Lengde på signalkabel mellom pre og forst.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lengde på signalkabel mellom pre og forst.

Hei,

Jeg er i siste fase i planleggingen (og gjennomføring) av min nye hjemmekino, og lurer veldig på dette med lengde på signalkabel (RCA) mellom forforsterker og forsterker. Det høres logisk ut at man forsøker å holde denne så kort som mulig for å redusere risiko for påvirkning av signalet. Men ved hvilke lengder snakker man om problemer med slik?

Vil det være dumt å kjøpe kabler med 2 meters lengde for å oppnå bedre fleksibilitet med tanke på plassering av komponenter? Jeg har ikke full oversikt på nåværende tidspunkt endelig møbel for komponentene, og vet derfor ikke mitt endelige behov. Bør kabellengde kanskje styre dette?

Mvh
    Wes

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Hei,

Jeg er i siste fase i planleggingen (og gjennomføring) av min nye hjemmekino, og lurer veldig på dette med lengde på signalkabel (RCA) mellom forforsterker og forsterker. Det høres logisk ut at man forsøker å holde denne så kort som mulig for å redusere risiko for påvirkning av signalet. Men ved hvilke lengder snakker man om problemer med slik?

Vil det være dumt å kjøpe kabler med 2 meters lengde for å oppnå bedre fleksibilitet med tanke på plassering av komponenter? Jeg har ikke full oversikt på nåværende tidspunkt endelig møbel for komponentene, og vet derfor ikke mitt endelige behov. Bør kabellengde kanskje styre dette?

Mvh
    Wes
    Hei!

Jeg kjøpte de billigste signalkablene jeg fant (ikke skolisser) på 1,5m. Da jeg hadde funnet endelig plassering av komponentene, og alt var innspilt, laget jeg nye kabler selv. De ble ca 40cm.

Jeg kjøpte mine DIY kabler/kontakter her: Xtreme-Cable Men det finnes sikkert mange rimeligere (og dyrere) DIY alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror vell egentlig du ikke mister noe på 2 meter. regner med det skal gå bra

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Jeg kjøpte de billigste signalkablene jeg fant (ikke skolisser) på 1,5m. Da jeg hadde funnet endelig plassering av komponentene, og alt var innspilt, laget jeg nye kabler selv. De ble ca 40cm.
    Dette var godt forslag. Hotteste kandidat (2m) jeg har funnet så langt er de Lsound ønsker å kvitte seg med. Andre forslag(?) tas imot med takk

De skal forøvrig fungere mellom en Arcam AVP700 og en Parasound New Classic 5125, uten at det er av størst betydning.

Takk for innspill

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •