Nye HT kabler. Hva skal jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Nå er vi oppe i 5 forskjellige merker, noen som mener de har klart å gjøre trådstarter klokere?

Jeg holder på at merkediskusjon og -forslag er meningsløst.
    Jeezez, så irriterende. Finn en annen tråd å kverulere i, det finnes som nevnt en hel bråte med slike tråder. Kanskje denne kunne handle om det trådstarter ønsker, eller er det for mye å spørre om?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeezez, så irriterende. Finn en annen tråd å kverulere i, det finnes som nevnt en hel bråte med slike tråder. Kanskje denne kunne handle om det trådstarter ønsker, eller er det for mye å spørre om?
    Det ville i så fall vært første gangen det har skjedd i en kabeltråd...

Men, har trådstarter fått noen gode tips som han synes er verdt å vurdere? Er mange fornuftige forslag her tror jeg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg kverulant fordi jeg mener forslagene er ufornuftige, siden det er hipp som happ hva han velger? Det er MITT råd, som liksom er mindre verdt?

Trådstartet ber om det samme som råd på hvilken farge han skal velge på bilen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak SC-01 er noen billige kabler av bra kvalitet, bruker dem selv.
    Koster litt under 600 svenske pr. par, men vet ikke om de eksporterer til Norge. Uansett greie kabler til meget bra pris:
    Akkelis Audio
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips og forslag. Er ute etter en kabel av bra kvalitet. Driter i merket, bare det matcher med Denon og B&W :-) Det aller viktigste er at dem er bedre enn di jeg har nå! :-) Men har snust litt på MIT, men er ikke dem litt dyre? Har ikke satt meg inn i prisene på kabler, så jeg vet ikke..

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du nå?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelene jeg har nå er TaraLabs Phase III.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Xindak FS-1? Er det ikke den som har fått en del lovord osv da?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp CD-er i stedenfor. "Oppgradering" til ca. 1300 vil ikke høres, men det kan hende du vil tro det, siden dyrere helst skal være bedre, så det er jo selvsagt opp til deg.

Som nevnt over, innbilt forebedring (placebo) er like godt som virkelig forbedring :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet ut en haug med gamle høytalerkabler (XLO/VDO) til 12AWG (2,5mm) kobberkabler nå (kostet meg 9,- pr meter og 12,- pr sett med banankontakter - og et par timers loddejobb) og de gjør akkurat like bra jobb som de gamle som koster 10-20x mer...

Enig i at det heller burde investeres i CD'er eller andre ting. Eneste virkelig gode argument for å ha fancy kabler mener jeg er at de ser veldig mye bedre ut... Og dette kan for veldig mange være verdt en god del kroner...

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å la trådstarter bruke penger på det han har lyst til i stedet for å foreslå noe helt annet? Han har sikkert hørt dine argumenter 1000 ganger før. Han spurte om forslag på kabler, ikke forslag på noe annet. Greit at du har ditt syn på saken, men det hjelper ikke trådstarter.

Kjøp CD-er i stedenfor. "Oppgradering" til ca. 1300 vil ikke høres, men det kan hende du vil tro det, siden dyrere helst skal være bedre, så det er jo selvsagt opp til deg.

Som nevnt over, innbilt forebedring (placebo) er like godt som virkelig forbedring :-)

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er helt klart alene om dette, og du gjør ingenting annet en å kverulere i denne tråden, så jeg forelsår du holder deg til emne eller slutter å poste frustrasjoner til trådstarter.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hal jeg synes du skal roe deg ned littegrann. Hva folk ønsker å bruke penger på er en privatsak. Jeg er selv uttalt kabelskeptiker, men har alikevel høyttaller kabler til en verdi av ca. 20.000,- Det er ikke de store lydmessige forskjellene i forhold til godt terminerte supra eller QED til 50,-/m, men feelgood faktoren spiller stor rolle og jeg er veldig fornøyd med mitt kjøp.
    Jeg har kjøkkenkniver fra Global og Lion for flere tusen kroner og som hobbykokk hadde jeg nok neppe merket forskjell på mine kniver til flere tusen kroner og noen kniver kjøpt på clas ohlson til et par hundrelapper, men igjen gleden ved å eie og bruke disse knivene hever opplevelsen av matlaging opp til et høyere nivå.
    At du kanskje føler det anerledes kan jeg leve med, men litt luksus i hverdagen er deilig synes nå jeg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk for si hva dem vil, men jeg bruker penga på kabler! :-) Det hele poenget med at jeg vil ha noe nytt er å endre lydsignaturen litt. Er jo litt ålreit å teste litt forskjellig. Alle kabler har vel sånn nogen lunde forskjellig lydsignatur. Og Hal. Bare gi blaffen i å poste noe her om du bare skal knive.

En ting til. Er det noen som er enige med meg når det gjelder å kjøpe brukt?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    En ting til. Er det noen som er enige med meg når det gjelder å kjøpe brukt?
    Jeg vet ikke helt hva slags termineringer som er vanlig - men det jeg har hatt av kabler gjennom tiden - selv på dyrere kabler - har blitt relativt slitt og noen til og med knekt (!). En grunn til dette er som regel at kablene er ganske tunge (og for min del har vært igjennom endel flytting).

Dette har medført dårlig kontakt og løse kontakter - noe som IKKE er en bra ting! Detter er forøvrig egentlig grunnen til at jeg gjorde oppgraderingen jeg nevnte over - mye bedre kontakt nå (og jeg orket ikke terminere VDO kablene mine enda en gang).

Så vær på vakt når du kjøper kabler - spesielt av typen du helst ikke orker å terminere igjen selv.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest "vanvittig" mye skryt om Xindak kabler på hifisentralen. Kanskje verdt en kikk?
    Audiofoni AS disse har jo en skikkelig god finish, men veil. pris er 300 over ditt budsjett..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Synergistic Research Alpha Quad. Fikk tak i dem via en bekjent. Det skal visst nok være noen brukbare kabler det også ;-) Da stiger spenningen! Om 2-3 uker er dem i hus, så dette blir bra! Gleder meg alerede :-D

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget da! Vi venter i spenning på bilder og omtale I mellomtiden kan de som tror bedre kabler ikke utgjør forskjell ta seg en kjeks.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    I mellomtiden kan de som tror bedre kabler ikke utgjør forskjell ta seg en kjeks.
    Bedre kabler utgjør jo selvfølgelig en forskjell, hvis ikke hadde de jo ikke vært bedre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mellomtiden kan de som tror bedre kabler ikke utgjør forskjell ta seg en kjeks.[/QUOTE]

Takk for det! Men du glemte et glass saft også

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •