kabel mellom tv og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabel mellom tv og forsterker

Hei!

Har kjøpt meg ps3 og har et spørsmål..
    Har koblet ps3'en til TV med en HDMI kabel der det går både lyd og bilde. Så for å få lyd til forsterkeren må jeg ha en audiokabel fra TV'en ned til forsterkeren, ettersom det ikke er uttak for dette på ps3'en (kun optisk,men har ikke optisk på forsterkeren). Derfor lurer jeg på hvordan lydsignalet blir når det har gått gjennom TV'en.. Er det noen vits i å kjøpe dyr kabel fra Tv til forsterkeren eller blir signalet "dårlig" uansett?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ingen andre tilkoblingsmuligheter på forsterker? Audiokabler er vel det dårligste man kan bruke men det er vel litt forskjell på en "vanlig" audiokabel og en som er litt dyrere. Hvis du har andre muligheter på forsterker bør du bruke de, hvis ikke du har det så er det kanskje en unnskyldning for å oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Har du ingen andre tilkoblingsmuligheter på forsterker? Audiokabler er vel det dårligste man kan bruke men det er vel litt forskjell på en "vanlig" audiokabel og en som er litt dyrere. Hvis du har andre muligheter på forsterker bør du bruke de, hvis ikke du har det så er det kanskje en unnskyldning for å oppgradere?
    Har en grei forsterker, men mangler dessverre optisk inngang.. Det jeg lurer på er hvordan signalet blir etter det har "tatt seg en tur" gjennom TV

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil vel miste litt kvalitet ettersom det blir en omvei men om det blir såpass så du merker noe stor forskjell er en annen ting. Med analogt signal så ville du vel uansett ikke fått den største lyd-opplevelsen selv om den hadde gått direkte til forsterkeren din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •