Nye høyttalerkabler..? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 250 av 250
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Lyver og lyver.. tror vel heller at det er teknikken helt fra mikrofon via opptak til avspilning som har blitt så mye bedre? Tror du ikke? Eller har teknikken blitt sittende fast ett sted på 90-tallet? Knut... SACD/DVD-A vs. CD... Litt OT vil jeg si?
    Så du sier at i 2002 var det ikke mulig å høre forskjell på kabel A og kabel B, og sterophile, Lyd & Bilde & Co sine fargesprakende rapporter om lydforskjeller var enten basert på uvitenhet, dårlig testmetodikk eller løgn?

Hvis det var mulig å høre forskjell på kabler i 2002 så burde forutsetningene finnes for at blindtester fant forskjellene. Hvis det ikke var mulig å høre forskjellene så er det en haug av aktører som fremdeles eksisterer og som burde få adskillig tøffere spørsmål enn det de gjør i dag.

Muligens off topic, men for å bringe den tilbake så har formatene tydeligvis ikke blitt beviselig hørtbart bedre mellom ca 1982 (CD) og ca 2000 (SACD/DVD-A). At implementasjonen av standardene har blitt bedre er meget mulig.
    Hvor "faglig oppegående" er du da? Tydelig lest en masse om temaet, men hva erfaring har du?
    For diskusjonens del foretrekker jeg at du tar utgangspunkt i at jeg har 9-årig grunnskole og har jobbet som lastebilsjåfør siden. Hvis det jeg sier ikke har vekt nok i seg selv og i kraft av referanser så ber jeg leseren om å se bort fra det jeg sier.
    I din ungdom ja... Men tror du ikke verden har kommet seg videre siden "Ståle krapyl og Oslos hi-fi asyl"? Og kanskje kabelprodusenter som har blitt en smule mere seriøs?
    Så hvilke av hifi-kabel-produsentene og de etablerte butikkene som drev på 90-tallet var svindlere og har blitt stuerene? Hifi-klubben? Hifi-centeret? Audioquest? Monster?

-k

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut....
    Jeg snakker om FØR2002... Og da kan det bety hvilket som helst årstall før.. Bare synes det er besynderlig at alle kabeltestene jeg har sett til nå er fra tiden før, noe som tegner på en noe "tynnere" argumentering mot, siden jeg mener at lydkvaliteten i gjennomsnitt har hevet seg betraktelig siden den tid mht. både innspillingene og hi-fi/hi-end.

Hmmm... Så det vil si at du i kraft som litt overentusiastisk "entusiast" (og trailersjåfør) kan si at den gjengse anmelder tar feil?? Synes det blir mye synsing spør du meg... Noen spesifik anmelder du da sikter til?

Klart de er seriøse!! Monster klarer jeg ikke helt å svelge siden jeg synes at det er ett design som både på det praktiske og teoretiske er ett design som ikke fungerer. Mange er enige med meg og synes de kun selger pga navnet. Audioquest er heller i min bane, og må innrømme at jeg lagde meg en egen kabel som i teorien skulle kunne spille like bra som feks. den, med tilsvarende kvadrat osv.. Men, det var 2 helt forskjellige ting, siden DIY'en rota det til såpass mye. Regner også Kimber, Eichman, Nordost, Wireworld, BM bla. som seriøse. Finnes vel mindre seriøse aktører på markedet, som tjener penger på en masse fancy snakk om spisskompetanse og forskning.. Hjelper ikke hvor godt en kabel "måler" hvis ikke sluttresultatet er bra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut....
    Jeg snakker om FØR2002... Og da kan det bety hvilket som helst årstall før.. Bare synes det er besynderlig at alle kabeltestene jeg har sett til nå er fra tiden før, noe som tegner på en noe "tynnere" argumentering mot, siden jeg mener at lydkvaliteten i gjennomsnitt har hevet seg betraktelig siden den tid mht. både innspillingene og hi-fi/hi-end.
    Jeg forstår deg slik at du har en hypotese om at tilgjengelig utstyr tidligere ikke avslørte forskjeller mellom kabler, mens de nå gjør det. Da er det naturlig å be deg anslå når dette skjedde, og å finne ut om det er gjort noen blindtester etter det tidspunkt, og om noen hifiblader eller markedsaktører gjorde gode penger på kabler før dette?

Dersom det på ett tidspunkt var fysisk umulig å høre forskjeller på kabler grunnet tingenes tilstand, så vil det være et argument mot hifi-blader og kabel-industrien generelt hvis de tjente penger og hoiet over seg av begeistring over de fantastiske kablene? Når begynte Stereophile å hausse opp kabler? Jeg tror det var litt før 2002...
    Hmmm... Så det vil si at du i kraft som litt overentusiastisk "entusiast" (og trailersjåfør) kan si at den gjengse anmelder tar feil?? Synes det blir mye synsing spør du meg... Noen spesifik anmelder du da sikter til?
    Ingen har såvidt jeg forstår bidratt til debatten med vitenskaplige eller semi-vitenskaplig dokumentasjon som støtter at det anmelderne sier er sikre observasjoner. Selv som trailersjåfør så forstår jeg at alle mennesker ikke har rett i sine antagelser. Jeg er ikke en utpreget religiøs trailersjåfør, og jeg forstår utmerket godt at religiøse såvel som ureligiøse mennesker ikke alle kan ha rett samtidig, uansett hvor sterk de er i troen.

Derimot har det vært flere bidrag som viser at folk ved anledninger har opplevd forskjeller som viste seg å skyldes overbevisning. Denne forklaringsmodellen kan forklare at folk ærlig opplever forskjeller men at det ikke er lydmessige forskjeller.

Jeg kjenner andre trailersjåfører som hevder at noe ala "lurium 2000" gjør at traileren deres bruker 10% mindre drivstoff. Jeg tror at de tar feil, og hvis de vil at jeg skal tro dem så er det vel greit at jeg etterspør dokumentasjon? Eller synes du jeg skal kjøpe flasker med de dyrebare dråpene utelukkende på anbefaling?
    Klart de er seriøse!! Monster klarer jeg ikke helt å svelge siden jeg synes at det er ett design som både på det praktiske og teoretiske er ett design som ikke fungerer. Mange er enige med meg og synes de kun selger pga navnet. Audioquest er heller i min bane, og må innrømme at jeg lagde meg en egen kabel som i teorien skulle kunne spille like bra som feks. den, med tilsvarende kvadrat osv.. Men, det var 2 helt forskjellige ting, siden DIY'en rota det til såpass mye. Regner også Kimber, Eichman, Nordost, Wireworld, BM bla. som seriøse. Finnes vel mindre seriøse aktører på markedet, som tjener penger på en masse fancy snakk om spisskompetanse og forskning.. Hjelper ikke hvor godt en kabel "måler" hvis ikke sluttresultatet er bra
    Så dersom vi finner en omtale av Audioquest fra før 2002 hvor de får "rave reviews" og en blindtest av Audioquest hvor man ikke kunne bekrefte forskjeller, hvordan skal vi tolke det?

-k

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner også Kimber, Eichman, Nordost, Wireworld, BM bla. som seriøse. Finnes vel mindre seriøse aktører på markedet, som tjener penger på en masse fancy snakk om spisskompetanse og forskning.. Hjelper ikke hvor godt en kabel "måler" hvis ikke sluttresultatet er bra
    Samtlige aktører du nevner tjener penger på fancy snakk om spisskompetanse og forskning...

Sitat Opprinnelig postet av Wireworld
    The microstructure of copper and silver conductors is actually made up of individual grains. Unavoidable angular patterns in this grain structure can cause cables to perform differently in both directions. Wireworld cables are manufactured utilizing a proprietary Grain OptimizationTM process that specifically controls the grain structure of the metal to produce the highest fidelity when the signal flows in the direction of the arrows printed on the cable.
    For ikke å nevne det de mener om digitale signalkabler som øker både definisjon, kontrast og dybde...
    Sitat Opprinnelig postet av Nordost
    Derived from technology developed for the space industry, Nordost's unique patented design and proprietary FEP extrusion process produces a level of performance that other cable companies can only dream of achieving.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost Shiva | Strømkabler | Kabler | Hi-Fi Center Kjeden

"Strømkablene har mye og si for kvaliteten på strømmen som går mellom kontakten i veggen og ditt audio/video utstyr. Har man en dårlig kabel kan det bli mye støy, og dermed får man et dårligere lyd/bildemessig resultat.

Vi har med stort hell brukt Nordost sine strømkabler på alt fra CD-spillere til video projektorer. Vi opplevde blant annet større dybde og mer detaljer i fargen, og mye bedre definisjoner av kanter o.l. Når vi koblet strømkablene fra Nordost til våre videoprojektorer. Forskjellen var faktisk mye større enn vi hadde ventet oss. Lydmessig fant vi at man fikk et betydelig større dynamikkområde og et mye mer detaljert lydbilde."

Og dette kun med en strømkabel! Nesten for godt til å være sant! Bestilte 8 stk i dag, regner med at anlegget blir som nytt nå.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur Nordost skal komme med en 4 x 50 kvadrat nå, så kan man øke utbredelsesfarten fra trafokiosken med over 80% av lysets hastighet...
    Merkelig at strømmen i det hele tatt kommer frem med de kablene jeg har nå... Skagerak Energi har nok mye å ta tak i.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wireworld cables are manufactured utilizing a proprietary Grain OptimizationTM process that specifically controls the grain structure of the metal to produce the highest fidelity when the signal flows in the direction of the arrows printed on the cable.
    Lydkvaliteten blir altså dårligere når fasen på signalet snur?
    Vil ikke det medføre en degradering av lyden...? :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Samtlige aktører du nevner tjener penger på fancy snakk om spisskompetanse og forskning...
    and so?
    forskjell på tomt snakk og seriøs tenkning som FAKTISK funker

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg kjenner andre trailersjåfører som hevder at noe ala "lurium 2000" gjør at traileren deres bruker 10% mindre drivstoff. Jeg tror at de tar feil, og hvis de vil at jeg skal tro dem så er det vel greit at jeg etterspør dokumentasjon? Eller synes du jeg skal kjøpe flasker med de dyrebare dråpene utelukkende på anbefaling?
    -k
    Hmmmm...
    Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det....
    Men, faren for at du ødelegger traileren din og antakelig ikke vil få noe igjen på forsikringa er like stor som at du sannsynligvis IKKE kommer til å brenne av forsterkeren med kabler...

Men, go-ahead hvis magefølelsen din sier så... Skulle saktens ikke forundre meg

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak kabler fra nysound.com

Har tenkt å bytte ut mine Nordost Baldur med noen Xindak kabler og har tenkt å handle over dammen.

Leser noen rykter at nysound har fått en advarsel fra xindak om at de ikke er autorisert forhandler.

Kan noen fortelle meg om det er mulig at de selger kopier av disse?

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •