Nye HT kabler. Hva skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye HT kabler. Hva skal jeg velge?

Litt ekstra cash på kontoen betyr en liten oppgradring på stereon ;-)

Nye HT kabler står for tur, men vet ikke hva jeg skal velge. Jeg kan mer enn gjerne kjøpe brukt også. Budsjettet er maks 1300, så lønner vel igrunn seg å kjøpe brukt da jeg får mye mer for penga.

Forslag ønskes på hvilke kabler som er aktuelle.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Litt ekstra cash på kontoen betyr en liten oppgradring på stereon ;-)

Nye HT kabler står for tur, men vet ikke hva jeg skal velge. Jeg kan mer enn gjerne kjøpe brukt også. Budsjettet er maks 1300, så lønner vel igrunn seg å kjøpe brukt da jeg får mye mer for penga.

Forslag ønskes på hvilke kabler som er aktuelle.

Til Denon og B&W hadde jeg sett meg om etter ett sett brukte MIT eller Eichmann. Disse er magiske og gjør musikk mer morro

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med bruke pengene til å kjøpe en brukt DAC? Kanskje en ny kinesisk "utrolig mye for pengene" DAC...?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden er veldig viktig at kabler koster akkurat 10% av anlegget forøvrig, kan du ikke kjøpe brukt, det blir for billig.

Men det er klart, får du magiske kabler for 1300 så er det bare å la seg lure, mange har betalt veldig mye mer for det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Men det er klart, får du magiske kabler for 1300 så er det bare å la seg lure, mange har betalt veldig mye mer for det.
    Trenger vi egentlig enda en kabeldebatt? Trådstarter har sikkert fått med seg de 1000 andre krangletrådene....

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vi enda flere som lurer andre?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ett sett med Better Cables fra L-Sound, som jeg vil tro er helt kurrante terminerte kabler

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vi enda flere som lurer andre?
    Akkurat dette med kabler er det delte meninger om. Det har du sikkert fått med deg om du er "bevandret" på slike forum.

Det er greit å opplyse nybegynnere om akkurat dette, men jeg ser ikke poenget med slike kommentarer som åpenbart er til for å starte enda en lang og trøtt kabeldiskusjon.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det en diskusjon, så blir det en diskusjon. Det er jo nettopp det at diskusjonene IKKE er trøtte som gjør dem lange. Det er vel opp til deltagerne om de mener diskusjonen er trøtt eller ikke, hva du mener om diskusjonen som sådan er totalt uinteressant for meg.

Jeg mener enhver kabeldiskusjon er meningsløs, siden det ikke er forsjkell på kabler. Noen mener at kablers lydkarakteristikk er avhenging av hva som er koblet sammen, i denne tråden er tre kabelmerker nevnt allerede, på hvilket grunnlag, annet enn noens personlige, "magiske" preferanser?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det en diskusjon, så blir det en diskusjon. Det er jo nettopp det at diskusjonene IKKE er trøtte som gjør dem lange. Det er vel opp til deltagerne om de mener diskusjonen er trøtt eller ikke, hva du mener om diskusjonen som sådan er totalt uinteressant for meg.

Jeg mener enhver kabeldiskusjon er meningsløs, siden det ikke er forsjkell på kabler. Noen mener at kablers lydkarakteristikk er avhenging av hva som er koblet sammen, i denne tråden er tre kabelmerker nevnt allerede, på hvilket grunnlag, annet enn noens personlige, "magiske" preferanser?

Se heller og kom dere tilbake på topic, mannen spurte HVILKE kabler, absolutt ikke en mening om de utgjør noen forskjell eller ikke.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Better Cables Silver Serpent III som nevnt ovenfor. Greie terminerte kabler som ikke er vanskelige å håndtere.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får spørre trådstarter om det var formålet med tråden. Om ikke, så er en slik diskusjon du ønsker helt off-topic.

Det er heller ikke noe vits å ha flere tråder som omhandler akkurat det samme.

Placebo-effekten er reel uansett om det faktisk er lydmessige forskjeller eller ikke. Trådstarter har ikke spurt om grunnen til at enkelte hører forskjeller på kabler.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Se heller og kom dere tilbake på topic, mannen spurte HVILKE kabler, absolutt ikke en mening om de utgjør noen forskjell eller ikke.
    On topic: Det er likegyldig hva du velger, bare minimumskrav om 2 ledende kjerner (kopper gir best pris/ytelse forhold) og tverrsnitt på ca. 2 mm2 er oppfylt.

Merkediskusjon er like meningsløs som kabeldiskusjon i seg selv.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Placebo-effekten er reel uansett om det faktisk er lydmessige forskjeller eller ikke. Trådstarter har ikke spurt om grunnen til at enkelte hører forskjeller på kabler.
    Da må det være et mål å være fornøyd med best mulig kvalitet til prisen, ikke feiteste og dyreste, da får man Placebo-effekten på sin side.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lange kabler trenger du?
    XLO Ultra 6 koster $300 for 2x3 meter.
    http://www.thecableco.com/product.php?id=131

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være et mål å være fornøyd med best mulig kvalitet til prisen, ikke feiteste og dyreste, da får man Placebo-effekten på sin side.
    Målet er at lytteren oppfatter lyden som bra. Hvordan spiller vel ingen rolle så lenge en styrer sin egen økonomi.

Om du er sikker på at det ikke er forskjeller, så vil du alltid finne en som er like sikker på det motsatte. Tusenvis av endesløse sider med kabeldiskusjon er et levende bevis på dette. Det kommer ikke noe som helst matnyttig ut av noen av de.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni AS

Er det ikke disse BGuarden skryter av?
    De har en annen type som koster 1500,- kanskje du kan komme over den på bruktmarkedet.

Jeg har noen Audioquest som jeg er meget fornøyd med. Tror kanskje de heter Indigo.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller, aller fleste må prioritere sine innkjøp (dvs. at det blir meningsløst å si at de styrer sin økonomi, med det trykket noen bransjer har på enkelte produkter). Jeg har forsøkt å si tydelig fra at kabler ikke er det punktet hvor man skal legge ned mest penger og energi. Et budsjett på kr. 1300 for kabler er ikke allverden, men tyder også på at trådstarter ikke er Røkke.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi oppe i 5 forskjellige merker, noen som mener de har klart å gjøre trådstarter klokere?

Jeg holder på at merkediskusjon og -forslag er meningsløst.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi oppe i 5 forskjellige merker, noen som mener de har klart å gjøre trådstarter klokere?

Jeg holder på at merkediskusjon og -forslag er meningsløst.

Kabel diskusjoner er i seg selv dø fødte.......... Det er ikke vits.. man må bare velge seg et merke å bruke det...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •