Sannheten om Monster-Cables - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt ute i periferien, men jeg har hatt to instrumentkabler fra Monster, den ene en dedikert basskabel, og den andre en dedikert signalkabel mellom bassforsterker og kabinett.
    Og jeg kan ikke si meg annet enn storfornøyd, bortsett fra litt crappy loddinger på jackene.
    NB!
    Kablene hadde/har også livstidsgaranti............... Noe de er ene og alene om i musikerverdenen.

eDIT: Skriveleif..

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man måste väl säga att Monster har lyckats med sin marknadsföring,
    då man i Europa kan ta ut överpris jämfört med vad dom kostar
    i USA. Där återfinns kablarna bland annat i lågpriskedjor som
    tex RadioShack....

Jag skulle inte gå på deras Hgt-kablar, men sån har jag blivit med åren.
    Men HDMI-/Subkablar är prisvärda på andra sidan pölen.

Nästa år ska jag hälsa på farsan i USA och kommer definitivt shoppa
    kabel på Radioshack.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår av vi innfører ett slags kommunist regime på kabelmarkedet. Hvis det ved testen ikke finnes noe "utnyttbar" forskjell på kabelmerker så kjøper staten den produsenten som leverer billigst kabel, og garanterer for samme gode pris i hundrevis av år fremover. (Avhengig av alt selvfølgelig, inflasjon, oljepriser, dollarkurser, månelandinger, råmateriale, cubakriser og verdenskriger) Denne vedtatte kabelen skal da være det eneste som er å få tak i i landet.

En het kandidat er biltema 2,5kvmm til 15kr meteren. Ved installert effekt på over 250W kan 4kvmm kjøpes hvis anlegget er tilstrekkelig dokumentert med effektbudsjett for bruksmønsteret.

Da slipper vi diskusjoner, og forskjellene på lyd vil ligge på skikkelige faktorer ikke på kabel svada.

Pyntestrømper og kabel"bukser" etc. vil være å få kjøpt på utvalgte kiwi butikker, slik at folk med pyntedilla kan personligjøre kablene. Da med et medfølgende dokument som beviser at pynting ikke påvirker lyden.. slik at folk ikke diskuterer det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    På et annet forum var det en fyr som sa at butikken han jobbet i solgte en FireWire-kabel til 199 kroner. Han betalte selv innkjøsprisen som var 4 kroner og 50 øre pluss moms.
    Og dette tror du på ? Det er svært få produkter i Norge som gir en bruttomargin på 97% (ex mva). Det er vel bare kaffe som selges på utesteder til kr 25-30 som gir et slikt bidrag. Ellers så ville markedet styrt prisen nedover av seg selv (enkel økonomisk forståelse).

Når det gjelder om Monster er overpriser, så må man ta med alle kostnadene de har til markedsføring. Denne markedsføringen medfører at kundene vil oppleve en trygghet rundt produktet og tro at det er kvalitet. I tillegg så har Monster gode garantier på deres produkter. Om folk her på Forumet sier at Biltema kabler til 1/10 av prisen er like gode, så er det mange som nekter å tro på dette, nettopp fordi markedsføringen har "hjernevasket oss". Men Monster er ikke dritt, men de trenger ikke å være bedre enn OK, så lenge folk flest opplever dem som bedre.

Ta Coca Cola: Brusen smaker OK, men ikke kom og fortell meg at all markedsføringen ikke har påvirket folk til å drikke Coca Cola foran andre merker. Smaken er ikke så spesiell.

Ikke tro alt som sies om marginer og innkjøpspriser. I lengden så klarer en importør/butikk ikke å ta ekstraordinære marginer, fordi kundene ikke vil akseptere dette. Jeg misunner faktisk ikke elektronikkbransjen for tiden. Produktene deres er jo avleggs etter 3-6 måneder, spesielt de som driver med Flat TVer og projektorer, for å ikke snakke om HD DVD og Blue Ray spillere. De må jo ha vanvittige marginer på de første produktene for å jevne ut de produktene de må selge med tap etter noen måneder.

Og til slutt: Synes man det er dyrt, løp et annet sted og kjøp noe billigere.

PS Ja, jeg har Monster kabler i mitt anlegg. Men jeg har også kabler fra Real, Supra, Better Cables, Clas Ohlson og Biltema.:lol:

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele temaet med overprising er jo bortkastet siden pris er subjektivt.

Det er mer relevant å snakke om markedspris, siden markedet bestemmer hvor mye det er villig til å betale for en vare. Så lenge folk er villig til å betale mye for Monster, eller andre merker, vil de selge til den prisen. Det blir det samme som boligmarkedet og bilmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Jeg foreslår av vi innfører ett slags kommunist regime på kabelmarkedet. Hvis det ved testen ikke finnes noe "utnyttbar" forskjell på kabelmerker så kjøper staten den produsenten som leverer billigst kabel, og garanterer for samme gode pris i hundrevis av år fremover. (Avhengig av alt selvfølgelig, inflasjon, oljepriser, dollarkurser, månelandinger, råmateriale, cubakriser og verdenskriger) Denne vedtatte kabelen skal da være det eneste som er å få tak i i landet.

En het kandidat er biltema 2,5kvmm til 15kr meteren. Ved installert effekt på over 250W kan 4kvmm kjøpes hvis anlegget er tilstrekkelig dokumentert med effektbudsjett for bruksmønsteret.

Da slipper vi diskusjoner, og forskjellene på lyd vil ligge på skikkelige faktorer ikke på kabel svada.

Pyntestrømper og kabel"bukser" etc. vil være å få kjøpt på utvalgte kiwi butikker, slik at folk med pyntedilla kan personligjøre kablene. Da med et medfølgende dokument som beviser at pynting ikke påvirker lyden.. slik at folk ikke diskuterer det også.
    :lol: :lol: :lol: Steinbra innlegg, og så fra en mann fra Sandnes. Selv om jeg selv er Siddis så ligger jeg på knærne og aver dette innlegget mens jeg ler !

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett exempel. Monster Interlink 400 MkII 1m analog.

Avshop: 699 NOK
    Radioshack: 40 USD

Vägra Monster....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å konstatere at Monster har gjort hjemmeleksa når det kommer til markedsføring . Om ledningene er crap eller gull spiller ingen rolle
    så lenge vi kjøper.. Har en selv ( digital 1m ) kostet ca 500 i sin tid , gode plugger men selve ledningen er jo helt ordinær. Til sammenligning koster en tilsvarende fra Supra omtrent det samme men da snakker vi om en mye bedre skjermet kabel ( den gir i hverfall meg et bedre kvalitetsinntrykk) samt enda bedre plugger...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Og dette tror du på ? Det er svært få produkter i Norge som gir en bruttomargin på 97% (ex mva). Det er vel bare kaffe som selges på utesteder til kr 25-30 som gir et slikt bidrag. Ellers så ville markedet styrt prisen nedover av seg selv (enkel økonomisk forståelse).
    Det er faktisk ikke langt fra virkeligheten. Sambo jobbet en stund i en større el-kjede her til lands og den lille fortjenesten de til tider har på pressvarer tar de igjen med renter på kabler og slikt. F.eks kostet en scartkabel med utsalgspris på 149,- noe sånt som 16 kroner og sånn er/var nivået på det meste av tilbehør faktisk.

Når det gjelder Monster så er det vel bare å gratulere markedsavdelingen. Hadde jeg hatt ett firma og folk ville betalt mange ganger det nødvendige for mine produkter hadde jeg takke og bukket.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kabler uansett merke er vel stygt overpriset? Jeg har litt kontakter rundt forbi og får diverse merker til innkjøpspris + mva. Kan fortelle ar de ulike butikkene hvertfall tar 3 ganger innpris i normal utsalgspris.|

Tanken min er da at vi sluttbrukere kaster bort mye penger på noe vi føler er bra og evt ser bra ut. Personlig liker jeg Nordostkablene pga utseende.

Hvorvidt de er bedre eller dårligere enn andre skal jeg ikke uttale meg om, men for meg er det viktig at anlegget og tilbehør også ser bra ut.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har inget att klaga på Monster kablarna i sig. Har
    själv en Interlink400 (USA-köpt) Helt OK.

Första gången jag insåg prissättningen var när jag såg
    att det var halva priset i USA och ibland mer på deras
    HDMI-kablar.

Fint tänkte jag och började söka pris på Kimber, Audioquest
    mm.. Men till min förvåning så tjänar man inte så mycket på
    att köpa i USA. Nu har i och för sig dollarkursen gjort det mer
    förmånligt. Så gör som Marantz - skicka efter Monster från USA.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •