Nye HT kabler. Hva skal jeg velge? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oida, den siteringen der ble litt dumt uten den koden først, hehe. Gleder meg til å høre hvilke lydsignatur den har. Skulle visst nok være detaljerik også ifølge selger :-D

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager virkelig at jeg har formulert meg på en måte som er oppfattet som "kniving", jeg er bare en alminnelig kabelateist, jeg. Det er vel moderators oppgabe å luke ut upassende posteringer, eller er det en annen form for sensur her jeg ikke har fått med meg?

Trådstarters spørsmål var veldig lite definert, det er ikke lett å gi råd når alt som er gitt er merket på forsterker og høyttalere og brukeren er misfornøyd med det han har, og ønsker å gjøre "noe".

Er det noe mer bass, mindre bass, rundere diskant, mer åpenhet? Hvem her kan si at et bestemt kabelmerke gir den og den endringen?

Skjønner at trådstarter bare ønsker en endring, og da kan vel hva som helst duge da?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hal jeg synes du skal roe deg ned littegrann. Hva folk ønsker å bruke penger på er en privatsak.
    At du kanskje føler det anerledes kan jeg leve med, men litt luksus i hverdagen er deilig synes nå jeg.
    Jeg har bedt andre roe ned styret rundt kabler, dersom det oppfattes som om jeg er urolig får det så være :-)

Fint at du i det andre sitatet ikke har problemer med min urolighet likevel.

Dyre luksuskniver er sikkert fint det, men for meg kan luksus også være noe som ikke er dyrest mulig, det er litt det jeg prøver å formidle i mine kabelinnlegg. Det er for mange kabelskeptikere, for få kabelateister.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang det du sier at det var veldig lite definert er litt drøyt da jeg sa en kabel som MATCHER B&W og Denon. Noen får være kabelskeptikere og noen ikke. Jeg er ikke av kabelskeptiker sorten, og jeg vet at mine ører å lyster greier å høre noen forskjeller. Det er MINE ører og meninger uten at andre skal si noe anna ;-) Jeg vet iallefall at Synergistic Research og TaraLabs er 2 forskjellig kabler, med forskjellig lydsignatur. Vil ha en kabel som ser bra ut, og ikke minst ser dominerende ut. De kablene jeg har nå er ikke noe pene, og jeg får ikke noe feel-good opplevlse av å se på dem. Derfor vil jeg ha noe som spiller anerledes, og ser mye penere ut.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, sikkert min feil igjen, jeg skjønte ikke at matchen skulle gå på både utseende og lyd, og at du mener TaraLabs ikke matcher.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det er MINE ører og meninger uten at andre skal si noe anna ;-)
    Ba du om forummedlemmers meninger eller ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Ba du om forummedlemmers meninger eller ikke?
    når man ber om råd til kabelmatching er det stort sett ingen som er interesert i høre fra kverulantene som ødelegger ver enste tråd som inneholder ordet kabler.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg faktisk skjønt :-( De troende godtar ingen avvikende synspunkter, jeg har notert meg at slike tråder er som et menighetsmøte. Avvikende synspunkter blir klubbet ned som "kverulerende".

Jeg sier takk for meg i dette forumet, trodde ikke det fantes så mange sure mennesker i HiFi-miljøet. ALT bygger jo på tro, kunnskaper og beviser av naturvitenskapelig art avvises som bare religiøse kan det!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Synergistic Research Alpha Quad. Fikk tak i dem via en bekjent. Det skal visst nok være noen brukbare kabler det også ;-) Da stiger spenningen! Om 2-3 uker er dem i hus, så dette blir bra! Gleder meg alerede :-D
    Satser på at du poster inntrykk her?

Om du hadde nevnt pris hadde det vært greit og...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

mener de ligger på ca 2500 nye.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Det har jeg faktisk skjønt :-( De troende godtar ingen avvikende synspunkter, jeg har notert meg at slike tråder er som et menighetsmøte. Avvikende synspunkter blir klubbet ned som "kverulerende".

Jeg sier takk for meg i dette forumet, trodde ikke det fantes så mange sure mennesker i HiFi-miljøet. ALT bygger jo på tro, kunnskaper og beviser av naturvitenskapelig art avvises som bare religiøse kan det!
    Dette har ingenting med å være sur, religiøs eller noe sånt. Poenget her er at, det finnes kolosalt mange tråder som starter med et spørsmål om matching av kabler som ender med å bli en kabel debatt om det er forskjeller på kabler eller ikke, og dette hjelper aldri trådstarter på noe vis. Hvis jeg spør om erfaringer med kabel X og Y så så sier det egentlig seg selv at svar som : "kjøp biltema 4mm, det er akkurat like bra som alt annet" ikke hjelper meg på noe vis, og det var da vitterlig ikke det som ble spurt om.

Når man spør etter slike ting, så er det da vel med stor sannsynlighet at trådstarter faktisk er en av de som hører forskjell på kabler, er det ikke ?
    Og hvordan hjelper det da trådstarter når det hele ender opp i en surmaget kabel debatt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Sitat Opprinnelig postet av jakv

Dem koster 2800,- nye. Det er den typen uten Aktiv skjerming.

EDIT: Derfor valget falt på Synergistic Research er vel mye lovord rundt merket generelt.
    hørt en del skryt :-) Så vi får se da om det holder mål! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min dønn ærlige mening som kabelentusiast etter å ha sett oppsettet ditt med HT klint inntil veggen er at du ikke trenger å bry deg med kabler ennå. Dyre kabler på et slikt anlegg er meningsløst.

Sorry men det er min oppriktige mening.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem koster 2800,- nye. Det er den typen uten Aktiv skjerming.

EDIT: Derfor valget falt på Synergistic Research er vel mye lovord rundt merket generelt.
    hørt en del skryt :-) Så vi får se da om det holder mål! :-D
    Gratulerer Sikkert ikke de enorme forskjellene lydmessig, men det er deilig med litt snacks for å få opp feelgoodfaktoren.
    Har nå bestillt den siste Tara Labs RSC AIR digitalkabelen og fikk et par Tara Labs RSC Axiom balanserte kabler i posten idag, det ser bra ut bak racket nå

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Min dønn ærlige mening som kabelentusiast etter å ha sett oppsettet ditt med HT klint inntil veggen er at du ikke trenger å bry deg med kabler ennå. Dyre kabler på et slikt anlegg er meningsløst.

Hvor langt i fra veggen må man ha høyttalerene før man kan kjøpe dyrere kabler da ? Er det noen formel med cm/kr eller må man bare over 1 m så kan man kjøpe så dyre man vil... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hal jeg synes du skal roe deg ned littegrann. Hva folk ønsker å bruke penger på er en privatsak. Jeg er selv uttalt kabelskeptiker, men har alikevel høyttaller kabler til en verdi av ca. 20.000,- Det er ikke de store lydmessige forskjellene i forhold til godt terminerte supra eller QED til 50,-/m, men feelgood faktoren spiller stor rolle og jeg er veldig fornøyd med mitt kjøp.
    Jeg har kjøkkenkniver fra Global og Lion for flere tusen kroner og som hobbykokk hadde jeg nok neppe merket forskjell på mine kniver til flere tusen kroner og noen kniver kjøpt på clas ohlson til et par hundrelapper, men igjen gleden ved å eie og bruke disse knivene hever opplevelsen av matlaging opp til et høyere nivå.
    At du kanskje føler det anerledes kan jeg leve med, men litt luksus i hverdagen er deilig synes nå jeg.
    Uten å forsure diskusjonen yttereligere så er det vanskelig å la dette narrespillet passere uten en kommentar. Hvis man har som premiss at det ikke er lydforskjeller mellom ulike kabler men at lyden oppleves annerledes pga "feelgood faktoren". Da anbefaler jeg at du kjøper de dyreste og flotteste kablene du føler du har råd til. Lag gjerne et godt måltid og kjøp en god vin til jomfruturen. Let frem godplata og len deg bak i godstolen. Trykk på knappen og merk den fortryllende eleverte opplevelsen av lydbølger som skvulper rundt deg. Ikke la deg distrahere av narrespillet eller livsløgnen. Det er dette som er lykken. Rasjonaliteten er en hemsko.

Min konkrete anbefaling til deg er:
    Odin Supreme Reference line 2x6 m, bi-wire kr. 329.995,-
    Hvorfor - For du kan projiserer inn akkurat hvilke kvaliteter du ønsker av dem.
    Et råd på veien - Hold deg unna all forskning og sure kvergulanter inkludert meg selv hva kabeldiskusjoner angår. Spør heller dem som har det svaret du ønsker - Feelgood!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er enig, mye mer å hente på bedre høyttaleplassering / lytterom enn med kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hvor langt i fra veggen må man ha høyttalerene før man kan kjøpe dyrere kabler da ? Er det noen formel med cm/kr eller må man bare over 1 m så kan man kjøpe så dyre man vil... :?
    Det var bare et eksempel på andre ting som er langt viktigere enn kabler. Kabler er heller for finjustering (helst ikke det engang) eller/og få ut det aller siste av et godt balansert anlegg i et godt rom (også godt integret med HT) og analytisk lyttende på gode innspillinger. IMO.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare et eksempel på andre ting som er langt viktigere enn kabler. Kabler er heller for finjustering (helst ikke det engang) eller/og få ut det aller siste av et godt balansert anlegg i et godt rom (også godt integret med HT) og analytisk lyttende på gode innspillinger. IMO.
    Ja skjønte det. Men har man ikke et opptimalt rom, så er jo ikke det noen grunn til at man ikke kan prøve å forbedre oppsettet på andre måter enn plassering. Hvis man mener man hører forskjell på kabler, vil man fortsatt gjøre det, uavhengig av høyttalerplassering. Og det er tross alt billigere å kjøpe nye kabler enn å kjøpe nytt hus/leilighet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke mulighet for annen plassering, så det er utelukket nå. Men ja, vet det er mye å hente på rom og plassering av høyttalerne. Men det spiller ikke galt nå. Om jeg flytter høyttalererne noe fram, så hører jeg ikke forskjell, bortsett fra at jeg mister noen db i nedere frekvensen på bass. Det er heldigvis ikke port bak på 604, så dem er rimelig enkle når det gjelder plassering. Kan gjerne sette dem klint oppi bakvegg uten noe særlig forskjell :-) Men med 603 kan man ikke gjøre det da denne har port både bak OG forran. Men har mye å hente på rom størrelse. B&W trenger mer headroom for å spille optimalt, og det vet jeg :-) Men at dem er for nær vegg syntes jeg ikke har noe betydning på lyden der dem står i dag. Men kanskje det bare er meg? Kabler blir det iallefall uansett! Snakka med en fyr i går som nevnte blant annet at Synergistic Research kablene har noe mørkere klang enn dem jeg har(TaraLabs Phase III). Noe jeg syntes er veldig positivt! :-)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •