HDMI kabel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72

Tråd: HDMI kabel

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    @ruxxy: Merk at jeg ikke har blandet meg inn i den diskusjonen. Jeg vil bare fram til at jeg er fornøyd med min, og at forskjellen fra analog overføring er enorm. Den fysiske kvaliteten på kabelen virker forresten bra også. Resten overlater jeg til dere kabeleksperter.

Skjønner det, men poenget mitt var bare at en ikke trenger en psycho kabel når det gjelder heldigitale signaler via HDMI Jeg selv er litt som deg, enten man trenger det eller ikke, så ser det vertfall bedre ut

Sitat Opprinnelig postet av Knutinh
    Jeg bestrider ikke din erfaring, men jeg tror ikke man generelt kan forvente en slik endring ved overgang fra VGA til DVI/HDMI.
    Nå snakker vi en overgang fra analoge signaler over 12 meter til digitale signaler over samme lengde, dette har jeg selv opplevd at gir bedre bilde, farge og ikke minst, en helt annen stabilitet i bildet; En Ro som du så fint beskriver det muffiman.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Kanskje observerer du bare at projektoren din behandler HDMI på en måte som passer bedre til akkurat ditt bruk?
    Meget mulig, men det er også avhengig av kvaliteten på vga-kabelen som er byttet ut samt lengde. Jeg tror begge har stor betydning.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det nå kommer div. HDMI v 1.3 kabler (Monster, Chord, Supra). Er dette bare reklame stunts eller er det slik at "eldre" kabler ikke greier å overføre DeepColor og HD-lyd?

Monster Cable Connection Guide - Analog Connection
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

15m

Veldig interessant tråd. Er på vei til å anskaffe meg en 15m lang HDMI-kabel som skal benyttes mellom PC og tv. Så har tenkt mye på det om det virkelig har noe for seg å kjøpe noe Monster kabel til 3500 kr kontra en femtedel på Clas Olsson. Jeg kommer nok til å gå for det siste. Virker det så virker det. Virker det ikke så kommer jeg til å levere den tilbake, enkelt og greit.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en grei måte å begynne.

Skal den brukes til 1080p, ville jeg prøvd å sende dette og lyd gjennom den med en gang for å se om den takler det, og se nøye etter pikselfeil i bildet.

Funker det ikke, er det bare å gå opp i kvalitetsklasse

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nettopp en 10-meters HDMI-kabel på Clasern.

Står ingen spesifikasjoner whatsoever på kabelen eller eska, men kabelen er tykk og koblingene ser solid ut.

Den kosta 400-something, og sender 1080p med lyd 100% knirkefritt.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Jeg prøver å gjøre det enkelt:

Skal du kjøre 720p oppløsning og under?
    Da kan du rett og slett kjøpe den billigste kabelen du finner. Samme om den er laget av bark eller binders, så lenge den får signalet frem. Det er da absolutt ingen forskjell mellom en slik kabel, og den dyreste kabelen du finner!

Skal du kjøre 1080p oppløsning?
    Okay, da er det andre spilleregler.
    Du må nå lete etter en kabel som har et merke som sier noe lignende: "1080p Certified" Dette gjelder altså kabler som er lange. (Over 10m)
    Finn den billigste kabelen som har dette merket!

HDMI kjøp made easy! Denne burde vært på forsiden... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    HDMI kjøp made easy! Denne burde vært på forsiden... ;-)
    Ja, ingen som har funnet en billig og god kabel på over 10m som støtter 1080p ennå?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bunkret opp med HDMI-kabel da Lidl hadde inne. Var 89,- for 2 meter om jeg husker riktig.

Enkelte insisterer på å kaste penger ut av vinduet. ;-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av zx300
    Kan denne kabelen til Hifiklubben -->ARGON 5101H HDMI Kabel - 15mtr til 1198.00,- gjøre jobben(sende 1080p signal 15mtr)?
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Sikkert.

-k
    Vennligst slutt med synsingen din angående kabler knutinh, skaff deg heller mer praktisk erfaring før du uttaler deg.

Ikke engang 10m til Argon greide å levere et støyfritt bilde ved 1080p hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på overføringen er vel minimal på digitale kabler, men det som er forskjellen på en kabel fra biltema og en litt dyrere kabel er hvordan den er skjermet for støy...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Biltema-kabel nevnes, kan jeg si at jeg har en 10m lang biltema hdmi-kabel og billigste dvi->hdmi adapteret deres. Jeg får fint 1080p @60hz mellom PC (geforce 8800gt) og TV (samsung le40m86). Lyd går via optisk. Kabelen er såpass tykk at jeg ser for meg at det er en noenlunde grei skjerming i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i biltema sin dvi-hdmi 5 m i dag men sliter med "grønne" prikker i mørke partier. Er ikke helt sikker på om dette kommer av kabelen eller oppsett på pc / tv..

Skjermkort er nvidia 7950gtx mot en Sony 46W3000..

Noen tips om dette kan være kabelen?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Fikk tak i biltema sin dvi-hdmi 5 m i dag men sliter med "grønne" prikker i mørke partier. Er ikke helt sikker på om dette kommer av kabelen eller oppsett på pc / tv..

Skjermkort er nvidia 7950gtx mot en Sony 46W3000..

Noen tips om dette kan være kabelen?
    Min 5m fra Clasern gjorde også det samme, forsvant når jeg bytta til Argon.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjøting av kabel

Klok er den som lærer av egne feil - smart er den som kan lære av andres :-)

Hjemmekinoprosjektet mitt ble laget med tilstrekkelig antall (mange) Ø16mm rør skjult over alt. Dette i visshet om at det er fult mulig å trekke alle kabler og sette på pluggene eterpå - trodde jeg

Det har vist seg helt uproblematisk på alle kabeltyper - inntil HDMI kom i hus.
    Jeg har et oppsett (Profilen min er ikke på langt nær oppdatert i forhold til dagens virkelighet..) med den billige elfaboksen som sender HDMI signal til både TV og PJ.

Jeg fikk vel en svak forutanelse av problemer da jeg ikke kunne finne HDMI plugger i løsvekt
    Kjøpte kabler (rimelige siden digitale signaler enten leverer eller ikke og avstanden ikke er forskrekkende), kappet de i to, tredde gjennom rørene og skjøtet de igjen (og jada - jeg tok hensyn til skjerming også).

Resultatet er at jeg i dag klarer å få gjennom 1080i til prosjektoren AE900 (så det holder der) - men bare 720P til TV'en (Samsung med 1080p oppløsning) så her er jeg ops: fu...ed.

Noen som kjenner til 1080p godkjente skjøtekit (bokser) til slik kabel ?

Ellers må jeg vel spise sure epler og trekke nye bak lister og inni vegger (litt av en jobb).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Min 5m fra Clasern gjorde også det samme, forsvant når jeg bytta til Argon.
    Ok, så mest trolig er det kabelen altså.. Hmm.. det er litt synd da denne er grisebillig (169,-)..

Det som er litt merkelig er at jeg får samme effekt om jeg sender 720p også. Skulle tro at båndbredden da ble såpass liten at det ikke spilte så stor rolle med kabelen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om denne monsterkabelen? Fikk den for 150 spenn.

Monsterkabel selges | FINN torget

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet!

Her må vi også huske på at selve kvaliteten på kabelen også teller, Tremineringer, plugger og bøy styrke.

Hjelper lite med billig når det faller fra hverandre etter kort tid!, eller oppstår brudd i kabel.
    Sjekk plugger og termineringer!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Supra HDMI myke og kan bøyes litt ?

Har BetterCabels nå, den er litt i overkant stiv

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kvaliteten på supra kablene er shady. Jeg har prøvd flere HDMI kabler fra Supra og har opplevd kvalitetsproblemer med samtlige. Dårlig passform på HDMI kontakten og at kappen på kabelen løsner fra HDMI kontakten slik at skjermen under blir synelig.
    Velg heller QED eller Wirewyzard.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •