En million til den som hører forskjell på høyttalerkabler - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 391
    Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dobbel blindtest ble i denne sammenheng at først er det jeg så blir utsatt for blintest, deretter kompisen min, vi dobbeltsjekker, dermed dobbeltblindtest.
    Vel - det blir ikke dobbel blindtest som sådan - dette er en "enkel blind"-test utført to ganger. Hvis kablene var dekket til, så du ikke visste hva du byttet på mens kompisen din hørte, så hadde det vært en "dobbel blind"-test

At både jeg og kompisen min kjøper en Whopper hver betyr ikke at vi har kjøpt Dobbel Whopper.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Høyttalerkabel selger de ikke lengre på biltema.

Okei, det var de visst da ikke helt klar over de som jobbet der

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderte å kjøpe var for å selge de i en komplett hjemmekino en kompis skal kjøpe av meg neste sommer, tenkte å flette de slik at de så litt kule ut

Men det er jo lenge til så...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondster
    Vel - det blir ikke dobbel blindtest som sådan - dette er en "enkel blind"-test utført to ganger. Hvis kablene var dekket til, så du ikke visste hva du byttet på mens kompisen din hørte, så hadde det vært en "dobbel blind"-test

At både jeg og kompisen min kjøper en Whopper hver betyr ikke at vi har kjøpt Dobbel Whopper.
    Joda, legg de sammen
    Dessuten kan du ikke sammenligne kjøp av to like produkt med det å dobbeltsjekke noe

Poenget er vel det at ENHVER person burde være i stand til å skjønne hva jeg ville frem til, spesielt siden forklaringen for ordet/utrykket jeg valgte å bruke stod under.TIL TROSS FOR DETTE har flere tatt seg tid til å gnåle om det enkle ordvalget, WOW!, ikke hele poenget med hva jeg ville frem til, men ordvalget. IMPONERENDE!

EDIT:
    For å understreke i tilfelle noen på ett eller annet imponerende vis :P

Jeg jobber ikke med det å ta, eller la folk ta blindtester. Av nettopp denne grunn kan ikke jeg navn på ulike former for blindtester og kunne vel strengt tatt ikke brydd meg mindre. Jeg valgte å bruke ordet dobbelt blindtest av understreket grunn, I TILLEGG forklarte jeg hva jeg mente med denne dobbelte blindtesten dette burde være nok for en normal person å forstå.

Responsen var ikke som froventet. Det forventede var jo at dere skulle reagere noe positivt, tross alt går jeg med på å ta tid ut av min hverdag og mine penger for faktisk å foreta en god sammenligning og også få med en annen til å både stå for bytting av kabler slik at jeg ikke vet hva som står på og selv undergå bilndtest etterpå. MEN hvem bryr seg vel om dette, det som var viktig med mine innlegg for dere var jo tydeligvis å finne HVASOMHELST å kritisere.

Så gjett hva da? Jeg gidder ikke gjøre det.

For hva er jo vitsen, selv om både jeg og kompisen min hører forskjell så vil vel dere aldri tro det, eller finne ett eller annet å syte over uansett.

Oppsummering, jeg har merket lydforskjell med mine kabler, men jeg har ikke testet biltema sine kabler, ei heller tatt en faktisk blindtest, men var tenkt å gjøre dette idag bare at biltema har ikke de kablene lenger. Mer tid orker ikke jeg å bruke på dette, jeg har jo kjempegode kabler

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkhoek
    Jeg tror at det som faktisk har noe å si, er hvorvidt kabelen er matchet til nettopp din høyttaler. Da en kabel er både en kapasitans og en motstand (noen ganger også en induktans), vil denne påvirke bla delefrekvensen i høyttaleren din. Så for å oppnå optimal ytelse, bør du altså benytte samme type kabel (kabel med samme R,C & L) som den høyttalerprodusenten benyttet for å teste ut og optimalisere høyttaleren. Og ideelt sett den samme kabelen som er benyttet i internkablingen i høyttaleren.

Utover dette tror jeg ikke motstanden i kabelen har noe å si for lyden, så lenge alle frekvenser blir dempet/ forsinket like mye. Om alle frekvenser fra 10 Hz til 100KHz er 10 eller 50 ns forsinket vil ikke ha en dritt å si så lenge noen frekvenser ikke blir forsinket mer enn andre.

Når det gjelder innstråling til både høyttalerkabler og signalkabler, skal det så høy vekselstrøm/ magnetisme til at dette ville gjort seg helt andre utslag før du hadde hørt det i høyttalerne. For eksempel som striper på TV skjermen. Strømnettet ditt er en MYE større kilde til støy/ forvrengning enn enn stråling til kabler noen sinne kommer til å bli.
    Har nevnt dette en plass i denne røra, mulig det ble oversett av de fleste

Dyre kabler fra Qed funket faktisk dårligere på noen områder i lyden på far min sine gamle høytalere. Bassen "forsvant" mens diskanten ble finere. Lakriskabler derimot funket bedre på bassen, men var ikke så fint i de lysere områdene. Personen som deltok i denne "blindtesten" var konen hans som ikke viste at vi skiftet kabler. Og i følge placeboeffekten skulle jo Qedkablene grst de andre, det gjorde de derimot ikke

Og når det gjelder meg selv og den såklate palceboeffekten kan jeg si følgende:
    Når jeg kjøper nye kabler er jeg streng mot de. Det vil si at jeg lytter sterkt kritisk til de for å finne om de er værre, lik eller bedre enn det de potensielt skal erstatte. Derfor blir ikke alle nye kabler tatt i bruk, men solgt videre fordi jeg ikke syns det ble forskjell, eller for den del om de ga værre lyd. Et godt eksempel her er bi-wire jumpersene jeg nylig kjøpte av merket wireworld. Disse syns jeg la grådig mye vekt på bassen, stemmen på vokalistene ble noe "innestengt" og det samme kan sies om lyse instrumenter. Det jeg skal teste før jeg selger de, er å sette de på igjen (de er av nå), og nå feste selve kablene på de øverste tilkoblingene (sist var de tilkoblet nederst noe jeg er mest vant til), slik jumpersene ikke fører lyden til diskanten, men til bass/mellomtone elementet
    Funker ikke dette forsvinner de, og for å understreke så har jeg allerede tatt bilde til salgsannonse før jeg har gitt de en kjanse nummer to

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir vanskelig å bevise at du hører forskjell ;-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiPanen
    Tror det blir vanskelig å bevise at du hører forskjell ;-P
    Hører du forskjell så hører du forskjell og kan gjenkjenne kabel A gjentatte ganger.

Hører du ikke forskjell eller kan ikke identifisere kablene riktig hver gang? Da får du en vekker.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Galnes:
    Folk er ikke ute etter å kverulere her, saken er bare den at når man snakker om blindtest, det være seg enkel eller dobbel (eller trippel, for den del), så er dette en nokså veldefinert terminologi. Når du da bruker denne terminologien om noe annet, så blir det reaksjon.

Ellers er jeg faktisk enig med deg i at du ikke bør legge for mye energi ned i dette, siden vi ikke vil tro deg uten at det er rigide testprosedyrer involvert. Jeg skulle gjerne vært med på å arrangere en slik test en gang, men nå er det litt langt til Ålesund.

En skikkelig test vil starte med en såkalt "baseline-test", der man først tester helt åpent, i tilfellet med kabler vil det si at du som lytter får vite hva du lytter til. Hensikten er at du skal verifisere at forskjellen faktisk er til stede før man går over til blindtesting. Dette for å sikre at du i etterkant ikke skal kunne hevde at det var noe feil med oppsettet. Deretter går man over til å teste blindt, fortrinnsvis dobbelt. Når det gjelder kabler er dette egentlig veldig enkelt dersom man har tilgang til egnet ABX-hardware. Manuell bytting av kabler er generelt en dårlig metode.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett hvor mye trøbbel det ble for meg i denne tråden?

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...rkedet-13.html

Ikke gi opp, det er alltid mange kverulanter på et slikt forum. Stå på!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    @Galnes:
    Folk er ikke ute etter å kverulere her, saken er bare den at når man snakker om blindtest, det være seg enkel eller dobbel (eller trippel, for den del), så er dette en nokså veldefinert terminologi. Når du da bruker denne terminologien om noe annet, så blir det reaksjon.
    Jo jo, men så er jo det av nettopp denne grunn jeg har valgt å utdype hva jeg mente, siden jeg ikke jobber eller driver med noe som omgår denne terminologien.

Er bare gla for at jeg er fornøyd med nåværende utstyr, eneste jeg savner litt er bi-wire og av den grunn søker jeg etter jumpers, at andre er fornøyd med det de har er kjempebra det såklart

Problemet rundt en sånn diskusjon er at ikke alle godtar hva andre syns er viktig eller av betydning for god lyd og vice versa. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet rundt en sånn diskusjon er at ikke alle godtar hva andre syns er viktig eller av betydning for god lyd og vice versa. :-?
    Fordelen med en ABX-test er at den ikke handler om hva man synes viktig eller hva som er god lyd. Den handler om det overhodet er noen hørbar forskjell.

Dersom det først er bevist at du hører forskjell så er de fleste inneforstått med at smaken er forskjellig.

-k

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Fordelen med en ABX-test er at den ikke handler om hva man synes viktig eller hva som er god lyd. Den handler om det overhodet er noen hørbar forskjell.

Dersom det først er bevist at du hører forskjell så er de fleste inneforstått med at smaken er forskjellig.

-k
    Er ikke det da ABX-test, eller noe liknende THX labs bruker når de da f.eks. sertifiserer kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forskning fra Odda

Det er viktig å velge en kabel som er elektroninfisert i produksjonen. Nøytralitet er et direkte resultat av positroner som lar seg vibrerer av kvarkene.

Dette får man selvsagt ikke billig. All forskning tilsier at korrelasjonen mellom pris og kvalitet er skyhøy. Et forskerteam i Odda har dristet seg til å antyde en direkte kausalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hvis du leser postene så ser du at James Randi foundation tilbyr de som tjener penger på hifi-kabler en million dollar dersom de greier å skille ut audiofile kabler fra andre kabler i en blindtest.

Atkinson i Stereophile avstod fra å delta. Lyd & Bilde var overbevist om at de kunne høre det men har såvidt jeg vet ikke kontaktet James Randi.

Uavhengig av om kabler faktisk har en betydning eller ikke, så er det altså nærliggende å konkludere at de som selger kabler og tester kabler ikke tror at de har en betydning...

-k
    Jeg leste den men har noen kontaktet mannen for opplysninger om hvor vi kan ta testen og hvordan den gjennomføres?

Jeg misstenker nemlig at millionene fort forsvinner hvis noen deltar. Er dette bare prat?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Det er viktig å velge en kabel som er elektroninfisert i produksjonen. Nøytralitet er et direkte resultat av positroner som lar seg vibrerer av kvarkene.

Dette får man selvsagt ikke billig. All forskning tilsier at korrelasjonen mellom pris og kvalitet er skyhøy. Et forskerteam i Odda har dristet seg til å antyde en direkte kausalitet.
    http://avforum.no/forum/kabler/56412...tml#post672928

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL 10kr til deg for denne ! hahaha

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt dette en plass i denne røra, mulig det ble oversett av de fleste

Dyre kabler fra Qed funket faktisk dårligere på noen områder i lyden på far min sine gamle høytalere. Bassen "forsvant" mens diskanten ble finere. Lakriskabler derimot funket bedre på bassen, men var ikke så fint i de lysere områdene. Personen som deltok i denne "blindtesten" var konen hans som ikke viste at vi skiftet kabler. Og i følge placeboeffekten skulle jo Qedkablene grst de andre, det gjorde de derimot ikke

Og når det gjelder meg selv og den såklate palceboeffekten kan jeg si følgende:
    Når jeg kjøper nye kabler er jeg streng mot de. Det vil si at jeg lytter sterkt kritisk til de for å finne om de er værre, lik eller bedre enn det de potensielt skal erstatte. Derfor blir ikke alle nye kabler tatt i bruk, men solgt videre fordi jeg ikke syns det ble forskjell, eller for den del om de ga værre lyd. Et godt eksempel her er bi-wire jumpersene jeg nylig kjøpte av merket wireworld. Disse syns jeg la grådig mye vekt på bassen, stemmen på vokalistene ble noe "innestengt" og det samme kan sies om lyse instrumenter. Det jeg skal teste før jeg selger de, er å sette de på igjen (de er av nå), og nå feste selve kablene på de øverste tilkoblingene (sist var de tilkoblet nederst noe jeg er mest vant til), slik jumpersene ikke fører lyden til diskanten, men til bass/mellomtone elementet
    Funker ikke dette forsvinner de, og for å understreke så har jeg allerede tatt bilde til salgsannonse før jeg har gitt de en kjanse nummer to
    Kjære deg Galnes, hvis du tror at placeboeffekten forsvinner fordi du er "streng" med kablene dine har du en lang vei å gå.
    Denne tråden dreier seg om James Randi sin utfordring. hadde det vært slik at det var et enkelt fasit svar på dette spørsmålet, ja så hadde jo noen allerede vært en million dollar rikere. Men som med alle de andre utforingene til Randi så er det mange som stiller opp, men ingen som klarer de enkle testene som må til, slik er det også med høyttalerkabler. Man kommer rett og slett ikke over det nivået på svarkorrekthet som utelukker flaks. Hvis det hadde vært så enkelt å høre forskjell så hadde man jo hatt rett 10 av 10 ganger, eller 100 av 100 ganger for den saks skyld.
    Det at produsentene av diverse kabelmerker heller ikke kan gi noen vitenskapelig informasjon på hvorfor deres kabler "høres ut som de gjør" eller at det i det hele tatt går ann å skille kabler, såfremt begge er konstruert med relativt like matrialer setter enda en spiker i kista for de troende.
    Slike ting som kryogenisk frysing, demagnetisering, innbrenning osv. er heller ikke metoder som kan backes vitenskapelig, ihvertfall ikke når det kommer til lydkvalitet/forskjeller.
    Men hvis du er så sikker så er det jo bare å melde deg på, jeg skal til og med være med å sponse flybiletten din.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg leste den men har noen kontaktet mannen for opplysninger om hvor vi kan ta testen og hvordan den gjennomføres?

Jeg misstenker nemlig at millionene fort forsvinner hvis noen deltar. Er dette bare prat?
    Hvis du er overbevist om at du kan klare testen så kan jo du kontakte ham?

Jeg synes det er litt rart at alle dere som er overbevist om at det er et hav av forskjell mellom kabler ikke er villig til å sette av en par timer en kveld til å bevise dette. Ta en enkel blindtest (slik som Galnes foreslo å gjøre litt tidligere i tråden) sammen med en kamerat, hvor den ene bytter kabler uten at den andre vet hva som byttes. Dessverre vil en slik variant med manuell bytting av kabler føre til at det blir uforholdsmessig lang tid mellom hver ting man lytter på, men siden det er så stor forskjell går det nok greit likevel.

Jeg tipper både du og din eventuelle kamerat vil få en liten aha-opplevelse når dere oppsummerer hvor ofte dere klarer å gjette hvilken kabel som faktisk er koblet til.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

Google er en utrolïg god kilde:

James Randi - Wikipedia, the free encyclopedia

"James Randi (born August 7, 1928), stage name The Amazing Randi, is a stage magician and scientific skeptic best known as a challenger of paranormal claims and pseudoscience. Born Randall James Hamilton Zwinge, in Toronto, Canada, Randi is the founder of the James Randi Educational Foundation (JREF).

The JREF provides the famous million dollar challenge offering a prize of US $1,000,000 to anyone who can demonstrate evidence of any paranormal, supernatural or occult power or event, under test conditions agreed to by both parties. He was a regular guest on the The Tonight Show Starring Johnny Carson, and is occasionally featured on the television program Penn & Teller: Bullshit!.

...
    The $1 million challenge

The James Randi Educational Foundation (JREF) currently offers a prize of one million U.S. dollars to anyone who can demonstrate a supernatural ability under agreed-upon scientific testing criteria. Similar to the paranormal challenges of John Nevil Maskelyne and Houdini, in 1964, Randi put up $1,000 of his own money payable to the first person who could provide objective proof of the paranormal. Since then, the prize money has grown to the current $1,000,000, and the rules that surround claiming the prize are official and legal. No one has progressed past the preliminary test which is set up with parameters agreed to by both Randi and the applicant. He also refuses to accept any challengers who might suffer serious injury or death as a result of the testing they intend to undergo.
    "

My name is James Randi. I am the president of the James Randi Educational Foundation (address and contacts listed below) and I am an investigator of unusual claims. This Foundation has a prize of one million dollars that we offer, details of which are to be found at Million Dollar Challenge and Million Dollar Challenge Application.
    As a reviewer for a major audio publication, I'm sure that you will find the following offer of great interest, both from the point of view of validating your expert judgment, and adding substantially to your net worth.

Please refer to Commentary, July 30, 2004, An Incredible Attitude, Alan Alda on Pseudoscience, The JREF Million Is Surely Won, More Clustered Water, Museum of Useless Stuff, That Falling Rock, Earthed Inflammation, UFOs Shot Down, The Fickle Media, Patience, and In and go to the item "THE JREF MILLION IS SURELY WON" to learn of the items — the "Shakti Stones" and P.W.B. Electronics' "Electret Foil" and "Red X Pen" — that I am referring to here. In my opinion — and I have none of your expertise, I freely admit — these are farcical in nature. Yet experts such as yourself have endorsed these products, and that support indicates that the JREF million-dollar prize should surely be offered, either to you personally, or to the manufacturers of these products — who have been similarly informed on this date.

If you require further information concerning details of this endeavor, please contact me at randi@randi.org and inquire. This is a valid offer, a serious offer, and a sincere offer. Should any of these products prove to work as advertised, the first person who is able to demonstrate the efficacy of any of them, will be the winner of the JREF prize as described in the rules and details to be found at the above references.

I await your response with great interest.

The above e-mail message was sent to:

Frank Doris, at The Absolute Sound: frank.doris@fm-group.net

Clay Swartz, Clark Johnson, and David Robinson at Positive Feedback: cswartz@positive-feedback.com, cjohnsen@positive-feedback.com, and drobinson@positive-feedback.com

Larry Kaye, Wayne Donnelly, and Bill Brassington at fi: kaye@umbsky.cc.umb.edu, Waynewrite@aol.com, and bbrassington@planethifi.com

Bascom King at Audio: bhk@rain.org

Wes Phillips at SoundStage: wes@onhifi.com

Jim Merod at Jazz Times: jim@onsoundandmusic.com

Dick Olsher at Enjoy The Music: senioreditor@enjoythemusic.com

Peter and May Belt at "P.W.B. Electronics": webmaster@belt.demon.co.uk

Benjamin Piazza at "Shakti Innovations": info@shakti-innovations.com

Let's see what reaction is received — if any — to this clearly-outlined challenge. Remember, all we're doing here is asking the reviewers — the trained, experienced experts, the responsible endorsers of these products — to repeat their tests of the items, but this time under double-blind, secure, conditions. And we're making the same offer to the manufacturers, who we would expect to be even more sensitive and capable of performing such tests.

WE ARE OFFERING ONE MILLION DOLLARS IF THEY CAN DO WHAT THEY CLAIM THEY CAN DO, WHAT THEY DO PROFESSIONALLY, IN A FIELD WHERE THEY CLAIM EXPERTISE FAR BEYOND THAT OF MERE MORTALS. WE ASK FOR NO INVESTMENT FROM THEM, WE DO NOT CHARGE THEM FOR PARTICIPATING — AND WE STAND TO GAIN NOTHING BUT WE DO RISK THE LOSS OF THE MILLION DOLLARS PRIZE MONEY.

I am a mere mortal, unencumbered by academic degrees or claims of audio expertise. Show me, and win a million dollars...

(Sylvia Browne just called and offered refuge and professional evasion advice to all the above-listed.)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvis du er overbevist om at du kan klare testen så kan jo du kontakte ham?

Jeg synes det er litt rart at alle dere som er overbevist om at det er et hav av forskjell mellom kabler ikke er villig til å sette av en par timer en kveld til å bevise dette. Ta en enkel blindtest (slik som Galnes foreslo å gjøre litt tidligere i tråden) sammen med en kamerat, hvor den ene bytter kabler uten at den andre vet hva som byttes. Dessverre vil en slik variant med manuell bytting av kabler føre til at det blir uforholdsmessig lang tid mellom hver ting man lytter på, men siden det er så stor forskjell går det nok greit likevel.

Jeg tipper både du og din eventuelle kamerat vil få en liten aha-opplevelse når dere oppsummerer hvor ofte dere klarer å gjette hvilken kabel som faktisk er koblet til.
    - neida... jeg hørte det samme blindt som seende ;-). Jeg skal spørre bytteren til å gjøre flere bytter neste gang. Også HT kabler. Bare moro med blindtest . Men det er ikke et hav av forskjeller mellom de jeg har testet. Heller temmelig små, men de er der.

Ok.. da sender jeg en mail til han.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Milliongevinsten gjelder ikke bare kabler. Det gjelder alle tilfeller hvor noen kan bevise myter eller at de har paranormale egenskaper for eksempel.

Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •