Rar scart overgang til Epson TW-700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rar scart overgang til Epson TW-700

Har kjøpt Epson TW-700, og der følger det med en scart overgang som jeg aldri har sett før. Den går fra scart til en kompositt og en annen type kontakt som jeg aldri har sett før. Tror kanskje det er noe de bruker i japan.

Jeg har kun scart utganger på satelitt tuneren, så jeg lurer på hva som da blir best av 10 meter scart og denne overgangen som følger med pj'en, eller å bruke en vanlig overgang fra scart til kompositt ved utgangen på tuneren?

Utklipp fra brukerveiledningen:

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dersom sattelitt tuneren din har RGB ut på scart,vil det nok bli best bilde ved å benytte adapteret som følger med, da det støtter RGB også.Vanlig kompositt signal er ikke mye å skryte av.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet denne overgangen, og det viser seg at bildesignalene kun går gjennom kompositt kabelen, så det er egentlig ikke nødvendig å bruke den overgangen. Da er det nok like bra med en scart/kompositt overgang ved tuneren og heller strekke 10m rca kabel enn scart.
    Den andre kontakten på den overgangen er etter det jeg har skjønt en japansk standard...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at tuneren sender ut RGB,mulig du må inn i menyen på den og aktivere RGB..Vet Lyse sine dekodere er satt opp med kun s-video ut og der må du inn og sette den til RGB.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tuneren sender RGB, og den er stillt inn riktig. Men bildesignalet går kun gjennom kompositt, så det er ikke noe å gjøre med det desverre... Er nok ikke ment for Norge den ene overgangen der.
    Er ikke så fali egentlig, for snart kjøper jeg meg HD tuner, og da er det jo HDMI som gjelder...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får RGB ut til min TW-700 via scart fra canal-digital-tuneren med samme overgang. Kanskje det er scart-kabelen som ikke er fullkoblet?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte du D/SCART setting på "input" til scart?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også fikk bilde på pj'en når jeg kjørte RGB signaler ut fra tuneren og brukte den overgangen, men når jeg drar kompositt kabelen ut av pj'en så forsvinner bildet. Det betyr bare en ting, at ikke den mottar signaler via den andre koblingen. Prøv selv...

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komposittpluggen brukes (slik jeg har forstått det) til synkroniseringssignalet. RGB via SCART bruker fire separate signaler (RGB + synkronisering), ikke tre som "vanlig" komponentvideo gjør. At bildet forsvinner når du fjerner komposittpluggen er derfor ikke så snodig

Jeg bruker denne overgangen til min TW700 med signal fra en av Canal Digital sine dekodere. Det er definitivt RGB-bilde som overføres. Kilden må være satt opp til å sende ut RGB-signal, riktig SCART-kontakt på kilden må brukes (hvis det er flere) og det er nødvendig med en fullkoblet SCART-kabel.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er definitivt RGB-kvalitet på bildet her også. Man skulle vel heller tro at om det var kompositt, så skulle det vært bilde om man kun brukte kompositt-inngangen og det er det ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •