Duger denne signalkabelen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duger denne signalkabelen?

Heisann! Jeg har ca. 80 meter liggende med Belden 1266A, 50 meter gul, og 30 meter blå.

Denne kabelen er TYNN men jeg har hatt gode erfaringer med den tidligere, jeg har b.l.a. brukt den i et gitar-rack og i en russebil.

Det som er litt festlig er at med Belden-kabelen i russebilen fra CD-spilleren til forsterker baki hadde vi ingen problemer med dynamostøy overhodet og lyden var generelt meget bra.

Så kom jo selvfølgelig en "kabelfrelst" tulling og sa vi burde "oppgradere" kabelen til noe 4xskjermet ferdigkabel på 6m som koster 750,- kroner. Jeg ble selvfølgelig ikke spurt og kabelen ble kjøpt og innstallert, og etterpå ble anlegget lite brukt da dynamostøyen var umulig å overdøye :neutral: I tullingens øyne ble jo bassen "helt vill" (ordrett sitat) med den nye kabelen og dynamostøyen oppstod pga jordsløyfe på anlegget som _jeg_ hadde laget da jeg koblet det opp først.. :roll: Grunnen til at det ikke var noe dynamostøy på anlegget med min hjemmemekkede "bedritne" belden med neutrik plugger var visstnok at jeg hadde jordet denne galt slik at jordfeilen ble utlignet (!)... jada.

Nok frustrasjon;

Lurer på om denne vil duge til subb-kabel med RCA jack i hver ende? Strekket er ihvertfall ikke på mer enn 10 meter.

Sånn kort oppsummering fra Belden: "22 AWG stranded (7x30) TC conductors, polypropylene insulation, twisted pair, overall Beldfoil shield (100% coverage), 24 AWG stranded TC drain wire, PVC jacket. "

Mer utfyllende info finner du her, skriv inn 1266A i søkeboksen.

Det er en toleder, men den "ekstra" lederen vil føre jord fra receiver til subb og skjermen vil kun kobles på i en ende (svevende skjerm), har hatt bra erfaringer med dette.

Lurer bare på om den noe høye kapasitansen kan ha noe å si for innfasing av subb e.l. Diskanttapet er vel irrelevant da subben ikke gjengir stort over 100hz, og den karakteristiske impedansen på 55ohm er vel forsvinnende lite sammenlignet med utgangsimpedansen til receiveren (>10kohm?) og inngangsimpedansen til subben (>25k).

..eller bør jeg kjøpe meg en annen?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Belden 8723 til balansert og ubalansert linjesignal-strekk. Kommer nettopp fra et prosjekt der det gikk med noen hundre meter i, rundt, over, under 3 stappfulle fullsize 19" rack med alt mellom himmel og jord av utstyr.

Plukket ikke opp noe støy der i alle fall. Belden er kvalitet i alle fall.

Kjenner ikke kabelen du nevner, men dersom du har prøvd den med godt resultat, så er det vel bare å kjøre på?

DrE

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Bruker selv Belden 8723 til balansert og ubalansert linjesignal-strekk. Kommer nettopp fra et prosjekt der det gikk med noen hundre meter i, rundt, over, under 3 stappfulle fullsize 19" rack med alt mellom himmel og jord av utstyr.

Plukket ikke opp noe støy der i alle fall. Belden er kvalitet i alle fall.

Kjenner ikke kabelen du nevner, men dersom du har prøvd den med godt resultat, så er det vel bare å kjøre på?

DrE
    Kan da prøve for å se om den duger. Belden er kvalitet ja, er vel også de som faktisk produserer kabelen til alle disse "super"-kabel produsentene..

Lurer bare på om det vil støye, er jo kjipt å klippe en lang bit kabel som ikke funker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •