Nok et kabel spørsmål - Lover det er det siste fra meg på en stund....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok et kabel spørsmål - Lover det er det siste fra meg på en stund....

Se signatur for "hardware"

Har Real Cable HDMI til digital lyd og bilde. (Fra DVD, HD kabel, pc og PS3)

Har Nordost Optix Digital til lyd fra pc (litt overkill?)

Har dobbel Kimber Kwik 12 fra effektforsterker til front. 4 plugger inn på Vincent'en og 4 plugger inn på Patos 402. Har en enkel Kwik 12 til senter og noen Tara Labs lisser til bakhøyttalere.

Da gjenstår signalkabler til dvd spiller og fra receiver til effektforsterker.
    Har bestilt en LFD Spirolink IV som jeg fikk for ca. 1400,-. Den er tenkt å stå mellom forsterkerene.
    Og så har jeg pr i dag en 3-4 år gammel, litt slitt, Tara Labs kabel fra dvd til receiver. Denne kostet rundt 1500 da den ble kjøpt.

Spørsmålet mitt er om dette er bra nok i forhold til kvaliteten på min hardware? Noe dere villle ha gjort annerledes? Burde jeg kanskje kjøpt en bedre signalkabel fra dvd'en? Bør den være like god som den mellom forsterkerene?

Jeg er så forvirret av alt kabelsnakk, så jeg håper på gode svar.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ

Og så har jeg pr i dag en 3-4 år gammel, litt slitt, Tara Labs kabel fra dvd til receiver. Denne kostet rundt 1500 da den ble kjøpt.

Hvordan blir en signal kabel slitt??? Er det fordi du VIL bytte den eller?? hehe..

Dette ser bra ut! bruk pengene på noe annet Kablene dine er mer en bra nok til deg.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hvordan blir en signal kabel slitt??? Er det fordi du VIL bytte den eller?? hehe..
    Ja kanskje litt pga det, men den er tydeligvis dratt litt i sånn at strømpen ikke holder seg helt inntil pluggen.

Du mener kanskje også at jeg bør avbestille LFD kabelen mellom forsterkerene, og kjøpe noe billigere?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Her må du nok finne ut selv, ved testing, om du hører til de som hører forskjell på kabler.

Hører du forskjell så legger du en del penger i dette. Matching er visst tingen her.

Hører du liten eller ingen forskjell så har Biltema eller Clas Olsson mye bra til en billig penge.

En tredje mulighet finnes hvis du er litt hendig med loddebolten - lag noen kabler selv.

Uansett - godt skjermede, solide kabler med gullpletterte kontakter bør du gå for.

Se i avdelingen for kabler her på forumet - der står det mye intressant.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker en bedre eller annerledes lyd vil en oppgradering med all sannsynlighet være bortkastet penger.

Antakeligvis vil du likevel, som de fleste andre her på forumet, høre en dramatiske forskjell til det bedre hvis du kjøper nye kabler som koster mer. Dette kan være en glede i seg selv som kanskje er verdt pengene, men all seriøs forskning tilsier at faktiske forskjeller er det ikke.

Du har nå et par alternativer:
    Du kan avfeie denne kommentaren som totalt urimelig. De fleste på forumet virker å være av den oppfatning. Hvis du velger å avfeie kommentaren som helt urimelig,så vil du trolig med større sannsynlighet glede deg over en hver oppgradering du gjør. Lydforskjellene vil være så opplagte for deg at du ikke kan skjønne at noen kan trekke dette i tvil.

Eller

kan du velge å utforske denne påstanden litt mer, ved å f.eks spør etter dokumentasjon.

Det blir litt som Matrix dette her: Hvilken pille velger du?:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •