gjør det selv internett fra CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gjør det selv internett fra CD

Hei

Har nettopp fått modem-pakken fra canal digital (gjør det selv), og finner ut at det trengs coax kontakt (multimedia....kontakt??) i veggen for å koble modemmet til...Men problemet er at jeg ikke har dette, har bare det vanlige tv-antenne uttaket og noe annet (R).

Lurte på om jeg MÅ ha montør for å fikse på kontakten, eller om det finnes noen form for splitter ? Tv-antenne inn i uttaket og coax (MM) + tv-antenne ut....? og blir signalet dårligere da ?

takka =)

Newcomer hansist sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modem

Mulig at jeg har oppfattet ditt problem feil, men vi får se.
    Er det riktig at tilkoblingen ser ut som en "vanlig" antenneplugg, men har gjenger? Denne pluggtypen kalles F-plugg. Dette er noe som burde fulgt med i pakken, men som billig kan kjøpes hos Clas Ohlson eller på Biltema. Det du trenger: En overgang fra vanlig antenneplugg til F-plugg, og så trenger du en kabel med F-plugg i begge ender. Denne kobles mellom antenneuttaket og modemet.

På antennekontakten på/i veggen er det to uttak, en for TV, merket TV, og en for radio, merket R. Studerer du disse vil du se at disse er motsatt av hverandre. Pluggen for TV har en pinne, altså en M-type, for maskulin. Pluggen for radio har en hylse, eller kall det gjerne for et hull, altså en F-type, for feminin. Radioer og TVèr har motsatte innganger hva angår F og M.

Begge kan brukes om hverandre, men du trenger da en overgang.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •