En seriøs høytalerkabeltråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En seriøs høytalerkabeltråd

Vet det ligger mye rare tråder her som handle om høytalerkabler men det er jo like mange meninger som det er folk:-?

Derfor starter jge denne tråden med å stille et spørsmål om nettop høytalerkabler. Jeg er nemelig det man kan kalle en kabel-skeptiker, men kan alltids forandres dersom det kommer noen seriøse innlegg hvor det kan bevises at JA, det har faktisk noe å si, på et anlegg slik som jeg har.

Nederst er listen over de komponentene jeg bruker idag. Kabler til høytalere er idag den typen man får i en bunt på Clas Ohlson med gjennomsiktig isolasjon. Er det noen der som kan fortelle om erfaringer med et liknende anlegg og som har opplevd et positivt resultat av å skifte disse "no-name" kablene til noe seriøst. (Uten at man må selge både bil og kropp for å få råd)

Har kikket litt og undersøkt litt priser på Supra og Kimber, noen grunner til å velge eller ikke velge disse??

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en kabeltråd!! :-D

Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    ...men det er jo like mange meninger som det er folk
    ...vel, hva hadde du forventet deg?, at alle skulle mene det samme?

Hadde ikke verden vært en fin plass da? :-D

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, enda en!

En av mine opplevelser under litt demovisning for kamerater er at de ikke tror på meg når jeg sier at jeg har biltemakabler til alle høyttalerne, må vise frem kablene... litt moro, men også litt OT for denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Enda en kabeltråd!! :-D

...vel, hva hadde du forventet deg?, at alle skulle mene det samme?

Hadde ikke verden vært en fin plass da? :-D
    Ser poenget, men når man leser i alle disse trådene er det ikke lett å trekke en konklusjon...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tostumpf
    Ser poenget, men når man leser i alle disse trådene er det ikke lett å trekke en konklusjon...
    Jeg mener at det er ganske lett å trekke en konklusjon. Internett er et fint, demokratisk medie, hvor alle får sin stemme uavhengig av evner og komptanse og kritisk sans. Derfor rennes diskusjonsforum ned av de som har mest å si, ikke nødvendigvis de som har best å si.

Siden du ikke bør stole på meg (og slett ikke alle andre rådene du får) så bør du rett og slett låne med deg det du er interessert i og prøve etter beste evne gjøre deg opp en mening selv - helst uten andre i nærheten og uten å lese/høre på reklamemateriell fra selgeren eller lovprising/skepsis fra forum-deltakere.

Hvis du er nysgjerrig kan du ta en titt på denne tråden hvor jeg har forsøkt å behandle slik diskusjoner generelt:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

-k

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Siden du ikke bør stole på meg (og slett ikke alle andre rådene du får) så bør du rett og slett låne med deg det du er interessert i og prøve etter beste evne gjøre deg opp en mening selv - helst uten andre i nærheten og uten å lese/høre på reklamemateriell fra selgeren eller lovprising/skepsis fra forum-deltakere.
    Dette er et av de beste rådene som har vært gitt i kabeldebatter rundt omkring. Kanskje hører du forskjell, kanskje ikke.

Har selv vært kabelskeptiker, men er på vei over i den andre leiren, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låte med meg fancyshmacy kabler og mere normale kabler og hadde biltema kabler ligganes hjemme og jeg kjøpte audioquest kabler til tusenvis av kroner fordi JEG mente jeg hørte forskjell OG like dem bedre reit lydmessig de som kosta ehem... *litt* (host)...

Men ikke hør på meg for jeg er relativt fersk i gamet og liker værken cola eller sjokolade, så hva veit jeg?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Klubben har mange bra kabler fra QED som har fått mye ros og er forholdsvis rimlige.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Jeg låte med meg fancyshmacy kabler og mere normale kabler og hadde biltema kabler ligganes hjemme og jeg kjøpte audioquest kabler til tusenvis av kroner fordi JEG mente jeg hørte forskjell OG like dem bedre reit lydmessig de som kosta ehem... *litt* (host)...

Men ikke hør på meg for jeg er relativt fersk i gamet og liker værken cola eller sjokolade, så hva veit jeg?
    Nettopp, fordi at DU likte dem... Og å kjøpe kabler for å tilfredsstille andre ser jeg ikke noe poeng i...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja moralen var vel at man må prøve å få lånt med seg kabler hjem og prøve dem i fred og ro og så kjøpe det man synes er ålreit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •