Innbrenning av kabler - hvordan, beste utstyr og metode? Fidelity anbefaler Vidar! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 161
    Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Lurer på litt den påstanden til Nordost at deres kabler har en utbredelseshastighet på over 90% av lyshastigheten, mens de aller fleste andre kabler har en hastighet på rundt 50%.
    Denne påstanden må da gå an å etterprøve og evt verifisere...?

(Selv synes jeg det høres rart ut at forskjellen skal være så enormt stor.... )
    Vi har faktisk en markedsføringslov her i Norge. Enhver påstand som benyttes i markedsføringen skal man kunne dokumentere.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel kabeldebatten i gang for n'te gang. Jeg har en kjæreste som er godt i gang med studier innenfor signalbehandlin, material- og nanoteknologi. Hun har nå begynt å se nytten av min hifi-interesse. Hun frekventerer sidene regelmessig for å lese alle kabeldebatter. Grunnen... jo hun ser at her er det virkelig lett-tjente penger for en student i studietiden. Hun ser det finnes folk som er villige til å betale 50.000 for 6 meter kobber som sies å ha vært utsatt for den ene etter den andre fantastiske formel for å låte bedre. Hun som til og med kan smykke seg med titler innenfor området materialteknologi i motsetning til mange av de som selger og lager kabler burde jo ha ypperlig forutsetninger. Sist men ikke minst er hun kvinne så hun vet hva som går hjem av design hos de 1000 kvinner som har gitt opp sine hifigale menn, slik at selv disse vil ha ny kabler. Jeg ser frem til å bli forsørget av henne og kabelentusiastene her på forumet.

Når det gjelder den saken om at nordost har 90% av lysets hastighet på signaloverføringen i sine kabler stemmer nok dette ganske bra. Problemet er bare det at det stemmer ikke at andre kabler har 50%. Dette hadde vi faktisk om i 3 fy, på videregående.

Bare for å komme noen i forkjøpet her også, Det finnes de av dere kabelentusiaster der ute som sier dere har superledende kabler. Dere må ikke tro alt dere leser eller får servert av en selger.

1. Superledere krever kulde. Mye kulde. Den høyeste temperaturen man har klart å ha et materiale med superledende evne er 138K no som vil si
    -135.15 grader Celsius.

2. Det finnes noe som heter superlederproblematikk. Dette er at når man lager en superleder vil denne avgi et svært kraftig magnetfelt. Det største problemet med dagens superledere er at dette magnetfeltet blir så kraftig at superlederen totalt mister evnen til å lede strøm.

3. Med dette kraftige magnetfeltet som superledere faktisk danner vi det nok være svært lite tilrådelig å ha dette i nærheten av en høytaler som tross alt er relativt følsom for magnetisme da det er magnetspoler i konvensjonelle høytalere. Elektrostatpanelene vil nok ikke ha det noe bedre og heller ikke magnetostathøytalere.

4. Kabelen deres er av guld eller sølv sier dere. Man har så langt ikke fått noen av de edlere metallene som gull og sølv til å bli superledende.

5. De virkelig mest hardnakkete av dere sier at det kan være folk som har kommet lengere innen superledning enn det som er allment kjent. Hadde noen klart å lage superledere som kunne ha romtempratur og være superledende samt ikke danne disse enorme magnetfeltene, så ville vedkommende ikke holdt seg kun til høyttalerkabler, men isteden tatt patent på det hele og vært uten sammenlikning verdens rikeste mann siden absolutt alle i elektronikkbransjen ville ha teknologien, alt fra datamaskinprodusenter til everkene ville hatt denne teknologien og sist men ikke minst ville det sansynligvis ført til at energikrisa var over for de neste 1000 årene.

Sånn takk for tiden deres.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Og før noen begynner å skrike om at det sikkert var lederevne dem egentlig mener med at Nordost kablene er 90% av lysets hastighet, så er dette også helt meningsløst. Grunnen er ganske enkelt at all kobber som produseres for elektronikk, har en svært høy renhets prosent (99% eller bedre). Så selv om du spesial raffinerer kobber med 99.999% renhet, så er lederforskjellen så astronomisk liten, at det hverken er målbare eller hørbare forskjeller i lyd sammenheng.
    Det var det jeg også mente, at forskjellen som eventuelt er der, er relativt ubetydelig, og slett ikke så enorm som denne kabelprodusenten vil ha det til.

Men NordOst bruker jo 99.999999% rent kobber, så da så:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Selvfølgelig! Det gjør jeg jo selv. Men det er noe annet enn å påstå at det bare er ren humbug og lureri uten å vite det.
    Jeg synes det er berettiget å kritisere og tildels latterliggjøre en produsent som kommer med påstander uten dokumentasjon som krever en større revisjon av fysikken.

Kjøpsloven og retningslinjene fra forbrukerombudet sier tydelig at produsenter av sminke, slankeprodukter og lignende selv har ansvaret for at vitenskaplig holdbar dokumentasjon for alle påstander foreligger ved annonseringstidspunktet. Jeg går ut ifra at praksis ved hifi-utstyr eller eller burde være det samme.

Altså er det ikke skeptikeren som selv må "forske" og bevise at en produsent er ute og sykler. Produsenten må selv dokumentere at produktet har den forespeilede effekten. Jeg tør hevde at mange hifi-produsenter ikke har hverken fagkunnskap, utstyr eller motivasjon til å offentliggjøre "sannheten" rundt sine produkter.

-k

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stiller meg litt mere tvilende til innbrenning av kabler.. Iallefall maskiner som gjøre det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville vært svært skeptisk til kabel-produsenter som klarer å lage kabler som er så seriøst feilkonstruerte at det trenger "innbrenning". 8-)

EDIT: er det slik å forstå at Nordost selger kabler uten å utføre denne "prosessen" i produksjonen? I så tilfellet blir spørsmålet; er det flere som føler seg lurt?
    Kan ikke annet enn å si meg enig her, og tanken har slått meg også.

Jeg har aldri hatt økonomi til å kjøpe meg Nordost-kabler i det høyere prisskiktet (synes foreløpig at kabler fra Supra gjør en god jobb i mitt anlegg), men hadde jeg kjøpt en Valhalla eller Odin-kabel fra dem, så hadde jeg definitivt følt meg snytt om produsenten hevdet ytterligere forbedring ved kostbar "innbrenning" på maskineri som produsenten selv produserte. Til prisen av disse kablene er det klart at man må forvente at de leveres i en stand som gjør at de spiller best mulig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Hifi centerkjeden skriver på siden sin om Nordost Valhalla kablene

Strømkablene har mye og si for kvaliteten på strømmen som går mellom kontakten i veggen og ditt audio/video utstyr. Har man en dårlig kabel kan det bli mye støy og dermed får man et dårligere lyd/bildemessig resultat.

Vi har med stort hell brukt Nordost sine strømkabler på alt fra CD-spillere til video projektorer. Vi opplevde blant annet større dybde og mer detaljer i fargen, og mye bedre definisjoner av kanter o.l når vi koblet strømkablene fra Nordost til våre videoprojektorer.
    Burde jo være ganske lett å etterprøve farge delen av denne påstanden, med å foreta en fargekalibrering med egnede måle instrumenter og test bilder og måle før og etter . Noen som med colorimetere som føler kallet?

Er ikke i mot gode strømkabler med gode termineringer og skjerming, eller 230v støy reduserende tiltal og overspenning strømfiltere osv, bare for å ha sagt det, men synes prisen børr stå litt i stil med deleprisen av de benyttede delene. Hadde vært interesant å visst hvor store avangser og marginer Nordost benytter seg av.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka
    Vel kabeldebatten i gang for n'te gang. Jeg har en kjæreste som er godt i gang med studier innenfor signalbehandlin, material- og nanoteknologi. Hun har nå begynt å se nytten av min hifi-interesse. Hun frekventerer sidene regelmessig for å lese alle kabeldebatter. Grunnen... jo hun ser at her er det virkelig lett-tjente penger for en student i studietiden. Hun ser det finnes folk som er villige til å betale 50.000 for 6 meter kobber som sies å ha vært utsatt for den ene etter den andre fantastiske formel for å låte bedre. Hun som til og med kan smykke seg med titler innenfor området materialteknologi i motsetning til mange av de som selger og lager kabler burde jo ha ypperlig forutsetninger. Sist men ikke minst er hun kvinne så hun vet hva som går hjem av design hos de 1000 kvinner som har gitt opp sine hifigale menn, slik at selv disse vil ha ny kabler. Jeg ser frem til å bli forsørget av henne og kabelentusiastene her på forumet.

Når det gjelder den saken om at nordost har 90% av lysets hastighet på signaloverføringen i sine kabler stemmer nok dette ganske bra. Problemet er bare det at det stemmer ikke at andre kabler har 50%. Dette hadde vi faktisk om i 3 fy, på videregående.

Bare for å komme noen i forkjøpet her også, Det finnes de av dere kabelentusiaster der ute som sier dere har superledende kabler. Dere må ikke tro alt dere leser eller får servert av en selger.

1. Superledere krever kulde. Mye kulde. Den høyeste temperaturen man har klart å ha et materiale med superledende evne er 138K no som vil si
    -135.15 grader Celsius.

2. Det finnes noe som heter superlederproblematikk. Dette er at når man lager en superleder vil denne avgi et svært kraftig magnetfelt. Det største problemet med dagens superledere er at dette magnetfeltet blir så kraftig at superlederen totalt mister evnen til å lede strøm.

3. Med dette kraftige magnetfeltet som superledere faktisk danner vi det nok være svært lite tilrådelig å ha dette i nærheten av en høytaler som tross alt er relativt følsom for magnetisme da det er magnetspoler i konvensjonelle høytalere. Elektrostatpanelene vil nok ikke ha det noe bedre og heller ikke magnetostathøytalere.

4. Kabelen deres er av guld eller sølv sier dere. Man har så langt ikke fått noen av de edlere metallene som gull og sølv til å bli superledende.

5. De virkelig mest hardnakkete av dere sier at det kan være folk som har kommet lengere innen superledning enn det som er allment kjent. Hadde noen klart å lage superledere som kunne ha romtempratur og være superledende samt ikke danne disse enorme magnetfeltene, så ville vedkommende ikke holdt seg kun til høyttalerkabler, men isteden tatt patent på det hele og vært uten sammenlikning verdens rikeste mann siden absolutt alle i elektronikkbransjen ville ha teknologien, alt fra datamaskinprodusenter til everkene ville hatt denne teknologien og sist men ikke minst ville det sansynligvis ført til at energikrisa var over for de neste 1000 årene.

Sånn takk for tiden deres.
    Superledere? Jeg kan ikke huske å ha sett en audiofil påstå at kabelen sin er bedre fordi den er "superleder".

Jeg har et spørsmål til dere. Er det ikke slik at jo mer man studerer jo mer oppdager man at det er mye man ikke vet? Spør henne om det. Leser hun bøker og hører på proffesorer eller forsker hun selv?

Jeg stusser ofte på skråsikkerheten om hva som påvirker/ikke påvirker lyden via kabelen. Kan vi vite sanneheten? Kjenner vi hvordan elekronene "tenker"?

I stedet for denne skråsikkerheten. Hva men å teste kabler på et godt oppsett og høre veldig nøye på lydbildet. Da mener jeg bestemt det er mulig å høre forskjeller om enn små, på enkelte kabler ved å bytte frem og tilbake mange nok ganger til forskjellene er momorert. Det bør lyttes på gode innspillinger med et holografisk med gode komponenter (særlig CD-spiller). En abx-test kan utføres for å sikre realitetene.

Da kan utfordringen til teoretikerne snues. Hva skyldes det? Og hvordan kan jeg måle at lydbildet er mer presist bak i konsersalen med mer ro, svartere bakgrunn og tydeligere skiller mellom plasseringene av fiolinen og trompeten bak i høyre hjørne?

Det er langt mer spennede synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Men 90% av lysets hastighet!! Høres veldig fancy ut gjør det ikke?

Hva om jeg sier at elektrisitet beveger seg svært sakte?
    Du glemmer at elektrisitet er både elektrisk ladning og eletrisk felt. Feltet bveger seg med omtrent 90% av lysets hastighet. Elekroner derimot, vibrerer på et ytterst lite område sett fra vårt ståsted (vekselstrøm)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål til dere. Er det ikke slik at jo mer man studerer jo mer oppdager man at det er mye man ikke vet? Spør henne om det. Leser hun bøker og hører på proffesorer eller forsker hun selv?

Jeg stusser alltid skråsikkerheten på hva som påvirker/ikke påvirker lyden via kabelen. Kan vi vite sanneheten? Kjenner vi hvordan elekronene "tenker"?

I stedet for denne skråsikkerheten. Hva men å teste kabler på et godt oppsett og høre veldig nøye på lydbildet. Da mener jeg bestemt det er mulig å høre forskjeller om enn små, på enkelte kabler ved å bytte frem og tilbake mange nok ganger til forskjellene er momorert. Det bør lyttes på gode innspillinger med et holografisk med gode komponenter (særlig CD-spiller). En abx-test kan utføres for å sikre realitetene.

Da kan utfordringen til teoretikerne snues. Hva skyldes det? Og hvordan kan jeg måle at lydbildet er mer presist bak i konsersalen med mer ro, svartere bakgrunn og tydeligere skiller mellom plasseringene av fiolinen og trompeten bak i høyre hjørne?

Det er langt mer spennede synes jeg.
    Det er mange ting som er vanskelige å måle. Derfor har vi heldigvis slike verktøy som blindtester som brukes av de fleste med faglig tyngde som jobber innen fagfelt hvor menneskers persepsjon betyr noe.

I det øyeblikket blindtester gir oss gode beviser for å tenke nytt mhp fysikken så mener jeg at vi bør gjøre det. Finnes det noen blindtester som gjør det?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det er mange ting som er vanskelige å måle. Derfor har vi heldigvis slike verktøy som blindtester som brukes av de fleste med faglig tyngde som jobber innen fagfelt hvor menneskers persepsjon betyr noe.

I det øyeblikket blindtester gir oss gode beviser for å tenke nytt mhp fysikken så mener jeg at vi bør gjøre det. Finnes det noen blindtester som gjør det?

-k
    Her er vi iallefall enige. Min blindtest var ikke vitenskapelig selv om den var god nok for meg. Jeg vil ta en test til på HT kabler etterhvert.

Det er bare å teste i vei, Knut. Og alle andre. Bare moro det...
    Hvorfor så få har gjort det vet jeg sannelig ikke.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville vært svært skeptisk til kabel-produsenter som klarer å lage kabler som er så seriøst feilkonstruerte at det trenger "innbrenning". 8-)

EDIT: er det slik å forstå at Nordost selger kabler uten å utføre denne "prosessen" i produksjonen? I så tilfellet blir spørsmålet; er det flere som føler seg lurt?
    "Bull´s eye"!
    Her bankes det i bordet med "superkabler", men sannelig trenger de likefullt en såkalt innbrenning?
    Jeg får si og gjøre som RuneW: Gråte en liten skvett over de som lar seg lure. :-(
    "Verden vil bedraes" heter det jo, og menneskene med den....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer at elektrisitet er både elektrisk ladning og eletrisk felt. Feltet bveger seg med omtrent 90% av lysets hastighet. Elekroner derimot, vibrerer på et ytterst lite område sett fra vårt ståsted (vekselstrøm)
    Og hele poenget var jo nettopp å påpeke at "90% av lysets hastighet" er en helt meningsløs uttalelse i sammenheng med overføring av lyd. Om vi kunne laget en teoretisk kabel som kun var "10% av lysets hastighet" så er denne fremdeles mer enn god nok til lyd signaler.
    Uansett hvordan vi vrir og vender på det, så kommer lyd under kategorien signal prosessering/overføring. Og dette er tema som er godt dokumentert med mye forskning og praktiske målinger. Det er med andre ord ingen myte eller på noen måte ukjent hvilke egenskaper man trenger for å overføre signalene du finner i en høyttalerkabel. For uansett hvor mye vi ønsker å gi denne dyrbare lyden vår spesiell status, så krever denne typen signaler latterlig lite båndbredde og er svært lite følsom for støy i forhold til mange andre type signaler.

Jeg har selv jobbet med signal prosessering for video, mest digitalt men også noe analog. Om vi ser på f.eks. PAL - composite video signaler, så har disse en bærefrekvens på ca. 4.43Mhz og 1Vpp signalstyrke. Signalet har ingen form for feil korrigering og de minste endringer i signalet er godt synlige på monitoren. Men allikevel så er det ingen problemer å overføre signalet flere ti-talls meter i helt vanlig coax kabel, med så liten degrasjon at det må måles med scop for å analyseres.
    Kan du da skjønne hvor latterlig det er å lese om disse "magiske" lydsignalene som selv om dem opererer under 100Khz, har fenomener som ikke kan måles eller forklares med moderne vitenskap, og gir hørbare forskjeller!?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Bull´s eye"!
    Her bankes det i bordet med "superkabler", men sannelig trenger de likefullt en såkalt innbrenning?
    Det argumentet blir blir det samme som for høyttalere. De trenger innspilling enda så gode de er.

Kan jo stille samme spørsmål til deg. Har du testet selv? Tror du Fidelity lurer oss?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du Fidelity lurer oss?
    In short: JA!
    Ikke bare lurer de oss lesere, de lurer seg selv også.
    Jeg vet ikke hvor varm en signal eller høyttallerkabel blir av at det sendes et elektrisk signal gjennom den, men jeg tviler på at tempraturen stiger noe særlig over romtempraturen. Nå er det slik at hvis man ønsker et metalls egenskaper til å forandre seg så har man i hovedsak to muligheter. Varme opp eller kjøle ned - da snakker vi betydlige marginer begge veier.
    Kobber smelter ved 1084.62 °C og koker ved 2927 °C jeg finner ikke noe om ved hvilken tempratur kobber blir superledende, noe som muligens innebærer at kobber ikke har denne muligheten.
    Jeg tror nok at du hadde kjent en merkelig lukt i stuen din LENGE før du nådde 1084.62 °C.
    Sølv smelter ved litt lavere tempratur: 961.78 °C, men også det så høyt at et skarve audiosignal ikke kan bidra med nok varme til å endre metallets egenskaper.
    Gull smelter ved omtrent samme tempratur: 1064.18 også det for varmt.
    Kanskje hvis kabler var lagd av tinn eller bly ( 231,9681 °C og 327,5 °C) så kunne slike påstander muligens være verdt å sjekke ut før man uttalte seg bastant, men jeg tror ikke engang man da ville sett noen forkjell. Bortsett fra disse metallens elendige lederegenskaper da...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skulle gjerne likt å vite hva for slags marginer Nordost opererer med på disse kablene:

Nordost Odin Supreme Reference
    2x2 meter høyttalerkabel:
    Pris: 169.995,-
    2x4 meter høyttalerkabel:
    Pris: 249.995,-

Odin-serien besitter den nyutviklede ”Dual Mono-Filament”-teknologien og er en videreføring av den som blant annet finnes i dagens Valhalla-serie. Således har den reelle påvirkningen mellom leder og isolasjonsmaterialet nærmest blitt eliminert. Sammen med den nyutviklede ”Total Signal Control”-teknologien, som sørger for optimal skjerming på interconnect-kablene, ivareta Odin signalene mellom dine komponenter på verdens beste måte.

Personlig hadde jeg nok heller kjøpt meg en ny bil

Eller kanskje et par B&W 800D til kr. 164.800,-? En av verdens beste høyttalere er faktisk billigere enn disse kablene..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med et par meter nye signalkabler?

Nordost Odin Supreme Reference 2 meter RCA
    Pris: 131.995,-

Koster fort noen millioner å kable opp hjemmekinoen med Odin Supreme Reference fra Nordost...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja, skulle gjerne likt å vite hva for slags marginer Nordost opererer med på disse kablene:

Nordost Odin Supreme Reference
    2x2 meter høyttalerkabel:
    Pris: 169.995,-
    2x4 meter høyttalerkabel:
    Pris: 249.995,-

Odin-serien besitter den nyutviklede ”Dual Mono-Filament”-teknologien og er en videreføring av den som blant annet finnes i dagens Valhalla-serie. Således har den reelle påvirkningen mellom leder og isolasjonsmaterialet nærmest blitt eliminert. Sammen med den nyutviklede ”Total Signal Control”-teknologien, som sørger for optimal skjerming på interconnect-kablene, ivareta Odin signalene mellom dine komponenter på verdens beste måte.

Personlig hadde jeg nok heller kjøpt meg en ny bil

Eller kanskje et par B&W 800D til kr. 164.800,-? Verdens beste høyttalere er faktisk billigere enn disse kablene..
    Nå kan det sikkert diskuteres om 800D er verdens beste høyttaller da

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    In short: JA!
    Ikke bare lurer de oss lesere, de lurer seg selv også.
    Er ikke dette en farlig påstand å komme med?
    Hvilken agenda kunne de ha for å lure oss? Jeg bare spør...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er ikke dette en farlig påstand å komme med?
    Hvilken agenda kunne de ha for å lure oss? Jeg bare spør...
    Tja..opprettholde levebrødet sitt via annonsekroner fra blant annet Nordost..? Jeg regner ikke med at dette er tilfelle selvfølgelig, da Fidelity blir ansett som et bransjens mest seriøse tidsskrifter.

Jeg bare svarer

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •