Xindak strømkabel...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak strømkabel...?

Lurte på om det var noen her som visste om de skjermede strømkablene fra Xindak er noe å satse på?

Eksempel

Har ingen erfaring med merket, men likte prisen :-D
    Dessverre går ikke lav pris og kvalitet alltid sammen, men siden jeg finner det sannsynlig at det ikke må koste mange kr å lage ok skjermede strømkabler håpet jeg liksom at....

For ikke å fyre opp en ny kabel diskusjon her kan jeg jo presisere årsaken til at jeg ser etter noe slikt. Jeg har en klassisk kabelsalat bak rack'et som jeg ikke får blitt kvitt helt, og denne introduserer støy på anlegget. Har prøvd med mer "high end" strømkabler som ganske riktig gjorde jobben, men kan ikke forsvare kostnaden om jeg så hadde vært rik :?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til å gi deg en lekse her før jeg leste slutten av innlegget ditt

Det skal godt gjøres å kjøpe en _dårlig_ strømkabel. Forskjellen fra den der og de som følger med vanlige hi-fi komponenter er forsvinnende lite.

Er du plaget med støy nytter det ikke å bytte ut den siste metere av en strømlinje som er mange kilometer lang... Da burde du finne deg et apparat av noe slag.

Har du skjermet alle signalkablene?
    Bulletproofing Your System from Interference — Audioholics Home Theater Reviews and News

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Skulle til å gi deg en lekse her før jeg leste slutten av innlegget ditt.

Det skal godt gjøres å kjøpe en _dårlig_ strømkabel. Forskjellen fra den der og de som følger med vanlige hi-fi komponenter er forsvinnende lite.

Er du plaget med støy nytter det ikke å bytte ut den siste metere av en strømlinje som er mange kilometer lang... Da burde du finne deg et apparat av noe slag.

Jepp. Har også funnet ut hvor problemet oppstår. Jeg kjører med fem monoblokker, som logisk nok trenger fem strømkabler og fem signalkabler.. Den vasen med kabler som jeg får bak disse er roten til alt ondt :twisted:

Prøvde for gøy noe dyyyyre strømkabler som en mindre bevart nabo hadde, og det fjernet støyen. Men har heller støy enn å betale masse penger for kabler, derfor lurte på om noe visste om skjermingen på disse relativt rimelige kablene var dugelige.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY er vurdert, og kan meget vel bli løsningen. Men har lite nok fritid til å ville betale noe stusselige kr for ferdige kabler hvis de er ok.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Skulle til å gi deg en lekse her før jeg leste slutten av innlegget ditt

Bulletproofing Your System from Interference — Audioholics Home Theater Reviews and News
    Hvis denne er nogenlunde lik supra sine skjermede kabler kan det godt hende du vil merke forbedring. Jeg har alltid vært superskeptisk til alt som heter kabler, men jeg prøvde en skjermet strømkabel på cd-spilleren min og det ga såpass stor forbedring at det ikke er mulig at placebo-effekten alene kunne gjort det. Alle som var her og lyttet (inkl flere kabelskeptikere) oppfattet også forbedringer. Jeg kan ikke si at bassen ble strammere, som mange sier. Det jeg derimot opplevde var at kabelen fjernet en del støy som jeg tidligere ikke hadde vært klar over eksisterte. Lydbildet ble på en måte roligere, noe som lurte frem litt mer detaljer (nå starter jeg vel en 10 sider lang kabeldebatt...). Uansett, med en pris på 300kr ville jeg i det minste prøvd.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd Xindak strømkabelen men har noen FA-1 signalkabler i bruk.
    Hadde en stund støy i strømnettet våres grunnet lynnedslag. Hadde da Kimber Timbre som signalkabler, og nettstøyen var plagsom i høytalerene.
    Koblet da tilbake til FA-1 og vips så var nettstøyen borte.

Så om nettkablen skjermer like godt som signalkabelen så kan dette være veien å gå.

Forsøkte forresten med et Monster HTS1000 nettfilter som påstås nettopp å løse slike problemer. Gjorda nada med nettstøyen hos meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok sin tid, men nå er 14 DIY strømkabler produsert og tatt i bruk. Siden jeg samtidig fikk laget alt i nøyaktig den lengden jeg trengte fikk jeg også redusert kabelsalaten med ca 98%

Introdusert støy fra salaten bak monoblokkene er ei at spore, så kablene funker fint de.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvis denne er nogenlunde lik supra sine skjermede kabler kan det godt hende du vil merke forbedring. Jeg har alltid vært superskeptisk til alt som heter kabler, men jeg prøvde en skjermet strømkabel på cd-spilleren min og det ga såpass stor forbedring at det ikke er mulig at placebo-effekten alene kunne gjort det. Alle som var her og lyttet (inkl flere kabelskeptikere) oppfattet også forbedringer. Jeg kan ikke si at bassen ble strammere, som mange sier. Det jeg derimot opplevde var at kabelen fjernet en del støy som jeg tidligere ikke hadde vært klar over eksisterte. Lydbildet ble på en måte roligere, noe som lurte frem litt mer detaljer (nå starter jeg vel en 10 sider lang kabeldebatt...). Uansett, med en pris på 300kr ville jeg i det minste prøvd.
    det du sier er akkurat det samme som jeg føler.
    mer ro, og mer naturlighet over lyden.
    det jeg måtte gjøre var og bruke lydtrykksmåler for og se om db'en var
    den samme ved bytte av kabel, og det var den selvfølgelig ???

jeg måtte også tilkalle kona, for og ta blindtest på meg, og jeg bomma ikke en gang. hun bytta kablene frem og tilbake 6 ganger.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne vært spennende å prøve en slik Xindak strømkabel - men ett praktisk spørsmål.. Passer disse norske støplsler? Utifra bildene ser det nemlig ikke slik ut.. :???:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Xindak PC-03 skjermet?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag heller kabel selv. Lagde nettopp en bråte kabler selv i forbindelse med bytte av strømfilter.
    Furutech Cu. kontakter og furutech nettkabel. En to meters kabel kom på ganske nøyaktig Kr 1000,-

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Lag heller kabel selv. Lagde nettopp en bråte kabler selv i forbindelse med bytte av strømfilter.
    Furutech Cu. kontakter og furutech nettkabel. En to meters kabel kom på ganske nøyaktig Kr 1000,-
    Det er nå ganske stor forskjell på 1000,- og 300,- da

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak kablene kommer med norske støpsler, de kan enkelt og billig kjøpes hos Audiofoni.

Jeg har seks lengder med PC-02 her og de virker , spesiellt på cd-spilleren er det hørbart. Eneste jeg har å utsette på de er bøyeligheten som er litt å stri med, i tråden min ligger det noen bilder av de og forpakningen. Høyere kvalitetsfølelse per krone er vanskelig å få til. Men for all del mange liker litt håndarbeid og det er mer praktisk med anpassede lengder, men ikke om man faktisk skal flytte på noe en dag...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er nå ganske stor forskjell på 1000,- og 300,- da
    En panteflaske eller to
    Fine kabler ble det ihvertfall.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    En panteflaske eller to
    Fine kabler ble det ihvertfall.
    Helt sikkert
    Jeg er bare ute etter å skifte ut til skjermede strømkabler, og som student tror jeg ikke jeg legger ut 1000,- pr stk. Blir vel til at jeg lager noen rimelige selv, evt kjøper Xindak PC-03 hvis det viser seg at de er skjermede.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ett stykk PC-02 bestilt. Takk for info, Gwandarion.

Jeg kommer til å sette den på forsterkeren. Den er meget tyst fra før, blir spennende å se om det er noe å hente annet enn tøffhetsfaktor. Skjermet er fint!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Da er ett stykk PC-02 bestilt. Takk for info, Gwandarion.

Jeg kommer til å sette den på forsterkeren. Den er meget tyst fra før, blir spennende å se om det er noe å hente annet enn tøffhetsfaktor. Skjermet er fint!

Artig, vi vil gjerne høre hvordan det går.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion: Er PC-02 skjermet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den, ikke at jeg kan påvise hvor mye. Den hadde hatt svært lite for seg ellers...
    Støpslene er også av den svært solide typen som rommer skjerming. Kanskje jeg kan sløye en èn dag om jeg føler for å klippe pengene i småbiter. De virker forsåvidt mer solide enn suprakablene, men er ikke så fleksibel - på godt og vondt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •