Nye høyttalerkabler..? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 250
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hehe, det er jo akkurat det samme som Single-Wire, ser litt tøffere ut, dersom det er f.eks sølv i bi-wire lederene til diskant terminalen blir det SELVFØLGELIG bedre, men hvis det er samme type ledere i begge kablene er det VELDIG omdiskutert om det er noen som helst forskjell, jeg hører ikke forskjell på vanlige kobberledere :neutral:
    Støtter oppom denne teorien, for jo mere finmasket ett signal er som fra feks. øvre mellomtone og oppover, vil kvaliteten på lederen(e) ha mere å si enn nedover.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sølv leder 7% bedre en kobber. Løses enkelt ved å enten gå opp 7% på tverrsnitt eller kutte 7% av lengden. Uansett er begge lineære til milevis utenfor audioområdet. Lyd er et _veldig_ lite frekvensområde.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om sølvkledde kopperkabler (som noen HT-kabler er laget av):

"Eager to cash in on what is perceived as an easy and lucrative business, part-time hobbyists posing as "cable companies" continue to flood the internet and classified adds with "sensibly priced", home-made silver cables. Prospective buyers need to read advertisements very carefully since it is often not very apparent that many of these "bargain silver cables" are actually only made with silver plated copper wire, not solid silver.
    We experimented several years ago with such wire and could never get ANY of it to sound acceptable. The reality is silver-plated copper wire is simply a mass produced staple of the commercial cable industry. It is far less expensive than solid silver wire. The pervasive use of silver-plated copper conductors is nothing more than a marketing ploy to seduce naïve consumers into thinking they are getting the sound of solid silver for the price of surplus copper wire with a micro-thin silver plate on it. Again: It sounds like %*@#$!"

og

"Silver cables, by nature of the high conductivity of the silver itself, have been given a bad rap by some who claim they are too BRIGHT. Not so! This effect is commonly associated with so-called "silver-plated copper" cables which are unsuitable for audio."

White Zombie Handmade Silver High End Analog RCA Stereo Audio Interconnect Cables

Er det noen som har synspunkter på dette?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de nevner innspilling som veldig viktig, ser jeg ingen grunn til å ta nenveverdig stilling til resten av det som står på siden. Av alt det jeg synest er idiotisk innen HiFi, er det ingen ting som slår innspilling av kabler.

Å overføre 20-20kHz over 1 meter er et ikke-problem absolutt alle andre steder enn HiFi.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alt i alt blir det akkurat det samme, dersom de kablene til diskanten ikke er ulike de andre som går til mellomtone og bass?

Jaja, jeg kjøper ihvertfall Bi-wire uansett, siden det ser skikkelig tøft ut! Også, er det lov å håpe på at lyden blir en del bedre(placebo effekt). Og da pleier den å bli det også.. Ikkesant?

Er Audiofoni AS, gode på service og levering? Hvor lang tid kan det ta fra jeg bestiller til jeg får den inn i kinoen?
    Takker for alle svar hittil!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er selvsagt lov å gjøre som man vil eller føler for, men bare ikke forvent å få en forklaring som henger noenlunde på greip sånn rent teknisk

Men nok om det. Audiofoni har jeg ikke handlet med selv, men det er en av de HiFi-sjappene jeg ikke kan erindre å ha hørt noe annnet en positive tilbakemeldinger om.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fine teorier her, det er vell til slutt helt opp til den enkelte i disse prisklassene, når man overstiger en viss pris har vell dette mer å si, snakker vi 2000,- ++.....

Uansett; Trådstarter, lykke til med valget :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Audiofoni har jeg ikke handlet med selv, men det er en av de HiFi-sjappene jeg ikke kan erindre å ha hørt noe annnet en positive tilbakemeldinger om.
    Hehehe...
    Joda, det hender at det kan bli lang ventetid på prouktene siden de ikke har netthandel som mange butikker.. at de blir regulert av saldoen.
    Måtte en gang vente i over 1 mnd på div. Eichmann-produkter..

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såppas ja.. Dette har vel kanskje noe med at de ikke hadde produktet på lager?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bare et lite spørsmål til de som sier at at proson kabelen ikke er noe bra, og mener at man må ha andre materialer for at det skal bli bedre. hvilke andre materialer bortsett fra sølv ser dere for dere er en bedre leder en kobber? hvor stor del av de såkaldte high end kablene tror dere kunn består av de forferdelige kobber lederne?
    sølv til bruk i høyttalerkabler med litt tverrsnitt er nokk dessverre veldig dyrt å få tak i, vurderte sølv når jeg lagde mine høyttalerkabler, men da jeg fikk pris på ledere gav jeg opp det prosjeketet.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    har bare et lite spørsmål til de som sier at at proson kabelen ikke er noe bra.
    Nå er det vel bare Bguarden som faktisk har testen den, som mener det.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg vil anbefale Supra Rondo 4x4,0 eller 4x2,5. En god og billig høyttalerkabel. Den ser heller ikke så verst ut hvis du terminerer den med Biltema plugger og krympeplast fra Clasern.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manezza, jeg har drøftet dette med 3 venner, de hadde kjøpt denne kabelen til full pris pga anbefaling, og merket INGEN forskjell fra 10,- meter kablene...

Men hadde LETT merket forskjell fra kobberprosjekt til litt dyrere metervare..

Det er vell "Smaken er som baken" Som gjelder i denne saken :roll:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ... hvilke andre materialer bortsett fra sølv ser dere for dere er en bedre leder en kobber?...
    Lurium 82 fungerer til det meste ;-)

Vil også tro at kobber er hovedbestanddelen i de fleste kabler, inkl. "Hi-end" kabler.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og merket INGEN forskjell fra 10,- meter kablene...
    Først var det 20kr\m så ble det 10... :roll: Uansett gidder ikke diskutere dette mer. Blir bare irritert + at jeg ikke klarer holde meg særlig saklig når temraturen i blodet sitiger.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra kabel burde bestå av niob (Nb) som er kjølt ned under trykk til Tc = 9,26K=) Jeg tror Biltemakablene mine benytter denne teknologien=)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Først var det 20kr\m så ble det 10... :roll: Uansett gidder ikke diskutere dette mer. Blir bare irritert + at jeg ikke klarer holde meg særlig saklig når temraturen i blodet sitiger.
    Beklager, men i så lave prisklasser har det ikke mye å si når vi snakker 3 meter.
    Uansett; Jeg prøver bare å forklare trådstarter hvorfor han bør styre unna den Proson kabelen, men om han ønsker skal han bare kjøre på for min del......

Skjønner ikke at blodet ditt kan begynne å koke pga den bagatellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lurium 82 fungerer til det meste ;-)

Vil også tro at kobber er hovedbestanddelen i de fleste kabler, inkl. "Hi-end" kabler.
    lurium 82 er et usedvanlig godt middel, kansje en av de beste versjonene av dette middelet. Men jeg har anskaffet Lurium x57 i veske form som jeg har lakkert mine kabler med og for en lyd, dette er en helt vanvittig oppgadering til alle kabler og kontakter. Jeg kan desverre ikke si hva stoffet inneholder da den lokale heksedoktoren vil beholde noen hemmeligheter for seg selv. Jeg tar gjerne imot bestilling på dette usedvanlig vellykkede produktet, og det leveres i glass på 1 og 10ml. Til den latterlige sum av 1999 kroner per ml. Ved kjøp av 10ml får du to ml med på kjøpet!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner ikke at blodet ditt kan begynne å koke pga den bagatellen...
    Ikke noe blod som koker her Tror nok bare at jeg har litt lett for å bli provosert. Men som du sa i forrige innlegg er dette nok snakk om en smaks sak.

Jeg kan ikke annet en å si det jeg oppfattet som en stor forbedring fra mine tidligere "typiske billig" kabler. Til den nevte proson kabelen.

Nå har jeg jo også blitt litt nyskjerrig på dette ht kable styre. Så kanskje jeg også får prøve med noen enda dyrer kabler

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en kabeltråd. Jeg har ikke tro på at kabler er forskjellige før en betaler en god slump penger for de. Har selv hatt kabler til over 1200,- meteren som ikke gjorde noenting med lyden.
    MEN, for å spørre en gang til: jeg vil ha kabler som IKKE demper noenting i diskanten, og som IKKE myker opp mellomtonen og som heller ikke gjør en døyt med bassen. Kort sagt, jeg vil ha en kabel som rett og slett fører frem signalet som kommer ut effektforsterkeren og forer det til høyttaleren,

Hvilke kabler skal man da kjøpe???

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •