Nye kabler til et tenkt anlegg. (og litt hjelp til nybeg...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye kabler til et tenkt anlegg. (og litt hjelp til nybeg...)

Hei! Jeg skal kjøpe et nytt anlegg til stua. Den er på ca 30kvadrat meter. Har valgt ut

Yamaha RX-V640RDS Reciver.

Proson PROSON REALITY mkII FRONT,

Proson R52MkII CENTER

Proson R51MkII BAK

(Alt tot 12600kr)

Skal bruke min bærbare PC (DELL 8600)som DVD/cd avspiller, med dette lydkortet (som jeg også skal bruke til studio):

http://www.m-audio.com/index.php?do=...1119907053a313.

Har derfor 3 spørsmål:

1) Hvilke kabler bør jeg bruke som høytalerkabler? Sett litt på Supra Ply 3,4(66kr/m) (tenkte ca 50kr metern, hvis det er fornufig...hørt at kabler er nokså viktig), men er totalt nybegynner, så vet ikke om det ikke blir "rett".
    Trenger 8meter til bakhøyt, 4 meter til fram og 2 til cent høyt.
    (Står at høytalerne er biwire. bør jeg da kjøpe det? Vet ikke om recivern støtter dette? )

2) Hvilken utgang på lydkortet bør jeg bruke for å koble den til forsterkeren?(analog, digital, etc?? )(Se bilder for å se lydkort inn/ut og forsterker inn/ut)
    Hvilken type kabel? og Ca hvor mye penger jeg bør legge i den.

3)Valgte dette anlegget fordi det fikk så bra omtale hos lydogbilde, men noen som ville valgt noe annet i den prisklassen (ikke dyrere)?

4)Hvis jeg skal kjøpe en sub til dette, hvilken kan ha passet da, mye bør jeg legge i en sånn for at det skal være verdt å oppgradere liksom, men samtidig ikke sprenge (totalt) mitt allerede sprengte budsjett?

Ble litt mye dette, men er så ivrig etter å kjøpe, men har så lite kunnskap, så søker litt "hjelp og trygghet" her. Håper på svar... Håper også at linkene og bildene ble greie, ikke helt flink på sånt desverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabler fortsettelse

Har nå fått et tilbud på NordOst 144 til 120 kroner metern til senter og front. Han i butikken sa at bak var det greit nok med 30kroners kabler....

Høres det bra ut? Er sånne biwire kabler. Var litt dyrt per meter, men han sa de var veldig gode (men hvilken selger sier ikke det da...?)

Hvordan kobler jeg de i forsterkeren?(best)

I høytalnerne er det vel 4 bananplugger i hver (skrur bare på bananpluggene på kablene forsto jeg)

Bananpluggene kostet 150kr for 4 stykk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •