Nye høyttalerkabler..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 250
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Proson kablene er ikke dårlige alikevel?

Kom forresten på at Akto snakket varmt om disse kablene:

Better Cables Premium III Speaker

Er de bra?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at det har så mye sammenheng med med proson-kablene, så lurer jeg litt på hva som er bra og/eller dårlig med solid-core ledere kontra "mangetråede" ledere?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Der har du det..
    Skal så godt si at det er bedre kabler men da koster 3 ganger mere..

Jeg henviser helt enkelt og greit til kabelens pris separat, - 500,- Kan godt hende du får kabelen med bananer til 500 Kroner for alt jeg vet, jeg prøver bare å fortelle trådstarter at du får så mye bedre for 500 KR, men klarer du å få tak i kabelen før den overstiger 150,- kjør på! Ellers er det mer å hente..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det var mest krangling over hvordan en kabel var her og ikke så veldig mange gode svar på det han spurte etter. Jeg vet ikke helt om du er ute etter slike kabler, men jeg har veldig god erfaring med disse kablene: Nordost Super Flatline - Hi-fi Center Kjeden
    Nordost leverer uten tvil bra kabler, og disse forbedret lyden vesentlig hos meg

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at SC er mere dynamisk enn stranded som "har lett" for å låte bra..
    Hvorfor? Blir nesten synsing for min del, men siden at elektronene år vandre fritt inni en stranded kabel så vil det vel også si at de hopper endel fra leder til leder?
    Har en mistanke om at dette kan skape mildere forvrengninger.
    I eksemplet til Maastricht henviste de til audioquests dyrere kabler som har mange ledere.. Men, mange enkeltledere, som jeg kanskje vil anse som optimalt mht lyd kontra brukervennlighet siden en stor leder er mindre fleksibel enn flere små hver for seg?
    Eichmann'en min består av 4 solidcore ledere, og jeg vil si etter å ha hatt de i ett halvt år at de er bedre enn Kimberen... Mye mere harmonisk og oppløst oppover.
    Definitivt ett meget godt kjøp. Men, som sagt: de er stive i forhold til de fleste på markedet. så de er litt kinkige sånn sett, men jeg vil anbefale de på det varmeste;-) en meget god kabel. (snakka med de på audiofoni da jeg kjøpte de og sånn uoffisielt sett da var de under testing som visstnok skal publiseres i ei hi-fi blekke nå om sommeren. Hvilken sa han ingenting om. Men, tilbakemeldingen var veeeldig lovende:-))

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak SC-01 kr 400,- Xindak SC-01B (Biwire) kr 450,-

Audiofoni AS

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Xindak SC-01 kr 400,- Xindak SC-01B (Biwire) kr 450,-

Audiofoni AS
    Oj den var billig! Er dette noe særlig da? Og er det for par eller enkelt?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris er pr par !

Har disse selv i vanlig versjon,og kjøpte også signalkabler for å få samme finish

Kom pakket i flott eske med silkeinlegg !

Lyd ? Jo,hørte ikke forskjell på denne og Xindak FS-1 og ViaBlue sine kabler og Div andre

Hadde også maken til dine fronthøyttalere en stund,så test var utført på disse og Jungson BD-6

Elektronikk var DENON PMA 1315 R / DENON 1550 AR

Harman/Kardon HK 970 / Harman/Kardon HD 970

Legger til att dette er kun mine egne erfaringer,andre kan jo mene noe helt annet....Men gunstig er jo disse det kommer vi ikke vekk ifra !

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj! For ett par!!? Da må jeg nesten kjøpe den... Helt villt!
    Kan du forklare om bassen ble noe bedre? Vil gjerne ha litt bedre kontroll over den..

Men jeg lurer på en liten ting, og hadde vært fint om noen hadde svart:
    Jeg har jo Yamaha RX-V659 forsterkeren. Og den har en A, og en B kanal til frontene. Hva er egentlig dette? Er det slik at jeg kan ha ett sett til med fronthøyttalere i tillegg? Kan jeg bruke denne kanalen til de frontene jeg allerede har nå?

Og ett til: Denne Bi-wire kablelen ser jeg er slik at den splitter fra 2 til 4 plugger. Jeg har også sett andre som har 4 plugger i hver ende. Hva er forskjellen?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Min erfaring er at SC er mere dynamisk enn stranded som "har lett" for å låte bra..
    Hvorfor? Blir nesten synsing for min del, men siden at elektronene år vandre fritt inni en stranded kabel så vil det vel også si at de hopper endel fra leder til leder?
    Har en mistanke om at dette kan skape mildere forvrengninger.
    I eksemplet til Maastricht henviste de til audioquests dyrere kabler som har mange ledere.. *snip*

Eichmann'en min består av 4 solidcore ledere, og jeg vil si etter å ha hatt de i ett halvt år at de er bedre enn Kimberen... Mye mere harmonisk og oppløst oppover.
    Definitivt ett meget godt kjøp. Men, som sagt: de er stive i forhold til de fleste på markedet. så de er litt kinkige sånn sett, men jeg vil anbefale de på det varmeste;-) en meget god kabel. (snakka med de på audiofoni da jeg kjøpte de og sånn uoffisielt sett da var de under testing som visstnok skal publiseres i ei hi-fi blekke nå om sommeren. Hvilken sa han ingenting om. Men, tilbakemeldingen var veeeldig lovende:-))
    Ja, høres jo ganske realistisk ut den teorien din! Nå blir det ikke Eichmann i første omgang, men det er sannsynlig at jeg kommer til å handle en del i tida framover, bare jeg får jobba.. Men tenkte nå å kanskje bestille noen meter med EKKJ installasjonskabel fra Elfa..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd

Denne Bi-wire kablelen ser jeg er slik at den splitter fra 2 til 4 plugger. Jeg har også sett andre som har 4 plugger i hver ende. Hva er forskjellen?
    Det kalles BI-AMP, det vil si du kjører separat f.eks 100 Watt på Diskant og 100 Watt på Bass element, istedenfor å kjøre 100 Watt fordelt på begge med lasker over terminalene...

Dette er den beste løsningen, men det krever flere kanaler altså dyrere Store Høyttalere krever ofte separate kanaler for å yte mest mulig.

Jeg gjorde dette med mitt oppsett en stund, brukte 7.1 100 watts utgangene på forsterkeren min til Basselementet på front høyttalerene, og front utgangene til diskanten på fronthøyttalerene Det er bare å eksperimentere...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay...! For jeg lurer på om jeg skal bruke Bi-amp istedet...

Finnes det noen Xindak kabler som er Bi-amp da? Eller kan jeg bare kjøpe to av de Xindak SC-01? Og bruke disse istedet?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay...! For jeg lurer på om jeg skal bruke Bi-amp istedet...

Finnes det noen Xindak kabler som er Bi-amp da? Eller kan jeg bare kjøpe to av de Xindak SC-01? Og bruke disse istedet?
    Det er akkurat det samme, det lages BI-AMP kabler mest for utseendet sin skyld, så du slipper overflod av kabler, så det er bare å kjøre på om du ønsker 2 feite sexy pølser på gulvet, (det er kult).

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Jeg tror jeg kommer til å gå for bi-amp nå ja.. Men det er jo 350kr dyrere da.. Men, det må vi nesten spadere på kinoen vel?

Men, er det noe jeg må instille for å bruke surround back kanalene? Hva med YPAO'en? Vil den kanskje tro at det er surround back høyttalere som er koblet til?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Jeg tror jeg kommer til å gå for bi-amp nå ja.. Men det er jo 350kr dyrere da.. Men, det må vi nesten spadere på kinoen vel?

Men, er det noe jeg må instille for å bruke surround back kanalene? Hva med YPAO'en? Vil den kanskje tro at det er surround back høyttalere som er koblet til?

Har ikke erfaring med den Forsterkeren, så kan nok ikke svare på det spørsmålet

Men det skal være ganske enkelt! sett deg med manualen eventuelt vent på noen som svarer i denne tråden som kan med den forsterkeren

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nemlig ingenting om dette i manualen..

Håper at noen kan hjelpe meg her da!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nemlig ingenting om dette i manualen..
    Det kan jo bety at det ikke går på denne da...
    Vil tro at det skulle være enkelt å finne det i manualen om det gikk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg usikker, fikk ikke noe utav Google heller om den kan brukes til BI-AMP ing, du kan jo modfisere Forsterekeren slik 7.1 kanalene får samme signaler som Frontene får.... Hvis du tør, noe som kanskje ikke er lurt om du ikke har erfaring :-?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener å lodde inni den? Nja, det tør jeg nok ikke.. :P Da ryker både garanti og forsterker tenker jeg! Men da får jeg kjøpe den Xindaken i Bi-wire da. Det blir vel bedring i lyden uansett?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener å lodde inni den? Nja, det tør jeg nok ikke.. :P Da ryker både garanti og forsterker tenker jeg! Men da får jeg kjøpe den Xindaken i Bi-wire da. Det blir vel bedring i lyden uansett?

Hehe, det er jo akkurat det samme som Single-Wire, ser litt tøffere ut, dersom det er f.eks sølv i bi-wire lederene til diskant terminalen blir det SELVFØLGELIG bedre, men hvis det er samme type ledere i begge kablene er det VELDIG omdiskutert om det er noen som helst forskjell, jeg hører ikke forskjell på vanlige kobberledere :neutral:

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •