Sannheten om Monster-Cables

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Sannheten om Monster-Cables

Blir bare mer og mer irritert og oppgitt jo mer jeg leser om Monster Cables, et av verdens beste selskaper på markedsføring. Et raskt søk på "monster cables truth" indikerer hvor mye disse kablene er overpriset og hypet opp, i forhold til hva de yter. Det finnes fortsatt ignorante mennesker der ute som gjerne kjøper en monster scart kabel til 1000 kr fordi selgeren på *en el-kjede* sier de er verdt pengene.

Bruk denne tråden til å samle ting og artikler dere finner om dette temaet. Dette bør absolutt komme til syne for enhver uvitende forbruker.
    Er så ufattelig lei å høre fra en kamerat om hvor dyrt og flott anlegg han har, med "Monster kabler til flere tusen kroner".

Si gjerne også hva du mener om disse kablene om det er positivt også, det er alltid sunt med flere sider av saken.

Her er noen linker:

Monster fiercely protects its name / Cable products company sues those who use M-word

CES 2006 Blunders, Deceptions and Other Goofs — Audioholics Home Theater Reviews and News

Monster Cable Strong-Arms

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger vel egentlig ikke en kabel-diskusjon tråd til, men det er uansett et interessant tema. Jeg har kjøpt farlig lite fra Monster for jeg veit man kan få mer for penga hos andre produsenter...

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt mye monster enda men bruker akuratt nå høytaler kalbel fra monster. Ikke av dyreste sort men 15 meters rull av typen Standard THX eller noe. Helt greie kabel jeg fikk til omtrent 200 (innkjøpspris)..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en kabeltråd som dette trenger vi strengt tatt ikke, og selv om Monster Cable kanskje skiller seg litt ekstra ut grunnet mye markedsføring, gjelder dette i høyeste grad ikke bare de.

Nå spør du dog også om positive erfaringer med akkurat Monster Cable, derfor lar jeg tråden leve inntil videre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster er vel strengt tatt ikke så mye brukt i audiofile kretser, til det er de nok for billige...
    Det med at monster har gått etter alle firmaer som på en eller annen måte har hatt ordet "monster" i navnet sitt sier noe om hvor smakløst endel av disse store multinasjonale selskapene opererer.
    Selv har jeg et strømfilter fra monster cable som fungerer helt greit.
    Jeg tror forøvrig ikke at monster cable er mer overpriset enn andre kabler.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Monster er vel strengt tatt ikke så mye brukt i audiofile kretser, til det er de nok for billige...
    Neida, ikke i Norge....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opticane
    Er så ufattelig lei å høre fra en kamerat om hvor dyrt og flott anlegg han har, med "Monster kabler til flere tusen kroner".
    hmm det føste som slo meg her er at her er det noen som er forferdelig sjalu

at monster koster mye i norge er gammelt nytt og kjøper man det direkte fra f.eks usa koster de mye mindre, MEN slik er det da faktisk med alle andre varer og.
    helt poenget med denne tråden skjønner jeg ikke, å prøve å sette igang slike "sverte-kampanjer" mot produsenter er helt meningsløst, og gjør absolutt ingenting annet en å skape dårlig stemning.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe artigere å diskutere kabler på generellt grunnlag og fremme kunnskap. Litt ensidig å angripe 1 produsent alene når de fleste produsenter har svin på skogen rent markedsføringsmessig.

Ellers har jeg ingen tro på at trådstarter er sjalu, men kanskje Finvåg har mye Monster i anlegget sitt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er noe artigere å diskutere kabler på generellt grunnlag og fremme kunnskap. Litt ensidig å angripe 1 produsent alene når de fleste produsenter har svin på skogen rent markedsføringsmessig.

Ellers har jeg ingen tro på at trådstarter er sjalu, men kanskje Finvåg har mye Monster i anlegget sitt?
    hehe ingen monster her i huset, DIY hele veien

edit: som du forsåvitt kan se i linken under

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Monster Cables gjør en god jobb, ihvertfall bedre en lakrisene...

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei folkens:)

Detter er "nesten" som hva som kom først, høna eller egget? meningsløst spør """""" meg..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper lite med mye markedsføringen hvis kablene er dårlige. De selger vel også pga fornøyde kunder og gode tester. Monster Cable lager gode kabler og det er det de er kjent for. Hva er vitsen med å lage slike tråder? Men noen må jo bare klage.. Og i forhold til pris så er det vel mange kabelprodusenter som tjener gode penger på kabler, som det er med alle produsenter av gode produkter. Men det grunnleggende er jo at de lager gode kabler også da, som kommer kundene til gode. Dårlige kabler blir det aldri noe marked for, med god grunn.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud for ett meningsløst innlegg! Er sjelden jeg gidder å skrive noe når det kommer til kabler, for det er som regel en patetisk diskusjon på barnehagenivå. Noen ganger lurer jeg på om snittalderen her er 14.

- MC er gode til å markedsføre seg, og bruker mye penger på det.
    - Generellt vil jeg si de lager gode kabler som mange andre gjør
    - Kanskje de koster mer enn likeverdelige kabler

Men hovedsaken, som konsument har du ett valg: Det er bare å velge noe annet!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kansje henge meg på her da siden jeg har et par Monster.

2 kjøp vært prisen som jeg har betalt.

*Monster Cable THX Ultra 2 Optisk 1000.
    Betalte 1.200 kr for noen få år siden.

*Monster THX SubLink 5 meter.
    Husker ikke prisen på denne. Men goood fylde nedover i frekvensen gir den.

Hadde vært på tide med en S T O R test av de mest populære signal/høytaler kabler som er på markedet nå.
    Monster, BetterCabels, Supra, Real Cabel, Kimber Cabel og maaaange flere som er og få kjøpt for Folket på olje-berget.

Så forbruker kunne fått en pekepinne på hvilke kabler som gir valutta for pengene etter hva de skal brukes til...
    Eller om det er noen forskjell i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hadde vært på tide med en S T O R test av de mest populære signal/høytaler kabler som er på markedet nå.
    Monster, BetterCabels, Supra, Real Cabel, Kimber Cabel og maaaange flere som er og få kjøpt for Folket på olje-berget.

Så forbruker kunne fått en pekepinne på hvilke kabler som gir valutta for pengene etter hva de skal brukes til...
    Eller om det er noen forskjell i det hele tatt...[/QUOTE]

Dette er det bare å stille seg bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en kommentar her er det bare å nevne at James Randi tilbyr 1 million dollar til den som klarer å bevise at sinnsykt dyre høytalerkabler (f.eks. Pear Anjou) er noe bedre enn langt rimeligere, men fremdeles overprisede kabler fra Monster.

Randi har utlovet slike priser tidligere også, men så langt er det ingen produsenter/audiofile som har klart å kreve pengene.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper Monster av følgende grunner:
    1.Då låter i mine ører hverken bedre eller dårligere enn kabler til samme pris.
    2.Tar man seg bryet med å bestille selv fra USA er faktisk ikke prisen så ille.
    3.RCA-pluggene de bruker sitter som bare f***. Om det gir bedre lyd kan jeg ikke si at jeg har hørt, men det er betryggende å vite at de sitter skikkelig og får god kontakt
    4.Monster har et kult design om man bryr seg om slikt (det gjør jeg).

Det finnes uansett andre som er minst like "ille" som Monster på markedsføring. Tror du virkelig at disse høyttalerkablene er verdt 170k for 2x2 meter?
    Nordost Odin Supreme Reference | Hi-Fi Center Kjeden
    Eller at disse signalkablene til over 100 lapper ikke er en smule overpriset?
    Nordost Odin Supreme Reference | Hi-Fi Center Kjeden

Sitat Opprinnelig postet av Opticane
    Det finnes fortsatt ignorante mennesker der ute som gjerne kjøper en monster scart kabel til 1000 kr fordi selgeren på *en el-kjede* sier de er verdt pengene.
    Tror du en forresten en scart-kabel til 1000kr fra et annet merke er noe mindre overpriset?

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Overprisede kabler??
    Dette er helt nytt for meg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et annet forum var det en fyr som sa at butikken han jobbet i solgte en FireWire-kabel til 199 kroner. Han betalte selv innkjøsprisen som var 4 kroner og 50 øre pluss moms.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •