Et godt kjøp? Red Dawn/Blue Heaven

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et godt kjøp? Red Dawn/Blue Heaven

Skal hente en ny cd-spiller i dag :-) Densen B-410. Jeg har fra før Densen B-200 og B-300 for- og effektforsterker. Dette sammen med Audiovector M3.

Så til spørsmålet: Hvilke kabler skal jeg bruke til dette? Tenker på sikt å oppgradere til M3 Signature. Jeg vurderer å kjøre Red Dawn signalkabler og Blue Heaven høyttalerkabel - høres dette fornuftig ut, eller burde jeg nedgradere kablene. Jeg kjøper kablene lokalt og vil ha som forutsettning av jeg kan bytte den om jeg ikke er fornøyd.

Fra før har jeg Blue Angel mellom cd-spiller og forforsterker, Flatline Gold (enkel) mellom forforsterker, effektforsterker of høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at Blue Heaven signal/HT burde være veldig bra til ditt oppsett.

Ellers ville jeg anbefalt like kabler over hele linja, altså blue heaven f.eks. mellom alle komponenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Blue Heaven men syntes ikke de var så gode. Jeg tror det er mange som mener det er de dyrere fra Nordost som virkelig er gode. Men jeg mener kabler er mest for de som virkelig lytter kritisk på de gode innspillingene siden det ikke er så store forskjeller det er snakk om (uten å legge opp til noen kabeldebatt takk).

Hva med å finne noen fra bruktmarkedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på AVtorget, men finner ikke noe som frister. Lurer på om jeg skal kjøpe både red dawn og blue heaven signalkabler og teste... Så returnere dem jeg liker minst

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorngb
    Har sett på AVtorget, men finner ikke noe som frister. Lurer på om jeg skal kjøpe både red dawn og blue heaven signalkabler og teste... Så returnere dem jeg liker minst
    Du bør i allefall ha returett.

Newcomer JCN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg har testet Blue Heaven men syntes ikke de var så gode. Jeg tror det er mange som mener det er de dyrere fra Nordost som virkelig er gode.

Hva med å finne noen fra bruktmarkedet?
    Hvor dyre tenker du på, for at det virkelig betyr noen forskjell. 5-7000 for 2 m høyttalerkabel er vel egentlig ikke så mye, må man opp i ti ganger så mye?

Brukte kabler er vel bedreenn nye, da de er innspilt/innbrent? Koster de likevel mindre vanligvis?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på Heimdall og opp uten at jeg har testet dem selv. Brukt er alltid lurt for å få best lyd for pengene. Innspilling av kabler er omdiskutert. Jeg hadde ikke brukt mye penger på kabler før jeg hadde nådd et visst nivå, vært fornøyd med matching og ikke minst vært opptatt av de små forskjeller på akustisk musikk og andre innspillinger av høyt nivå. Forskjeller på innspillingskvalitet er svært store kontra kabelforskjeller, imo.

Som alltid er det smarteste å teste selv, være kritisk og ikke ta tester og andres erfaringer som fakta.

Men så oppdaget jeg faktisk det motsatte av jeg trodde etter en bra stor oppgradering på elekronikken. Det virket som det var hakket lettere å høre foskjell på det rimeliste settet. Så jeg tror ikke man trenger akkurat high-end for å få prikken over i´en med kabelbytte.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabel snabel

Min erfaring. Jo bedre komponenter jo lettere er det å høre forskjell på kablene. Jeg har testet Blue-Heaven mot Red Dawn og det var ikke vanskelig å velge Red-Dawn for å si det sånn. Får snart mine Heimdal så da kan det bli et godt tilbud på 2x2m Red-Dawn rev.2 Bi-wire

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet blue heaven analog? Vurderer og kjøpe denne selv, men vet ikke om det er best og plassere den mellom cd spiller og forforsterker eller forforsterker til effekt?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller Red Dawn eller lillebror Enchantress. Også Nordost, men Wirewizard serien. Mest effekt av analog-kabel bytte får du mellom cd-forsterker. Men mellom effekt og pre er og viktig.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabler så er det mathing som gjelder, lån med deg hjem noen kabler og test selv. Det jeg kan si er at nordost kablene er nøytrale og oppløsningen/dynamikken øker oppover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •