Komponent -> scart

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent -> scart

Kobler ein komponetkabel i eit scartadapter..Fordi tuneren min har kun scart og det har ikkje prosjektoren..Kvifor får eg bare svartkvitt bilde?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saevik
    Kobler ein komponetkabel i eit scartadapter..Fordi tuneren min har kun scart og det har ikkje prosjektoren..Kvifor får eg bare svartkvitt bilde?
    Om det er denne du benytter
    Vedlegg 22945
    pass på at venderen står på "out".

Skaff deg en kabel med Scart i den en enden og kompositt/s-vhs utgang i den andre enden. Disse scart-adapterne funker som regel dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Vedlegg 22945

Skaff deg en kabel med Scart i den en enden og kompositt/s-vhs utgang i den andre enden. Disse scart-adapterne funker som regel dårlig.
    Ja den er mykje lik den men har ikkje s-video utgang/inn
    Hvor får eg kjøpt slik kabel da? rart eg får bilde men i svartkvitt da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 22945

Fann dinne Kabler - Bildekabel | Hi-Fi Klubben: QED AV2710 Kabel men må ha 15m

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket www.dynabel.no ? ELTEK AS

De har ikke lenger en 2 meter på sidene sine men i følgde http://www.jenving.se/tables/tbscrtlx.htm

så får du den opp til 15 meter.

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Har du sjekket www.dynabel.no ? ELTEK AS

De har ikke lenger en 2 meter på sidene sine men i følgde http://www.jenving.se/tables/tbscrtlx.htm

så får du den opp til 15 meter.

peram
    Takk for tipset med ein 4m koster jo 1700kr då vil eg ikkje tenke på kva ein 15m koster..Noe som er langt over mitt budsjett..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset med ein 4m koster jo 1700kr då vil eg ikkje tenke på kva ein 15m koster..Noe som er langt over mitt budsjett..
    Husket ikke at de var så dyre :-(

Jeg vet det finnes overganger fra scart til component som er mye brukt til dreambox bl.a, men husker i farten ikke hvor jeg har sett det. Jeg har selv kjøpt en slik kabel jeg nevnte, men trengte ikke mer en 0,5 meter. Hva med å se etter en kabel som er komponent han til komponent hunn + en slik som jeg nenvte over på 0,5 m ?

lette litt mer og fant den jeg tenkte på Xunlock.com - modchip mod chip modifisering xbox xbox360 ps2 ps3 GC wii psp nds dreambox

Litt mer overkommelig pris og jeg vet med sikkerhet at den virker på dreambox-tunere.

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HØR!!!

Men herregud da folkens, dere er jo på viddene. Vær så snill å ikke blande komponent og kompositt her.

Du kan IKKE koble et scart-adapter bak i tv´en din og forvente å få komponentsignaler ut! Dette kommer av at Scart bare kan overføre RGB-signaler, S-video og kompositt, hvor ingen er direkte kompatible med komponent. Et RGB signal består av tre kanaler, hvorav en inneholder rød-info, en blå og en grønn. På komponent inneholder den ene rød, den andre blå og den tredje lysstyrke (luminans), og systemet regner seg fram til grønn ved hjelp av rød og blå. Derfor får du bare svarthvitt/ikke noe bilde, fordi det eneste projektoren skjønner seg på er luminanssignalet. Sånn som det er nå har du koblet kompositt ut, lyd venstre ut og lyd høyre ut via tre komponent-videoledere!

Om du bare har komponent inn på projektoren og kun scart ut på tuneren må du ha en form for aktiv konverteringsboks. Det er ikke bare å omforme disse signalene via et adapter, de må konverteres ved hjelp av elektronikk.

Var jeg deg ville jeg koblet s-video-utgangen på adapteret inn i s-video på prosjektoren, hvis den har s-video inn..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opticane
    HØR!!!

Men herregud da folkens, dere er jo på viddene. Vær så snill å ikke blande komponent og kompositt her.

Du kan IKKE koble et scart-adapter bak i tv´en din og forvente å få komponentsignaler ut! Dette kommer av at Scart bare kan overføre RGB-signaler, S-video og kompositt, hvor ingen er direkte kompatible med komponent. Et RGB signal består av tre kanaler, hvorav en inneholder rød-info, en blå og en grønn. På komponent inneholder den ene rød, den andre blå og den tredje lysstyrke (luminans), og systemet regner seg fram til grønn ved hjelp av rød og blå. Derfor får du bare svarthvitt/ikke noe bilde, fordi det eneste projektoren skjønner seg på er luminanssignalet. Sånn som det er nå har du koblet kompositt ut, lyd venstre ut og lyd høyre ut via tre komponent-videoledere!

Om du bare har komponent inn på projektoren og kun scart ut på tuneren må du ha en form for aktiv konverteringsboks. Det er ikke bare å omforme disse signalene via et adapter, de må konverteres ved hjelp av elektronikk.

Var jeg deg ville jeg koblet s-video-utgangen på adapteret inn i s-video på prosjektoren, hvis den har s-video inn..
    Takktakk for svar..Skal prøve og koble den inn på s-video. Da eg har denne utgangen på prosjektoren..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Husket ikke at de var så dyre :-(

Jeg vet det finnes overganger fra scart til component som er mye brukt til dreambox bl.a, men husker i farten ikke hvor jeg har sett det. Jeg har selv kjøpt en slik kabel jeg nevnte, men trengte ikke mer en 0,5 meter. Hva med å se etter en kabel som er komponent han til komponent hunn + en slik som jeg nenvte over på 0,5 m ?

lette litt mer og fant den jeg tenkte på Xunlock.com - modchip mod chip modifisering xbox xbox360 ps2 ps3 GC wii psp nds dreambox

Litt mer overkommelig pris og jeg vet med sikkerhet at den virker på dreambox-tunere.

peram
    Takk..Skal sjå litt på dinne også.Det er ein dreambox eg har som eg skal få koblet på..Så me denne kontakta får du pene farger?8-)

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HØR!!!

Dette kommer av at Scart bare kan overføre RGB-signaler, S-video og kompositt, hvor ingen er direkte kompatible med komponent.
    Om du bare har komponent inn på projektoren og kun scart ut på tuneren må du ha en form for aktiv konverteringsboks..
    Her tar du feil, komponent over scart er fint mulig det men det er ytterst få produkter som sender komponent ut på scart.

Et eksempel er dreambox, Relook,Cube Cafè,disse sender Komponent signal ut på scart.

Skal funke fint den "kontakta" på en dreambox ja..
    Bruker selv tilsvarende på min dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Her tar du feil, komponent over scart er fint mulig det men det er ytterst få produkter som sender komponent ut på scart.

Et eksempel er dreambox, Relook,Cube Cafè,disse sender Komponent signal ut på scart.

Skal funke fint den "kontakta" på en dreambox ja..
    Bruker selv tilsvarende på min dreambox.
    Prøvde me s-video idag, det og vart berre svartkvitt, så vart å bestille ein slik konakt som "peram" hadde..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde de sendte RGB-komponenter (for å forvirre ) RGB er jo også et "komponent"signal, da det består av flere komponenter, men YPcPb er vel mer riktig å si om vanlig komponentsignal.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HØR!!!

[SNIP]
    Hva med å stille spørsmål før man konkluderer med noe ? Jeg har ikke snakket om å "konvertere" signaler *fra* scart *til* komponent. Jeg har snakket om at min dreambox som jeg har hjemme har mulighet for å sende *UT* komponent-signaler via scart-kontakten.

Sjekk med hvilken som helst dreambox-eier og du får dette bekreftet, så nei. Jeg er ikke på viddene...

peram

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er faktisk en liten promovideo som viser denne overgangen som det er snakk om. Det er Component-Video, ut fra Scart (DreamBox)

Dreambox Scart Adapter with Component Video and S-Video

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er faktisk en liten promovideo som viser denne overgangen som det er snakk om. Det er Component-Video, ut fra Scart (DreamBox)

Dreambox Scart Adapter with Component Video and S-Video
    Jeg har en slik selv på min Dreambox. Funker fint. Man bare huske på å gå inn i menyene på Dreamboxen og stille den til å sende komponent ut. Tror jeg også bare fikk svart-hvitt før jeg gjorde det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Jeg har en slik selv på min Dreambox. Funker fint. Man bare huske på å gå inn i menyene på Dreamboxen og stille den til å sende komponent ut. Tror jeg også bare fikk svart-hvitt før jeg gjorde det.
    Takk for tipset

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jer får ingen bilde før jeg setter YPcPb i menyen.
    Men du må ha scart-->component overgang.
    Bruker selv denne

:::.. AV-Connection A/S - Component Video Kabler ..:::

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •