HT kabler, valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT kabler, valgets kvaler

Hei!
    Jeg sitter å leser igjennom kabelbebattene uten å bli noe særlig klokere.

Jeg har SA1750 og en Rotel 1070, med 4kv biltemakabler imellom. Har lyst til å teste biwiring, men så kommer spørsmålet hva slags kabler en skal velge.

Tenkte å flette ett par biamping kabler med to forskjellige kabeltyper (en til bånn og en til topp) plugger og trekke det hele i en strømpe. Det skal bli 5m tilsammen og koste ferdig ca 1500kr.

Jeg vil ha en kabel for en litt strammere bass (men ikke mindre), og en oppløst men ikke fremtredende diskant.
    er f.eks kimber kwik og tara labs klara et godt utganspunkt?
    Leste i en annen tråd her at sølv strammer ting opp litt, hvordan fungerer evt QED silver som basskabel?

Er det noen bananplugger som skiller seg spesielt ut, uten å koste altfor mye?
    trenger en sexy strømpe også, extremecables sin ser kul ut, er det noen andre alternativer?

mvh
    Fersken

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger jo Supra strømper og kabler...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Hei!

Jeg har Viablue sc 4 biwire kabel fra Xtreme, og har lenge brukt den på Rotel. Kan absolutt anbefales. Samme med signalkabelen, NF A7, meget bra kabel. Mye kropp i bassen, spiller dypt, spiller meget detaljert, og gir et bredt lydbilde. Jeg har fabrikkferdig signalkabel. Høyttalerkablene kjøpte jeg i løpemeter og terminerte de selv. For en drøy tusenlapp får du både signal og høyttalerkabler av meget god kvalitet.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Fersken
    Hei!
    Jeg sitter å leser igjennom kabelbebattene uten å bli noe særlig klokere.

Jeg har SA1750 og en Rotel 1070, med 4kv biltemakabler imellom. Har lyst til å teste biwiring, men så kommer spørsmålet hva slags kabler en skal velge.

Tenkte å flette ett par biamping kabler med to forskjellige kabeltyper (en til bånn og en til topp) plugger og trekke det hele i en strømpe. Det skal bli 5m tilsammen og koste ferdig ca 1500kr.

Jeg vil ha en kabel for en litt strammere bass (men ikke mindre), og en oppløst men ikke fremtredende diskant.
    er f.eks kimber kwik og tara labs klara et godt utganspunkt?
    Leste i en annen tråd her at sølv strammer ting opp litt, hvordan fungerer evt QED silver som basskabel?

Er det noen bananplugger som skiller seg spesielt ut, uten å koste altfor mye?
    trenger en sexy strømpe også, extremecables sin ser kul ut, er det noen andre alternativer?

mvh
    Fersken

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du feks. kjøpe en rimelig kabel med ok tverrsnitt til bassen og bruk pengene på en noe bedre kabel som ikke nødvendigvis har så stort til til diskant/mellomtone siden dette er ett område som er mere følsomt mht. signalkvalitet. Der kan feks. Eichmann Express4 som jeg bruker selv være ett godt alternativ:-) Ferdig terminert for 850,- for ett stereosett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var at jeg skulle få følelsen av DIY- derfor passer ferdigkabler dårlig.. Jeg vurderte extreme kabler men 2x5m er et godt stykke unna min lommebok.
    Hvis 8 bananplugger koster 600, og strømper koster 300 er det nok til 40-50kr/meteren
    Supra sine strømper er ensfarga svart, fint men har ikke harryfaktor nok.

Tilbake til kabelvalg:
    er det noen som vet hvordan QED silver/kimber kwik/taralabs klara/supra classic spiller? hvem er oppløste i toppen, og hvilken har varm og kontant bass?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •