ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 15:35:48
--------------------------------------------------------------------------------
Hei,

Jeg har alltid trodd at det er mulig å få en kabel med scart i ene enden og component i andre...men det er ikke mulig iflg. Hifi centeret.
Dette er litt dumt da en kamerat nettopp kjøpte en PTAE-100.
På denne projektoren er det ganske dårlig S-video inngang, så denne er ikke ønskelig å bruke.

Han har en satelitt tuner som har scart utgang, og ønsker å kople denne til projektoren via component.

Hva er løsningen på dette uten å bruke for mye penger..? Og helst ikke S-video..

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 17:03:40
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg mener at du kan få en scart til RGB kabel, ikke scart til component.

Det ser ut som du har et aldri så lite problem. Mulig at du kan få til noe med en form for transcoder som du kobler mellom satelitt tuneren og VGA inngangen på prosjektoren?

MVH
Roger

Min hjemmekino:
http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 17:13:30
Akse har ret. Den eneste måde er via en transcoder, som desværre koster en del. Næsten 1000 kroner tror jeg. For de penge en transcoder koster kan det bedre betaler sig, at finde en en brugt linedoubler med VGA udgang.

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dk
Http://www.releaseplan.dk

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 17:20:03
Hei,

Takk for svarene.

Jeg tror nok svaret blir S-video allikevel....
Det blir nok en ferdigstøypt Scart/S-video kabel...Må bare finne en i bra kvalitet..

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 18:01:22
Har afspilleren ikke en separat s-video udgang? Det ville i hvert fald gøre det nemmere at finde et ordentligt kabel.

-Jens

------------------------

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 18:59:08
Det er ikke snakk om en DVD spiller, men en satelitt tuner....

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 17/10/2002 : 20:18:17
Jeg har sjekket litt rundt på nettet og det nærmeste jeg fant må være Supra SU2602 som er en Scart til 4 RCA(RGB+Sync).. Du kan vel ikke bruke den..

Jeg er veldig fornøyd med mine Supra kabler.. En s-video til s-video koster fra 320kr for en meter til 880kr for 15 meter. Jeg regner med at Scart til s-video ligger i samme prisgruppe. Kilde=Eltek.

Mvh
Roger

Endret av - Roger on 10/17/2002 20:19:47

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 08:17:44

Sitat:
Jeg har sjekket litt rundt på nettet og det nærmeste jeg fant må være Supra SU2602 som er en Scart til 4 RCA(RGB+Sync).. Du kan vel ikke bruke den..

Nei desverre. Va på Hifi-centeret i Sandnes i går. Da fikke jeg demonstrert nettopp dette. Bildet var ganske grønt. Det var noe med at scart og component ikke fungerte på samme måte.

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 13:25:28
Via scart-kabel kan man køre composite, S-video og RGB. Via Component kan man køre component og progressive component. Et kabel kan ikke konvertere mellem signalerne, det kræver en transcoder.

RGsB eller RGB+sync er, på trods af navnet, noget helt andet end det RGB vi bruger i vore europæiske DVD-afspillere.

-Jens

------------------------

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 13:53:02
Hei..

Hva er forskjellen på RGB og component..? trodde component var RGB...samme med scart. Tilogmed S-video er vel component...(delvis)

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 14:40:48
Kanskje denne linken kan være til hjelp?

So what is "Component Video" anyway?

http://www.projectorcentral.com/component.htm

MVH
Roger

Min hjemmekino:
http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 19:10:51
Takk Akse..

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Claus
Fersking

Norway
2 Innlegg Sendt - 30/10/2002 : 04:25:33
Hei!

IXOS lager component til scart kabel. Denne går selvfølgelig begge veier,
men du har sannsynligvis ikke component ut av satelitt dekoderen din!
Importør: CableCom (loewe importør)

Claus

Endret av - Claus on 10/30/2002 04:27:16

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 31/10/2002 : 10:20:59
Har desverre ikke støtte for component i scarten nei, så det vil ikke fungere. Takk for linken anyway...

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic