Optisk toslink via høretelefonutgang - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får ikke lyd i det hele tatt..

Bruker frontpanelets optisk. Lyser ikke fra den andre enden som jeg skal stappe i PC'en. Setter på v.aux, men ingenting skjer.

Finner ingen innstillinger på pc'en som jeg skal forandre på. Men når det ikke er lys fra den ene enden virker det som det er innstillinger på receiveren som mangler.

Prøvde å sette optisk bak på SAT uten at det hjalp der. Ikke får jeg lyd fra PC'en og ikke noe rødt lys fra den optiske kabelen. Når den står i DVD'en og DVD'en er påslått er det et rødt lys fra.

Er vel PC'en som skal sende lyd til receiveren, så er vel ikke rart det ikke er lys.

Uansett, hvorfor ikke noe lyd fra PC'en?
    Testlyden fungerer fra PC til høyttalere, men ikke musikk eller film fra VLC.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den optiske på frontpanelet er på PCen, så kan det hende den ikke er koplet til. Det er ikke alle hovedkort/lydkort som har utganger for SPdif. Men hvis det er original frontdeksel til f.eks. Creative, og den er koplet riktig så skulle det komme.

Hvilke farge er det på den optiske? Hvis den er grå så er det enn inngang og ikke en utgang. Sorte er utganger.

Når du ikke får lyd fra PCen, gjelder det også analogt?

Det er enkelte lydkort som har at man må velge analogt, digitalt eller begge.

Har du noen merkenavn på tingene du prøve å kople sammen, så kan det være lettere å hjelpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde digital output som default. Fikk likevel ikke noe lyd. Så byttet jeg litt på inngangene på receiveren, restartet vlc og vips ble det lyd.

Måtte altså velge digital output og starte vlc på nytt.

Ellers, takk for hjelpen

Utgangen på PC'en er grønn(er høretelefonugangen).

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NetonNet har 5m Toslink til minijack digitalkabel

Kom over denne tråden nå, mens jeg fant ut av hvordan koble pc digitalt mot receiver for å bruke DAC'en i receiver..

Vil bare si at NetonNet har 5m Toslink-Minijack digitalkabel, som jeg vil tro er den kabelen de fleste trenger for å koble sitt lydkort digitalt til receiver.

Artikkelnr 103845.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •