lydmessig gevinst, men du sover ihvertfall godt om natta - vel vitende om at de gullforgyllte blekkplatene har vandret heden.
    Feelgood faktoren er undervurdert!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Sannsynligheten for at de har spart på kvaliteten bak på "jumperen\broen" er relativ liten tror jeg. Tror neppe at en produsent av så bra kaliber som MA er vil selge høyttalere der den lille tappen bak forringer lyden.

Tror ikke du vil merke noe som helst lydmessig forrandring med å bytte broen bak.
    Nei, jeg har og tenkt i den banen, var bare det at platen føltes så pinglete, men seff - hvor mye strøm skal der egentlig over...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg ser at skinnene bak på mine GS20 som bider sammen de to parene terminaler er av ymse tykkelse og kvalitet - sikkert nok, men fikk litt "billig blekk" følelsen da jeg koplet på ht-kablene. Vil det hjelpe med et par korte kabler i stedet med banan i begge ender som overgang? Kan ikke ha ledningsbiter da jeg skrur spadene fast og vil ikke kunne det med kabler i "hullene" bak. Noen idèer på rimelige jumpers?
    Hvis du klarer å høre forskjell, så skal du få premie. Forsket litt på akkurat dette da jeg hadde Helicon 400, prøvde litt forskjellig med store prisforskjeller. Ingen gevinst å hente. Broene på GS er tynne, men har stor flate. Virker ikke som kvaliteten er dårlig av den grunn. Kontakten til terminalen er jo ekstremt bra. Mitt råd er behold de du har og spar pengene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke tid og penger på slike ting med ønske om lydmessige forbedringer, er som å pisse ut av Aker Brygge i håp om at det skal forurense havna i New York.

Des flere koblinger, des mer demping. Keep it simple.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ut litt nu med kobber @ 2.5 mm2 i klem og lydforskjellen var ikke akkurat som dag og natt - merket som dere antar svært liten forskjell. Greit å ha prøvd ut - så får jeg kanskje sove i natt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •