Mister viasat signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Mister viasat signal

Hei,
    Jeg har en utfordring med signaler fra Viasat over coax kabel. Problmet er som føler. Jeg har 2 kabler med henholdsvis viasat og canal digital inn til huset. I huset har jeg ett spredningsnett (lukket) med coax cabler. På strekket inn til stua kan jeg bytte disse kablene for å ha viasat eller CD. Men i loftstuen får jeg bare signaler fra CD, men ikke Viasat når jeg bytter. Hva kan problemet være? (Det går kun 1 kabel til hvert rom, så jeg må bytte kabel for å se på viasat eller CD i rommet i spredningsboksen)

Tusen takk for hjelpen til den som kan...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av t905ltx
    Hei,
    Jeg har en utfordring med signaler fra Viasat over coax kabel. Problmet er som føler. Jeg har 2 kabler med henholdsvis viasat og canal digital inn til huset. I huset har jeg ett spredningsnett (lukket) med coax cabler. På strekket inn til stua kan jeg bytte disse kablene for å ha viasat eller CD. Men i loftstuen får jeg bare signaler fra CD, men ikke Viasat når jeg bytter. Hva kan problemet være? (Det går kun 1 kabel til hvert rom, så jeg må bytte kabel for å se på viasat eller CD i rommet i spredningsboksen)

Tusen takk for hjelpen til den som kan...
    Vet ikke helt om jeg skjønner oppsettet ditt, så kan være vanskelig å hjelpe. Har du to parabolantenner? med hver sin kabel inn fra begge? Selv har jeg en parabol med hoder med 4 utganger, og følgelig 4 svitcher. En kabel går til viasat i kjelleren, 1 til viasat på loftet, to kabler går til viasat i stua. Der har jeg en tuner fra viasat med harddisk som gjør at jeg kan se en kanal og samtidig ta opp en, men på den ene kabelen går jeg først innom min gamle Force 1133s, da denne har inn og utgang for signalet slik at jeg kan se canal-digital også. Høres litt tungvint it å drive å bytte kabler slik som du gjør, må være mulig å finne en løsning slik at du slipper dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •