Nye høyttalerkabler..? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 250
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var uansett kablene bestilt, og regner med å få dem i løpet av denne uka!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratlerer!

Bra at du fikk det ut av tråden iallefall:-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Anaxyd - og ett endelig GRATULERER MED VALGET til deg :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk dere! Er spent på lyden jeg.. Håper det blir bedre da... Og hvis ikke, så har jeg jo noen feite deilige kabler liggende på gulvet!

Hvor lang tid fra bestilling vil det ta ca? Folk her som har bestilt fra Audiofoni før?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Se denne tråden fra Snickers:
    En slags selvbygg...

Standard RK 6kvmm fra Biltema:grin:

Ser ut til å fungere rimelig greit på et sett B&W Nautilus 801:-D
    Ja, det er min favorittkabel. Ikke noe tull, bare masse godt kobber som leder all den strømmen som trengs for å holde stålkontroll på hva som helst.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Okay, da var kablene i hus!

Kjører på med noen bilder jeg...
    (Grunnet meget dårlige bilder tatt med mobil, har jeg redigert dem og lagt på noen effekter slik at de ikke ser så dårlige ut)

Slik så esken ut! Skikkelig bra utført, da det er magneter inne i pappen eller hva det er som holder topplokket på plass. Gir et godt førsteinntrykk!

Også åpnet vi esken, og fant følgende kabler inni. Og faktisk fikk jeg meg en skikkelig overraskelse når jeg så på termineringene! Jeg hadde bestilt med spader, fordi de ikke hadde flere med bananplugger på lager. Og jaggu meg var ikke disse med bananplugger? Nydelig!

Ett lite bedre bilde av termineringene. (Eller hva det heter)

Og enda et! Litt kunstrerisk dette da.

Gamle kabelen, mot den nye.

Braketter bak på terminalene måtte fjernes...

Så er det bare å plugge de i!

Og da lå den nye kabelen på gulvet..

Også var det vurderinga da..!

Når jeg først skrudde på Yello igjen, etter en lytting før jeg byttet kablene var det ihvertfall noe jeg merket var annerledes. Jeg har ikke så mye kunnskaper innenfor alt dette, men jeg vil tørre å påstå at lydbildet ble mye bedre. Før har det liksom vært mest lyd fra fronten, men nå var jeg liksom mer omringet av lyd. Spilte i Stereo da..

Og vil også tørre å påstå at det er litt mer trøkk i bassen.

Ihvertfall ser kablene veldig fine ut, og jeg tror jeg har gjort en god investering. Nå har jeg ihvertfall kabler som skal være med meg i mange år!

Forresten var det VELDIG godt å se at det var bananer i begge ender på kablene når jeg åpnet esken. For en lettelse! *puh*
    Dette tror jeg ikke selgeren eller jeg hadde forventet. Eller kanskje han skulle overraske meg? Hvem vet?

Uansett er jeg fornøyd, og mener at det gjorde en viss forskjell på lyden. Tar gjerne imot tilbakemeldinger på dette!

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest igjenom hele tråden, men er det Xindak sc-01B du har kjøpt? I så fall så fikk jeg mine sc-01 i dag. Kjempefornøyd jeg også:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tråd ja.. :P Du veit åssen det er med høyttalerkabeltråder... Lange diskusjoner!

Men ja, kjøpte meg SC-01B ja! Bra du også er fornøyd! Hva merket du som forskjell da? Hva hadde du før?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jævlig lang tråd vil nå jeg si. Jo det første jeg merket var at bassen ble litt bedre og klarere på en måte, vanskelig å forklare egentlig, før så hadde jeg noen kabler tynne som fiskesnøre. Angrer ikke på kjøpet

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig Anaxyd, gratulerer, det ser meget bra ut også

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Skal få tatt noen nye bilder etterhvert som pappa kommer hjem igjen med speilrefleksen!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte kabler!
    Godt å se at du ble fornøyd;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg lest hele tråden her, og det er meninger opp i mente.

Selv har jeg anskaffet meg ett par Dynavoice F6 + center. Har kjøpt meg en Denon reciver 1907 og mangler bare kabler egentlig. Blir til at jeg handler hos Hifiklubben, så vet jeg at det er noe kvalitet over de.

Blir til at jeg kjøper en Argon koaksial:
    - Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5221D Kabel

Og høytaler kabler fra QED med bananplugg: (1.5M * 2 + 0.5m)
    Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: QED Silver Anniversary XT Kabel

Tror jeg blir veldig fornøyd til mitt behov, som er å få musikken ut til høytalerene

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er nå det å få riktig mengde med lyd ut til høyttalerne da!

"Størrelse/tykkelse: 2 x 1,88 mm2" Kablene blir litt tynne, gjør de ikke?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de er 0,01ohm per meter i hver retning. Dvs. dersom du har 3m høyttalerkabel blir det 0,01x2x3=0,06ohm ikke mye tap det. Skal du ha lengre strekk så blir regnestykket annerledes da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.. Ja det er jo ikke så dårlig nei..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    F.eks har jeg store problemer med å akseptere at dyre CD-spillere har noe for seg. Såvidt jeg kan forstå er det eneste viktige leddet her selve D/A-converteren, og nå for tiden har vel de fleste flyttet dette leddet over i receiveren uansett. De mekaniske delene er fullstendig uinteressante i forhold til stabilitet og forvrengning, for det er uansett en ufeilbarlig kvartspuls som bestemmer bitraten. Men skulle man prøve å faktisk FINNE ut av dette, møter man motbør fra de samme tullingene som kjøper dyre høyttaler- og signalkabler, dyre strømkabler til forsterkeren, og maler kanten på CD'ene sine grønne ("komplementærfargen til laseren må vite. Gir myyyye mer harmonisk mellomtone og kontrast i bassen").
    Haha, den var god. Føler jeg ofte støter på slike påstander på forumet i forskjellige diskusjoner. For en kort tid siden møtte jeg og en påstand:

"DVDspillerens mekaniske og strukturelle oppbyggning spiller selvfølgelig også inn. En spiller med mere masse/vekt vil være mindre mottagelig for yttre påkjenninger osv."

Her er tråden den kom i: http://avforum.no/forum/generell-vid...de-bilder.html

Dette var sagt i fullt alvor. Tenk på alle dem som kaster bort penger etter å ha hørt på slikt tull!

Jeg har laget flere guider bare for å komme slike påstander til livs, men jaggu er det vanskelig å nå igjennom til dem......

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-markedet.html
    http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg har laget flere guider bare for å komme slike påstander til livs, men jaggu er det vanskelig å nå igjennom til dem......
    http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html
    Det er litt som å fortelle en amerikaner i 2003 at det faktisk ikke finnes noen bevis for at Irak har wmd, at Irak aldri har huset en terrorist og at Bush & Co ljuger. "Hva?? er du ikke patriot? Jeg skal kaste denne posen med freedomfries i trynet ditt hvis du ikke holder kjeft med dette kommunistiske våset ditt"

Informasjonen du kommer med er direkte uønsket og målgruppen har ikke noe annet enn sinne å komme med over at du prøver å sanke inn og presentere saklig informasjon. Det ødelegger godfølelsen deres over investeringen må vite.

-k

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den var god. Føler jeg ofte støter på slike påstander på forumet i forskjellige diskusjoner. For en kort tid siden møtte jeg og en påstand:

"DVDspillerens mekaniske og strukturelle oppbyggning spiller selvfølgelig også inn. En spiller med mere masse/vekt vil være mindre mottagelig for yttre påkjenninger osv."

Her er tråden den kom i: http://avforum.no/forum/generell-vid...de-bilder.html

Dette var sagt i fullt alvor. Tenk på alle dem som kaster bort penger etter å ha hørt på slikt tull!
    Kan det være at det er noe i det som blir sagt?Jeg har bare lest quoten din, men jeg har opplevd at enkelte DVD/CD-spillere (les:av laber byggekvalitet) har en tendens til å være følsom når en spiller høyt. Jeg hadde blant annet en Kenwood CD-spiller som ikke var stabil før jeg satte en forsterker på den en gang. Vekt hadde tydligvis noe å si der. Kan det være det personen du qoutet mente?

Kanskje du burde tenke deg litt om før du driter ut andre?

Når Knutinh sier noe, så backer han det oftest opp med relevant fakta som viser at han i allefall vet hva han snakker om. Når du kaster deg over tastaturet, er det lite bygget opp av faktisk vitenskap bak det du sier. Ergo er det vanskelig å ta det som annet enn dine meninger/synsing. Når du i tillegg sprer feil, bruker setninger som "verdens beste" og arrogant driter ut andre forum-medlemmer, hvordan kan du da forvente å bli tatt seriøst?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Informasjonen du kommer med er direkte uønsket og målgruppen har ikke noe annet enn sinne å komme med over at du prøver å sanke inn og presentere saklig informasjon. Det ødelegger godfølelsen deres over investeringen må vite.
    Dette er feil. Du har mye bra å komme med, men en av dine største feil er at du til stadighet i ulike diskusjoner generaliserer folk som har denne interessen for lyd/bilde. Og hva så om enkelte har denne "godfølelsen"? Hva er poenget med å ødelegge den? Det er jo godfølelsen de betaler for.

En må kunne ha en mening (om ikke kanskje riktig), uten at en blir kastet mot seg ord som "gullører" og blir puttet i en bås der det står "folk som er sinte og ønsker å beskytte sine investeringer".

De aller fleste på dette forumet er forøvrig overhodet ikke sinte, og jeg er relativt sikker på at dette med at så mange bruker alt for mange penger på kabler her er ganske opphypet. Det aller fleste kabeldiskusjoner her er det faktisk skeptikere som står for....ironisk nok.

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •