Line-out på lydkort med S/PDIF støtte.Støtter den TOSLINK,COAXIAL,eller begge deler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Line-out på lydkort med S/PDIF støtte.Støtter den TOSLINK,COAXIAL,eller begge deler?

Har kjøpt meg en Acer Aspire 5920G bærbar med S/PDIF støtte på lydkortets line-out.
    Noen som vet om den støtter TOSLINK(optisk),COAXIAL eller begge deler?

Det er HDMI utgang på skjermkortet, for HDMI overfører jo både bilde og lyd,men jeg har ikke en forsterker som kan ta imot HDMI og videreformidle til høyttalere. Minianlegget mitt har HDMI, men er kun i forbindelse med HD-DVD spilleren som er integrert i anlegget med kabel til TVen.
    Ønsker derfor å kjøpe en overgang fra mini-jack fra line-out på PC til f.eks. optisk for å få digital lyd. Er surround lydkort på pcen, men er som nevnt ovenfor og i tittel feltet usikker på om line-out på pcen har støtte for optisk.

Vet om en leverandør som kan skaffe meg en overgang fra mini-jack til optisk, men kjedlig å punge ut for noe jeg kanskje ikke kan bruke...

Optisk er det jeg ønsker, har også COAXIAL på forsterker, så jeg kan jo isåfall kjøpe overgang til COAXIAL, men har optisk switch, så det er det beste for meg.

Prøvd å ringe Acer support, men det må være noe av det dårligste jeg har vært borti, dårlig teknisk kunnskap rett og slett. Hvertfall hu jeg prata med. Hu skjønte ikke hva jeg snakket om i hele tatt. Prøvd å ringe inn flere ganger til support, men har utrulig nok møtt henne hver gang.
    Så håper dere kan hjelpe meg.

På forhånd takk!

MVH
    Kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter i spenning :)

Er det ingen der ute som vet om line-out på PCen støtter optisk?
    Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer egentlig på noe av det samme. Skal bestille en Acer TM 3270. Denne er oppgitt med følgende: "S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers" og "1x Headphone/speaker/line-out jack with S/PDIF support". Hva støtter denne, og hvordan skal jeg koble dette videre gjennom den reciever.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mest sannsynlig optisk(jack). Det vil si at du trenger en optisk kabel som ser ut som en vanlig mini-jack i den ene enden og toslink i den andre. Aldri vært borti en bærbar med koaksial-ut på lyd, men det finnes sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig tilgang

Takk for svar Siden du aldri har vært borti noe annet enn line-out med optisk støtte, tar jeg sjansen på det. Vanskelig å få tak i en slik overgang, har sjekket i flere butikker og nettbutikker. Hvis dere søker etter tt650BKAD (et varenr), finner dere en slik overgang. Vet om en leverandør som heter EET, eet.no. Har avtale med de gjennom jobben. Er usikker på om det er webshop for private.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikkdu løst problemet

Hei

Skal snart kjøpe en slik ACER pc selv.

Har du fått 5.1 lyd ut av denne via mini jack utgangen?

Kan du evt hjelpe meg med å skaffe en slik ledning fra eet?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pavilion med 5.1-lydkort og optisk minijack selv. Fungerte helt grei opp mot fadern sitt Pioneer-anlegg iaffal.

Komplett.no - Lydkabel Optisk TOSLINK M/M 3 m (S/PDIF)
    Blir vel noe sånt, var litt lite det bilde for å si 100% sikkert men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overgang mini-jack til optisk

HeiHeiHei: Sorry, har ikke sjekket mailen min på en stund.
    Hvis du googler etter "MICROCONNECT TOSLINK AND MINI PLUG ADAPT 3m (TT630BKAD)" vil du få opp en link til Multicom sine hjemmesider. Da får du med faktisk to adaptere og kabel. Veldig greit å få med separate adaptere istedet for å ha en kabel med miniplug i den ene enden og optisk i den andre. Dermed kan du jo velge akuratt hvilket kabel merke du vil bruke. Men kabelen som følger med multicom er helt grei Bruker Multicom selv, returnerte kabelen fra Eet (var ikke helt fornøyd) Ja får surround lyd ut av minijacken ja. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Acer PCen

Er forresten kjempe fornøyd med Pcen og kan anbefale deg den på det sterkeste. Du blir nok fornøyd du også En ting folk burde tenke på er å sjekke hva line-out støtter. For å kunne få digital lyd ut av line-out istedet for analog (ved bruk av phono) må line-out støtte SPDIF, og sjekke om den støtter optisk(toslink) eller coaxial. Men mener å ha lest at de fleste pc lydkort støtter optisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •