Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
Herregud! Om kablene har bokser eller ikke har ingenting å si, det er av samme prinsipp UANSETT! Skal vise dere visuelt siden mange misforstår. Dette bygde seg opp fra MINE erfaringer til en diskusjon hva som er standard for BI-WIRE kabler, DET TRENGER DET OVERHODET IKKE VÆRE! Jeg har heller ikke sagt at Helix 8 har denne koblingsboksen.
Ja, dette er et vanlig prinsipp. Det som nok er det mest vanlige er at det sammenkoblingen skjer ved forsterkerutgangen (enten i banan (evt andre) eller ved en egen sammenkoblingsenhet.
Jeg tror det mange sikkert reagerte/lurte på var da du sa at det hele kobles sammen i et lite filter på kabelen.. Det er noen produsenter som har kjørt et filter, men dette er ikke normalt.

Dermed er det normalt å bruke en form for kabelsambler (for å samle de 4 lederne etter isolasjon/strømpe) Men selve lederne kobles normalt sett i pluggen i enden. Det kan derimot virke som at de kobles sammen tidligere, men dette er som regel bare en splitting av pluss og minus for å få noen Cm å gå på. Mange produsenter som kjører kabalstrømpe over de 2 lederne etter avisolering/split også, dette kan seff se ut som en sammenspleising etter din tegning, men er stort sett kun en kabelstrømpe over 2 ledere.

Begynner produsenter å tulle med en ekstra kobling + en ekstra kabelbit blir det plutselig masse kluss som skaper mye nye uromomenter, så tviler/har tilgode å se dette

Tok en liten edit. Ta http://www.xtreme-cable.com/kabel/im...c-4_biwire.jpg <-- Biwire kabler som du anbefaler =) Disse blir ikke sammenkoblet før ved bananpluggen, de er derimot tvinnet fra den Splitten (der strømpa stopper) frem til bananpluggen hvor de er kobla sammen. Håper dette hjalp