Nye høyttalerkabler..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 250
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalerkabler..?

Hei!
    Jeg driver å snuser litt etter nye høyttalerkabler til fronthøyttalerne mine.

Specs:
    Receiver: Yamaha RX-V659
    Front: Yamaha NS-777
    Kabel: Monster XP gjennomsiktig kabel fra Elkjøp.

Jeg er ikke ute etter noe superheftige greier som koster skjorta og mer til, men noe som forbedrer lyden godt i forhold til den jeg har fra før av. - Til en grei pris. Jeg vil gjerne ha litt mer trøkk i bassen, hvis det er noe jeg skal nevne... Også kan det også gjerne være Bi-wire kabler, da jeg er nysgjerrig på dette! Og så burde de jo se litt tøffe ut!

Kan noen hjelpe meg?

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Jepp, det er den.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den selv? Kan du forklare litt om den?
    Kan skaffe den til kanskje 400kr. Er det ett røverkjøp?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, du burde kanskje lese litt før du poster noe slikt.

OBDUKSJON AV PROSON H-KABEL

Vi kom fram til at denne kabelen fra netthandelen er direkte latterlig, les og se litt selv i den tråden, så skjønner du kanskje selv hvorfor

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah.. :P Da så.. Da glemmer jeg den helt..!

Noen som kan anbefale noen bra bi-wiring kabler da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy

Vi kom fram til at denne kabelen fra netthandelen er direkte latterlig, les og se litt selv i den tråden, så skjønner du kanskje selv hvorfor
    Først og fremst vil jeg spørre deg om DU selv har testet kabelen? Jeg har selv 2x 3 meter av denne og er fornøyd. Jeg vil nesten påstå at du ikke klarer å oppdrive noe bedre (i hvertfall utseende messig) som er i nærheten til den prisen, som man får den til på netthandelen. Ikke for å være frekk, men jeg tror ingen her på dette forumet kan "se" hvordan en kabel høres ut.

Så bare ikke så mange som hadde testen den selv som kalte den latterlig

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Først og fremst vil jeg spørre deg om DU selv har testet kabelen? Jeg har selv 2x 3 meter av denne og er fornøyd. Jeg vil nesten påstå at du ikke klarer å oppdrive noe bedre (i hvertfall utseende messig) som er i nærheten til den prisen, som man får den til på netthandelen. Ikke for å være frekk, men jeg tror ingen her på dette forumet kan "se" hvordan en kabel høres ut.

Så bare ikke så mange som hadde testen den selv som kalte den latterlig
    Ikke for å være frekk, ikke for å leke profesjonell, men for å innse virkeligheten.

Det er PURE kobber, ingenting mer en kobber, 2mm? 3mm? Hva er vitsen?! Du får en kabel av samme slag til 20 kr METEREN!

Utsendet har ingenting å si i dette tilfellet siden. Trådstarter helt klart nevner i tråden at han vil forbedre lyden, du forbedrer ikke lyden på noen måter med et bra utsendet liggende på gulvet, nei, du må opp i dimensjoner eller gå for andre materialer i kabelen.

PROSON sin netthandel kabel ser sinnsykt bra ut, men hva er vitsen når man er ute etter bedre lyd? Kan godt hende denne kabelene låter virkelig bra, men denne kabelen går ofte for 500,- på netthandelen, derfor prøver jeg å fortelle trådstarter hvorfor han bør unngå denne kabelen, hos surround.no koster den vell 1000,- , men dette er en annen kabel i samme slengen, en jeg ikke vet noe om.

Kjære trådstarter, kjøp heller en skikkelig kabel med god lederevne, skikkelig materiale, kanskje denne kabelen er god nok for deg, men det er ikke noe bedre en helt vanlige kobberkabler som går for 20,- meteren, bare så du vet det. Kjøp heller noe skikkelig, og bestill deg en kul strømpe og noen kabelbukser hos en forhandler online eller i en butikk nær deg

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, du burde kanskje lese litt før du poster noe slikt.

OBDUKSJON AV PROSON H-KABEL

Nå får folk fader meg gi seg..

Får å være en kabel til 500 kr er den veldig bra..
    Vis noen hadde vært tøffe(dumme) nok til å åpne kabler til 10 000 kr så hadde det ikke vært mye mer dill dall der..

3 - 4 Kvadrat mm er nok.. Her får du også skjerming og bra utseende til 500 kr..
    Hvorfor bruke 4000 kr på en kabel du ikke hører forskjell på til denna??

Jeg er ikke akkurat no kabel ekspert men du sa du fikk den til 400 kr??
    Da hadde jeg kjøpt den..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, ikke for å leke profesjonell, men for å innse virkeligheten.

Det er PURE kobber, ingenting mer en kobber, 2mm? 3mm? Hva er vitsen?! Du får en kabel av samme slag til 20 kr METEREN!

Utsendet har ingenting å si i dette tilfellet siden. Trådstarter helt klart nevner i tråden at han vil forbedre lyden, du forbedrer ikke lyden på noen måter med et bra utsendet liggende på gulvet, nei, du må opp i dimensjoner eller gå for andre materialer i kabelen.

PROSON sin netthandel kabel ser sinnsykt bra ut, men hva er vitsen når man er ute etter bedre lyd? Kan godt hende denne kabelene låter virkelig bra, men denne kabelen går ofte for 500,- på netthandelen, derfor prøver jeg å fortelle trådstarter hvorfor han bør unngå denne kabelen, hos surround.no koster den vell 1000,- , men dette er en annen kabel i samme slengen, en jeg ikke vet noe om.

Kjære trådstarter, kjøp heller en skikkelig kabel med god lederevne, skikkelig materiale, kanskje denne kabelen er god nok for deg, men det er ikke noe bedre en helt vanlige kobberkabler som går for 20,- meteren, bare så du vet det. Kjøp heller noe skikkelig, og bestill deg en kul strømpe og noen kabelbukser hos en forhandler online eller i en butikk nær deg
    So om det bare er kobber?
    Kan du være å snill og nevne materiale som funker bedre i denne tykkelsen og lengden som er billigere en 500 kr??

Ja, du får denne til 20 kr metern men da får du kabel uten skjerming og utseende..
    Du har ikke mere på kabler til 5000 kr.. Ledere, skjerming og utseende

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nesten påstå at du ikke klarer å oppdrive noe bedre (i hvertfall utseende messig) som er i nærheten til den prisen
    Med en gang du nevner utseende mister du nesten all troverdighet, og langt på vei bekrefter kabelelskerstereotypen om at utseende spiller minst så stor rolle som ytelsen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehehe, du var ikke frekk Men jeg synes disse låter bra, bare så det er sagt. (I folrhold til det billigste typene ht kabel du får kjøpt på hfk\hfc osv) Nå er det kanskje jeg som er litt frekk igjen, uansett siden du ikke har noen førstehånds erfaring med kabelen, synes jeg det er merkelig at du i det hele tatt diskuterer den? Men nå blir dette litt off topic Jeg har i hvertfall ingen som helst problemer med å anbefale denne kablenen til trådstarteren.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Med en gang du nevner utseende mister du nesten all troverdighet, og langt på vei bekrefter kabelelskerstereotypen om at utseende spiller minst så stor rolle som ytelsen.
    "Tuchai" Skal si meg enig i det.

Men jeg liker kablene. Og det er vel ikke akkurat "kabelelskerstereotypisk" å ha Proson kabler til ca.450 kr til ht'erne sine?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet den Prosonkabelen mot feks. Kimber 4tc (1700) og Eichman express4(850)..
    Og greit.. den låt helt greit i begynnelsen helt til at jeg la merke til at den gjorde en mye galt. Dårlig dynamikk, noe udefinert på stemmer, dårlig utklingning på diskanten og en smule oppblåst og avrundet bass.

Nå må jeg påpeke at dette er den berømmelige "Audiofil" kabelen, men design er mer eller mindre den samme. Det eneste som holder god kvalitet der er faktisk pluggene.

Nei, ville faktisk ha sett på Eichman til 850, ferdigterminert, som jeg synes leverer varene.. og vel så det;-)
    Kanskje også Xindak's som flere skryter av her inne..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får være opp til den enkelte, jeg sier bare det jeg mener
    Det er et ærlig og respektabelt standpunkt det :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Det er et ærlig og respektabelt standpunkt det :-D
    Forandra den jeg Ble litt oppslukt av diskusjonen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...................

For det første er ikke PROSON kabelen skjermet på noen måte, og utsendet har INGENTING å si i denne sammenhengen.

Angående andre ledertyper har du kobber med sølv rundt kobberet for å lede de høyfrekvente signalene i sølvet for å få fremhevet diskant, mens kobberet sørger for at de dype signalene kommer frem med kraft - Så enkelt, ett eksempel.

Du får ferdig skjermede kabler hos Xtreme-cable.com med denne teknologien og det desidert HEFTIGSTE utseendet med noe av de beste banankontaktene som er på markedet for 1500,- DETTE ER FERDIG MONTERTE VARER MED ALT AV STØYFILTER, SKJERMING, UTSEENDE OG BANANER! Selve kabelene kan du lett får under 500,- Altså Proson kabelen er ikke i nærheten.

Men selvfølgelig, bryr du deg ikke om dette er det bare å kjøpe proson kabelen, eventuelt du ikke er så nøye på detaljene, noe som jeg er.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Hei!
    Jeg driver å snuser litt etter nye høyttalerkabler til fronthøyttalerne mine.

Specs:
    Front: Yamaha NS-777
    Kabel: Monster XP gjennomsiktig kabel fra Elkjøp.

Jeg er ikke ute etter noe superheftige greier som koster skjorta og mer til, men noe som forbedrer lyden godt i forhold til den jeg har fra før av. - Til en grei pris. Jeg vil gjerne ha litt mer trøkk i bassen, hvis det er noe jeg skal nevne... Også kan det også gjerne være Bi-wire kabler, da jeg er nysgjerrig på dette!

Kan noen hjelpe meg?
    Les litt her før du går videre Speaker Wire

Kanskje treffer du det samme valget likevel, men det er interessant lesning.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...................

For det første er ikke PROSON kabelen skjermet på noen måte, og utsendet har INGENTING å si i denne sammenhengen.

Angående andre ledertyper har du kobber med sølv rundt kobberet for å lede de høyfrekvente signalene i sølvet for å få fremhevet diskant, mens kobberet sørger for at de dype signalene kommer frem med kraft - Så enkelt, ett eksempel.

Du får ferdig skjermede kabler hos Xtreme-cable.com med denne teknologien og det desidert HEFTIGSTE utseendet med noe av de beste banankontaktene som er på markedet for 1500,- DETTE ER FERDIG MONTERTE VARER MED ALT AV STØYFILTER, SKJERMING, UTSEENDE OG BANANER! Selve kabelene kan du lett får under 500,- Altså Proson kabelen er ikke i nærheten.

Men selvfølgelig, bryr du deg ikke om dette er det bare å kjøpe proson kabelen, eventuelt du ikke er så nøye på detaljene, noe som jeg er.
    Der har du det..
    Skal så godt si at det er bedre kabler men da koster 3 ganger mere..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nå må jeg påpeke at dette er den berømmelige "Audiofil" kabelen, men design er mer eller mindre den samme. Det eneste som holder god kvalitet der er faktisk pluggene.
    De to kablene Proson og Audiophile er ikke likt oppbygd, Prosonkabelen har et nor større tverrsnitt bl.a., og jeg synes pluggene ser bedre ut på denne. Har harr Netthandelenkabel selv, og har sett bildene i "obduksjonstråden".

Eichmannkabelen som BGuarden refererer til virker spennende, kunne tenkt meg å prøve den selv en gang når jeg skal bytte ut Audioquestene mine...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal lage HT-kabler av cat5 med supra plugger i dag
    skal sammenlikne det med sølvelagt kobber m/ samme suprapluggene.

ifølge mange er det en billig og _veldig_ bra løsning, tiden vil vise.

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •