Hvorfor 4mm2 ledning når høyttaleren er full av sytråd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trumic
    Sitat Opprinnelig postet av Wishmaster
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    DENNE kabelen er et funn! og selges nå for 90kr meteren hos hoium.no
    Sikkert gode kabler det der, men til tre ganger prisen for installasjonskabler i tilsvarende kvadrat, stiller den nok i en annen klasse...i hvertfall prismessig. :wink:

Sølvkablene jeg bruker nå, kostet rundt 100,-/m., det må sies å være et funn! 8)
    Hvor??? :P :P :P
    Sølv kjøpte jeg fra Nogusra, men sølv fra en hvilken som helst gull/sølvsmed forretning koster tilnærmet det samme. De går etter dagens kilospris på sølv. Merk at denne sølvtråden måles i diameter (mm) og ikke i areal (mm²) og at den er uisolert. Husk å bestille flatvalset, da det skal være bedre enn rund. Du kan selv velge hva du vil isolere med, men tidligere nevnte Duelund bruker denne silken til sine kabler (naturfarget). Og til slutt dyppet i kaldpresset linolje (Duelund bruker flere hemmelige væsker).

Lykke til!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no er ikke sølv sølv. mange rehetsgrader av sølv.også gløding etc..
    helt rent sølv vil koste deg mye, ikke 100kr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no er ikke sølv sølv. mange rehetsgrader av sølv.også gløding etc..
    helt rent sølv vil koste deg mye, ikke 100kr
    Renhetsgraden til sølvet fra Nogusra er det ingenting å utsette på og hvor mye jeg betalte har jeg grunn til å tro at jeg vet bedre enn deg. :wink:

Dette er i utgangspunktet ikke tiltenkt å være Hi-Fi kabler og har derfor ikke vanvittige priser, men går som nevnt etter dagsprisen på sølv i markedet.

Her er regnestykket:

20m 1,5mm (1,77mm²) kr 760
    20m 2,0mm (3,14mm²) kr 1295
    Tilsammen kr 2055

Det skulle tilsi en meterpris, i snitt, på kr 51,37
    Men for å få to ledere (+ og -), blir prisen kr 102,75 pr/to ledere.

Isolasjon, silke og linolje i mitt tilfelle, beløper seg kanskje til et par kroner per meter. Høyttalerne er som man skjønner biwiret.

Og for ordens skyld kan jeg nevne kablene jeg pruker til signal også. 0,5mm² sølv med en pris på kr 17,70 per meter. Dette skulle tilsi en pris på kr 35,40 for et 1m phono stereosett (uten skjerm) og kr 53,10 for et 1m XLR stereosett (også uten skjerm). Isolasjon tilkommer med et par kroner per meter og selvsagt nødvendige plugger. Har ingen problemer med støy på grunn av uskjermede kabler.

Dette er på ingen måte "perfekte" kabler, men var et prøveprosjekt som har blitt værende i anlegget.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det er mistenkelig billig..

3,14m2 er bra kraftig kvadrat
    var innom der tidligere for å bestille men fikk ikke kontakt per email og syns nettsiden var litt uklar :?

men til den prisen er det vel lite å tenke på, 700spenn for et sett på 2.5meter. ull og linolje har jeg allerede flust av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3,14m2 er bra kraftig kvadrat
    Det må jeg si meg enig i! :shock:

var innom der tidligere for å bestille men fikk ikke kontakt per email og syns nettsiden var litt uklar :?
    Er også enig i at nettsiden er noe uklar, du finner frem til sølvtråden? Produkter -> Metaller -> Tråd rund, under sølv, eller gull hvis du heller foretrekker det. :wink: Finn det du skal ha og send en bestilling via mail. Har aldri hatt problemer med å få svar på mail fra dem.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •