Kabler - Hvorfor låter de forskjellig? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 548
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men mange av musikerne er nok veldig opptatt av lydkvaliteten av deres instrument :-D . Det tenker ikke vi så mye på?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Men mange av musikerne er nok veldig opptatt av lydkvaliteten av deres instrument :-D . Det tenker ikke vi så mye på?
    Det er riktig. Men det betyr ikke nødvendigvis at de sitter i timesvis å lytter på detaljer og det vi "lydgale" er opptatt av. Om en musiker er 20% opptatt av at hans gitar har bra lyd mens de siste 80% er hvordan musikken fremføres, kan enkelte hifi-entusiaster være 90% opptatt av hvordan lyden er og 10% opptatt av hvordan notene henger sammen.

Har selv sittet med et stort glis å hørt på gitarspill fordi lydkvaliteten er ekstrem, mens min gitarspillende kamerat rister på hodet og sier "slikt kan jeg også spille på min 12-strenger".

Enkelte musikere klarer seg fint uten anlegg over 5000kr hjemme, rett og slett fordi de kun hører på musikken, ikke lydkvaliteten på anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har heller aldri møtt en musiker som bryr seg nevneverdig om high-end lyd. De fleste bryr som om musikken, ikke så veldig mye om lydkvaliteten. Jeg kjenner et par stykker (han ene har eget platestudio), og ingen av de setter seg ned og virkelig lytter på musikken/detaljer/holografi etc.

Ikke bruker de nevneverdig mye penger på stereoanlegg heller.

Med tanke på hva de aller fleste musikere "aksepterer" at plateselskapene gjør med deres musikk (les: fjerne dynamikk etc), kan en nesten være fristende til å tro at det er penger som er drivkraften, ikke deres "kunstneriske sans" og ønske om å skape noe bra.
    Men når jeg har arrangert blindtest så har jeg vært borti at musikere har fått mer konsistent score enn audiofile. Dette beviser ingenting som helst siden det er en subjektiv oppfattelse jeg sitter med (etter en ellers objektiv test) men det er en spennende tanke å leke med:

Kanskje interesse for lyd og evnen til å høre forskjeller i noen grad er dekoblet? Så lenge folk unngår objektive tester for enhver pris (og vi vet at effekten av forventning, også kalt "placebo" er reell og kan tenkes å ha innvirkning i det enkelte tilfelle), så er det veldig vanskelig å si med sikkerhet om en audiofil virkelig hører alle effektene han/hun mener å høre, eller om noen av disse er innbilte. Vi vet strengt tatt heller ikke om en garvet studiomusiker uten eget anlegg eller bestemor på Toten kanskje hører disse forskjellene, men er i stand til å se bort fra dem og mer interessert i musikken?

-k

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 points!! Har en masse musikervenner som bruker å komme på besøk, og deriblandt en som egentlig er halvdøv på ene øret..
    Iallefall liker han Dragonforce og Hermann Lee... Han var ikke så imponert etter besøket hos meg edit: Av Dragon force og Hermann Lee selvfølgelig!

+en som er fan av al di meola, John Mclaughlin bla.
    +en organist som hørte dempepedalene og resonansen fra orgelpipene...
    +en trommeslager som bor rett i nærheten av meg som er like altetende som meg og en sann fornøyelse å høre spille... Og som er såpass ærlig å innrømme at hans TAMA-sett har sine begrensninger, men liker bedre lyden av ekte trommer enn synth-trommer.

Som sagt: man kan lære mye om lyd fra en musiker...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Men når jeg har arrangert blindtest så har jeg vært borti at musikere har fått mer konsistent score enn audiofile. Dette beviser ingenting som helst siden det er en subjektiv oppfattelse jeg sitter med (etter en ellers objektiv test) men det er en spennende tanke å leke med:

Kanskje interesse for lyd og evnen til å høre forskjeller i noen grad er dekoblet? Så lenge folk unngår objektive tester for enhver pris (og vi vet at effekten av forventning, også kalt "placebo" er reell og kan tenkes å ha innvirkning i det enkelte tilfelle), så er det veldig vanskelig å si med sikkerhet om en audiofil virkelig hører alle effektene han/hun mener å høre, eller om noen av disse er innbilte. Vi vet strengt tatt heller ikke om en garvet studiomusiker uten eget anlegg eller bestemor på Toten kanskje hører disse forskjellene, men er i stand til å se bort fra dem og mer interessert i musikken?
    Jeg diskuterer ikke forskjeller på kabler, placebo og blindtester. Jeg svarte på innlegget der musikere blir brukt som et "argument".

Poenget mitt er at veldig mange er ikke så opptatt av det samme som hifi-entusiaster. Så når de ikke bruker hele lønningsposen på en forsterker, kan vi heller ikke forvente at de skal gidde å bruke penger på flotte kabler.... lydmessige forskjeller eller ikke.

Min kameraet vet knapt forskjell på en phono kabel og en optisk (no joke), men han har brukt snart 240k på eget lydstudio og spiller en rekke instrumenter. Anlegget hjemme i hans egen stue er bygget opp rundt en egen sony reciever.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...den subjektive meningen KAN vel være at man foretrekker den forvrengte lyden? Ett fåtall mennesker kan si hva god og dårlig lyd er... Og ikke alle er i stand til å plukke ut forskjellene... Feks. er vi 5 i min familie, derav 3 er musikalsk skolert... Dvs. kan lese noter. Ingen av der er i stand til å høre hvorfor det låter bra. Kun hvis de hører ett instrument som de kjenner godt til.

Spilte One day you'll dance for me NY for broder'n min... Han liker å spille saksofon, for de som så og husker røst-serien for ett år siden. Det resulterte i at han fordobla budsjettet sitt for høyttalere og kjøpte seg noen Diapason siden han er design-freak og italia-entusiast (snakker nesten språket flytende og har italiensk kjæreste), og bare det at han fikk låne sub'en min har fått han til å tenke på ny forsterker (muligens Unicorn eller Monrio siden han er italia-fan(Pathos blir litt i overkant dyrt vil jeg tro)) + evt sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...den subjektive meningen KAN vel være at man foretrekker den forvrengte lyden? Ett fåtall mennesker kan si hva god og dårlig lyd er...
    Nettopp derfor argumenterer jeg sterkt for at "disputter innen hifi" best løses ved at man:
    1. Konstaterer at det ER noensomhelst hørbar forskjell for den aktuelle lytteren i det aktuelle tilfellet
    2. Begir seg inn på en diskusjon om type forskjell og preferanser

Det faller enkelte veldig tungt å godta en slik "opptrapping" og de besvarer min skepsis til om det er noensomhelst forskjell med en diskusjon om hvordan de oppfatter forskjellene - altså å diskutere om hverandre.

Et argument for å gjøre det akkurat slik er at det finnes veldig gode, enkle metoder for å konstatere at et menneske hører noen forskjell. Det er betydelig vanskeligere å si noe konklulsivt om smak, siden det er et spørsmål om ... vel, smak.

-k

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    1. Sikkert enda flere enn meg og AntonX som er kabeltilhengere..
    2. Og har til og med sett og hørt en kabelskeptiker skifte mening..
    3. Når blandt 3-4 av de mest aktive/innflytelsesrike her på forumet er skeptikere, så tror jeg flere kvier seg for å hive seg inn i diskusjonen.

Har vel sagt det før og sier det gjerne igjen:
    4. En dårlig kabel har den egenskapen at den lett "skjuler" de svakhetene som ligger i anlegget. Ofte med å runde av der "svingningene" i lydsignalet har gått til en over 1500 svingninger i sekundet.

5. Litt interessant dog at mange av de testene som har blitt gjennomført har musikken en masse makrodynamikk som trommer, elektriske gitarer... Og de som er musikere vet at signalet der oftest går gjennom en fuzz-box som overstyrer gitarlyden og forvrenger. En rocke trommeslager har også en helt annen spillestil enn feks. en jazztrommeslager, dvs. slår mye hardere... Jazzaktigmusikk er det oftere ting i det øvre frekvensspekteret som blir belyst.
    Med heller forsiktige anslag. Ofte kjører mange lyden noe alvorlig opp på slike tester, og alle som har anlegg VET at når du kjører lyden opp så begynner, uansett hvor bra anlegget er, lyden å forvrenge. Litt pga. forsterkeren, litt av de naturlige begrensningene det alltid er i ett ht-element og ikke minst: Når lyden blir fyrt opp så begynner rommet å spille med.

6. Altså: Jeg går til en viss grad med på at kabler har lite å si, men kun i til rock og annen musikk som er i stor grad basert på makrodynamikk
    Holografi og mikrodynamikk? Sølv takk!!

P.s... Kanskje mindre bass i en sølvkabel, men kan det ha noe med denne forvrengnigseffekten? At den blir blåst opp?
    Synes fortsatt sølvkabelen har en anelse mere "snert" der nede...
    1. Helt sikkert. Jeg er også kabeltilhenger. Jeg kan faktisk ikke tenke meg å leve med et hifianlegg uten kabler.
    2. Hva betyr det at en kabelskeptiker skifter mening? Blir han/hun mindre kritisk til kabler? Eller blir han/hun totalavvisende? Å være skeptisk er ikke det samme som å være avvisende. Jeg synes for øvrig på generelt grunnlag at det å kunne skifte menig når man ser at man har tatt feil er en god egenskap.
    3. Dersom man har gode argumenter for sin sak, så skal det ikke være noe problem å hevde seg i en debatt, samme hvor innflytelsesrike debattmotstanderne er. Jeg tror de fleste på AVforum gjenkjenner gode argumenter når de ser dem og debatterer saklig. Det er ingenting å frykte ved å delta i en debatt.
    4. 1500 svingninger i sekundet er vel akkurat 1500Hz. Ved denne frekvensen er de aller, aller fleste kabler helt lineære og forvrengningsfrie ved overføring av analoge signaler. I den grad jeg mener å ha hørt forskjell på kabler, så kan jeg umulig si at 1500Hz representerer noen åpenbar grensefrekvens for kabelforskjeller.
    5.Jeg tror du skjærer for mange over den samme kammen her. Når jeg tester noe, så bruker jeg mange ulike typer musikk, og ulike lydtrykksnivåer. Svært få av dem jeg kjenner er låst til en type musikk når de tester.
    6. Kan du forklare hva du mener med begrepet mikrodynamikk? Når det gjelder holografi har jeg aldri hørt noen kabel påvirke dette, men utelukker ikke at enkelte kabler i enkelte anlegg plukker opp støy på en måte som slører presisjonen i lydbildet noe. Bruker man tynn sølvkabel til høyttalerne så er det nok mulig at tverrsnittet blir for lite til å overføre bass skikkelig. For høyttalerkabel er den viktigste parameteren motstand/lengdeenhet, som igjen er direkte avhengig av kabelens tverrsnitt.

Jeg vil fortsatt hevde at i den grad ulike kabler kan påvirke lyden i anlegget, så er det et spørsmål om matching mellom kabelen og anlegget ellers.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en flott setning :-D .

Trenger ikke dyre kabler for å nyte musikk!!
    Den setningen der er ikke mye dårligere da.............

Men jeg respekterer at noen ønsker å bruke sine gryn&grunker på dyrt utstyr - vi har (fremdeles) heldigvis demokrati her i landet. Men det er valg om få dager og det er noen på ytterste venstrefløy i samme farge som noen engelske fotballag-hvis-navn-ikke-bør-nevnes, som tidligere hadde væpnet revolusjon som fanesak. Hvis disse skulle få makt, da vet jeg sannelig ikke om vi får velge kabeltype i fremtiden...........................

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe:
    Nei, men opplever det sånn at du oftere argumenterer mot en for..
    Ingenting negativt med å være skeptiker, men føler det oftere er slik at det er negativt å være skeptiker.
    Ikke noen "heksejakt" (som er ett ord som er misbrukt mht. de stakkarne som ble brent på bålet, i motsetning til de som får navnet slått opp i store typer i en riksdekkende avis), men er jo sårende når folk sår tvil om det en skriver?

Er jo dungevis med synsere her og ja jeg er sikkert en av de største her, men hadde ikke skrevet ting her om jeg ikke visste at det kunne være noe i det, så jeg lufter det med med-audiofile for om det skulle være noe i det som jeg har filosofert over?

Har vel aldri målt frekvenser, men vil anta at det er der jeg synes det begynner å bli merkbart? Eller må jeg bruke ett måleredskap for å argumentere her også? Holder med ørene for min del...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    For høyttalerkabel er den viktigste parameteren motstand/lengdeenhet, som igjen er direkte avhengig av kabelens tverrsnitt.

Jeg vil fortsatt hevde at i den grad ulike kabler kan påvirke lyden i anlegget, så er det et spørsmål om matching mellom kabelen og anlegget ellers.
    Det siste har jeg ikke erfaring med men at tverrsnitt og dermed motstand påvirker negativt har Audience kabelen min motbevist. De sier DC-resistanst betyr veldig lite (det ligger i lufta at kabelen har høyere DC -reistans enn andre?).

Tro meg; - hadde jeg ikke vært sikker på forbedring hadde jeg lagt Audience kabelen jeg nettopp kjøpte ut på bruktmarkedet med en gang. Og signalkabelen jeg lånte hadde jeg aldri kjøpt uten hørbare forskjeller. Så ville jeg teste ut om jeg hørte de samme forskjellene i en blindtest og det gjorde jeg alså.

Audience kabelen ble testet i Fidelity no 10.

Hr Vadseth fikk hakeslep og skriver; Det gikk 3 sekunder av det første platekuttet før tre par fårete øyne over blottete tanngarder vendte seg vanntro mot redaktøren....

Rognlien:
    Å hjelp! Denne tangerer da for søren Transparent Reference! Silkeglatt! Oppløst! DIGERT, Deilig, Nerve, Bass! Dynamikk! Klang! Musikk! Også råtøff på rock!

Rosness:
    I love it! Så fantastisk lettflytende og helt fabelaktig naturtro. Og samtidig så avslappet? Jeg hører simpelhen ikke noem kabel mellom meg og opptaket!

Myrvold:
    Her er det mer ro enn fiskeskjær og samtidig så tørr og stram bass og så stort rom og så utsøkt detaljering og så krisp og definert diskant at......

Kabelen har vært testet i en mengde blekker med rosende ord..

Man kan diskutere språkbruken og seriøsiteten av den grunn, men mener skeptikerne at de alle har bare blitt utsatt for placebo? Har skeptikerne forsøkt å høre på forskjeller på et "referanseoppsett"? Foe meg henger det rett og slett ikke på greip at seriøse og erfarne skribenter lar seg lure så mye.

Jeg kjenner meg igjen i endel av beskrivelsene (særlig Myrvold) men alle forstår sikkert at de overdriver mye. Men jeg vil tro de legger listen lavere eller høyere etter hva de tester. Jeg fikk ikke akkurat noen hakeslipp men så har jeg heller ikke like godt anlegg som Vadseth.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo flere blekker et produkt får en positiv respons i, jo større sjanse er det for mer positiv respons. Så snart ett blad begynner å protestere på det andre har skrevet får de et forklaringsproblem...mener de at alle de andre er kjøpt og betalt, er tunghørte og har dårlige anlegg? Det er uendelig mye lettere å bare være enig, istedenfor å risikere å få konkurrenter, importører, forhandlere og lesere på nakken, og skal man samtidig være ærlig, ja, da må man overbevise seg selv også.

Så ja, placebo-effekten blir ikke mindre om det er flere som sier seg enige. Kalles massesuggesjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jo flere blekker et produkt får en positiv respons i, jo større sjanse er det for mer positiv respons. Så snart ett blad begynner å protestere på det andre har skrevet får de et forklaringsproblem...mener de at alle de andre er kjøpt og betalt, er tunghørte og har dårlige anlegg? Det er uendelig mye lettere å bare være enig, istedenfor å risikere å få konkurrenter, importører, forhandlere og lesere på nakken, og skal man samtidig være ærlig, ja, da må man overbevise seg selv også.

Så ja, placebo-effekten blir ikke mindre om det er flere som sier seg enige. Kalles massesuggesjon.
    Poenget ditt er reelt nok, men hvis så er riktig håper jeg de finner seg en annen jobb . Men jeg vil nå ikke si at alt som blir testet stemmer overens. Så entydig som du beskriver det tror jeg ikke virkeligheten er.

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av oss er fysikere som har studert elektroner, er vi vel?

Det betyr at vi har lest oss frem til kunnskap. Hvilken lærer har vi så hatt, og hvem har mest rett?

Siden musikk er vekselstrøm vibrerer de naturlignok. Eller sett fra deres nivå blir det mer komplisert. Og de er utrolig små og hvordan de hopper mellom atomer vet ikke jeg, vet du? Kjenner du kvantefysikken? Vet du hvor langt de når før ladningen snur retning?

At du kan lure intetanede tilskuere i en abx test forbauser meg ikke, men er det et bevis mener du? Det skulle jeg også greid å utføre.

Har i grunnen ikke noe med å lure noen som helst.
    Med mindre vi inkluderer panelet som lurer seg selv.

Om det å ta de i en ABX-test er et bevis? Slett ikke.
    Men si meg: Hvorfor i all verden skal man investere 170.000,- på et par kabler
    dersom ikke en fis hører forskjell på den og et par kabler til 50-lappen?

Til spørsmål ellers her om alle HiFi-skribenter lar seg lure? Nei slett ikke.
    Derimot så er det noe vanskelig for en HiFi-skribent i et blad som lever
    av annonseinntekter fra slike leverandører som 'låner' bort utstyr til,
    overraskende?, skribenter som skal skrive om produktene dems.
    Så min klare påstand er at de slett ikke lar seg lure.
    Men fanden vet at intentanende HiFi-fantaster blir det.

Så bevis eller ikke bevis.
    Er det så lite forskjell at man ikke klarer å høre forskjellen,
    ja da er det lett å dra konklusjonen, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg vet at du ikke orket å lese linken min tidligere, men så lenge det er tilfellet ser jeg ingen hensikt i å poengtere at du tydeligvis ikke har forstått noe som helst hva gjelder blindtester. Du må gjerne fortsette å kritisere og framstå som ignorant, men hvis du virkelig ønsker å forstå hva jeg og flere snakker om (for derved eventuelt bedre kunne kritisere oss) så håper jeg at du vil ta deg 10 minutter til å lese hva jeg mener at det handler om:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

-k
    - lest ;-) Det var ikke mye jeg reagerte på. Fint skrevet. Jeg falt bare av når du skrev noe om at blindtester ikke holder mål. Treffer man 10 av 10 så er det bevis nok for meg.

Leste litt av HS blindtest også. At de ikke traff spesielt bra mellom kabel x og kabel y sier bare at de som testet ikke klarte å skille disse kablene veldig godt. Andre hevder å ha utført tester med posistivt resultat, men alt som er testet er sikkert ikke fremlagt på forumer.

Jeg er motivert til at ta en mer "riktig" abx test. Vet ikke hvor mange ganger vi da i så fall vil bytte mellom HT kabler da det er endel styr, men rca er jo enkelt.

Det vesentlige er å teste mellom kabler en selv mener å høre klare forskjeller på, hvis ikke kan to kabler være umulig å skille.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er jo den Antonx, at det så langt ikke har vært noen som har klart å skille to forskjellige kabler i blindtest.
    (I følge Elektronikvärlden så er det ikke foretatt noen utbetaling av en dusør som ble utlovet fra de en gang på slutten av 80-tallet.)
    Mange har hevdet å høre forskjell, men jeg er redd dette kan skyldes andre forhold som fasevending eller rett og slett innbildning.
    Det er nemlig ikke lett å be et testpanel foreta lyttingen i et så stort antall omganger at man får luket bort eventuelle statistiske feil i en slik test.
    Særlig ikke om testen egentlig er til for å fremme en viss produsents fantastiske fortrinn.

Men å høre forskjell på to kabler der den ene heter Valhalla Extreme reference mens den andre heter Biltema 2X2,5mm nei, det tviler jeg på at noen egentlig gjør,
    om man ser bort fra skriket i lommeboka etter å ha handlet den Valhalla da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    Greia er jo den Antonx, at det så langt ikke har vært noen som har klart å skille to forskjellige kabler i blindtest.
    .
    Jeg gjorde det uten problemer. Det tok to sekunder noen ganger å avgjøre. Jeg tok få rep fordi det var lett å detektere. Gjør det gjerne igjen med opptil 10 rep om jeg ikke blir lyttetrett.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde det uten problemer. Det tok to sekunder noen ganger å avgjøre. Jeg tok få rep fordi det var lett å detektere. Gjør det gjerne igjen med opptil 10 rep om jeg ikke blir lyttetrett.

Vel, da ligger det en betydelig pengesum hos et Svensk elektronikkforlag klar for avhenting til deg.
    Etter hva jeg har hørt så har de ligget på rentebærende konto siden slutten av 80-tallet, og jeg mener det var et femsifret beløp i utgangspunktet.

Jeg gratulerer så aller hjerteligst.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    Vel, da ligger det en betydelig pengesum hos et Svensk elektronikkforlag klar for avhenting til deg.
    Etter hva jeg har hørt så har de ligget på rentebærende konto siden slutten av 80-tallet, og jeg mener det var et femsifret beløp i utgangspunktet.

Jeg gratulerer så aller hjerteligst.
    AntonX...
    Hva har du tenkt å bruke pengene til?
    Ett stykke kake?

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert nye kabler som høres "bra" ut.....

Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •