HDMI Kabel+class olson= sant???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI Kabel+class olson= sant???

eg har nå bestilt meg nytt lerret og prosjektor, og skal til å kjøpe meg hdmi kabel. så kom eg over en på class olson ( cinemavideo tror eg) til 500 kr.
    lurer bare på om det er å kaste 500 kr ut glasset eller om det vil bli noen lunde ok??

kabelen er tykk og god, er 75 ohm, og er 99,999% oksygen fri...

den er forøvrig 10M.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg vil i løpet av kort til bestille meg en benQ 7700, på Avshop. Dei kan tilby en forsåvidt billig lampe garanti, viss pæren skulle ryke. Men er det egentlig vidts med denne lampe garantien??

kor lenge varer normalet sett en pære?? den har oppgitt levetid på 2000-3000 timer...
    Det finnes nok av "skrekkhistorier" der lampene tar kvelden lenge før de har gått 1000 timer.. Men noen offisiell statistikk på det er det nok umulig å finne..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Det finnes nok av "skrekkhistorier" der lampene tar kvelden lenge før de har gått 1000 timer.. Men noen offisiell statistikk på det er det nok umulig å finne..
    eg håpet ikkje på noen stattestikk, men bare at viss det er noen som har måttet bytte pære tidelig, eller om det er vanelig at dei ryker tidelig, eller om de vanligvis holder den oppgitte tiden....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har personlig ikke opplevd at en pære ryker for tidlig, men om det skulle skje så er det sinnsykt surt å måtte punge ut 4000.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg håpet ikkje på noen stattestikk, men bare at viss det er noen som har måttet bytte pære tidelig, eller om det er vanelig at dei ryker tidelig, eller om de vanligvis holder den oppgitte tiden....
    Hvis du søker litt eller kikker litt i forskjellige tråder på forumet, vil du se at det er mange som klager på at pæra har røket etter 500 timer og mindre. Men om det er representativt for levetiden på pærene, er en annen sak.

Spørsmålet er vel egentlig om du vil ta sjansen på at pæra ikke ryker. Om du ser på gjennomsnittlig levetid på pæra i forhold til prisen på garantien, vil det nok ikke lønne seg. Det er fordi de som selger garantien selvsagt ikke vil tape penger på det. Hvis ikke hadde de ikke solgt den.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har noen formening om dette???

hva ville du ha gjort....( som er nemt i det første inlegget,.....har som du sikker skjønner, byttet emne... )

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. lerret er det vel kanskje ikke så veldig mye vits å kjøpe et 4:3 lerret i disse dager...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt: glem alle tanker om 4:3, det er tross alt film i hjemmekino vi snakker om, og da er 16:9 det man SKAL gå for

Nå har jeg ikke noe erfaring med akkurat det lerretet du linket til, men for noen år tilbake kjøpte jeg meg et ganske så likt lerret i samme prisklasse. Mitt første lerret kjøpt på grunn av den lave prisen, i underkant av 2k. Joda, ble stort og sånt. Men når jeg fikk sett den samme projen på et litt bedre lerret hang haka på låra mens øyna var fylt av tårer og kinnene var rød av flauhet over min egen dumhet, jeg vil nok seriøst anbefalle deg og heller spare opp litt mer og kjøpe et "ordentlig" lerret. Du får så mye igjen for det bildemessig!
    Jeg vet det ikke er pent å "prøve å overbevise" folk om at de må gå opp i prisklasse når de i utgangspunktet har bestemt seg, men jeg håper bare ikke du får samme opplevelse som jeg hadde når jeg så et lerret til ett par høvdinger mer på den samme projen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Først av alt: glem alle tanker om 4:3, det er tross alt film i hjemmekino vi snakker om, og da er 16:9 det man SKAL gå for

Nå har jeg ikke noe erfaring med akkurat det lerretet du linket til, men for noen år tilbake kjøpte jeg meg et ganske så likt lerret i samme prisklasse. Mitt første lerret kjøpt på grunn av den lave prisen, i underkant av 2k. Joda, ble stort og sånt. Men når jeg fikk sett den samme projen på et litt bedre lerret hang haka på låra mens øyna var fylt av tårer og kinnene var rød av flauhet over min egen dumhet, jeg vil nok seriøst anbefalle deg og heller spare opp litt mer og kjøpe et "ordentlig" lerret. Du får så mye igjen for det bildemessig!
    Jeg vet det ikke er pent å "prøve å overbevise" folk om at de må gå opp i prisklasse når de i utgangspunktet har bestemt seg, men jeg håper bare ikke du får samme opplevelse som jeg hadde når jeg så et lerret til ett par høvdinger mer på den samme projen
    oki.... men hva er et skuikkelig lerret da????
    er dette lerrete et skikkelig lerret??
    eller noen sånt???
    AVshop.no

men har det noen betydnig på bilde om lerrete er 4:3 eller 16:9?? eller er det bare den somrte maskeringen rundt som er forskjellig???

i såfall kom med forslag til gode lerret.....ca 200 cm bredt...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men bare ett spm...
    denne kabelen er 7,5 meter, og ikkje 0,75 meter ( 75cm) sant???
    AVshop.no
    men vil denne være god nok????

og når eg først er i gang legger eg ut linken også, noe eg glemte i sted....det er redigert ja.......

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det lerretet du linker til øverst, 16:9 lerretet. Det fungerer helt fint som førstegangslerret. På min føste PJ benq 5120 så følte jeg lerretet var ypperlig, så ingen møster o.l.
    Nå etter å ha hatt en benq 8720 i bruk en stund, ser jeg litt mønster i lerretet, dette siden bildet fra 8720'en er så forbanna bra.

Så skal du ha et lerret som "varer" litt lengre, så spanderer du på deg et litt dyrere. Det du linker til så helt kurrant ut.

Når det gjelder kabelen så både håper og tror jeg den er 7.5 meter.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at det det dreamscreen lerretet vil langt bedre valuta for pengene, dreamscreen har jeg sett endel av i diverse prisklasser. Men ikke det første som du linket til som sagt. I forbindelse med lerret gjelder samme regel som med alt annet; det vil alltid være litt mer å hente dessto mer du går opp i pris, men som oftest blir det mindre og mindre når du virkelig kommer opp i pris. Men som sagt, det du linka tror jeg at vil fungere langt bedre for deg ennd et første

når det kommer til kabelen er den 7,5 meter ja og mer enn grei nok. Det er ikke så stor forskjell på hdmi kablene som noen forsåsegpåere vil ha det.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Jeg har det lerretet du linker til øverst, 16:9 lerretet. Det fungerer helt fint som førstegangslerret. På min føste PJ benq 5120 så følte jeg lerretet var ypperlig, så ingen møster o.l.
    Nå etter å ha hatt en benq 8720 i bruk en stund, ser jeg litt mønster i lerretet, dette siden bildet fra 8720'en er så forbanna bra.

Så skal du ha et lerret som "varer" litt lengre, så spanderer du på deg et litt dyrere. Det du linker til så helt kurrant ut.

Når det gjelder kabelen så både håper og tror jeg den er 7.5 meter.
    var det bølger i duken når du fikk lerretet ditt, eller skader på "kassen", ( den lerretet ligger inni når det er rullet opp ), har hørt at det ofte er skader på disse lerretene... lurer bare på om du hadde det på ditt??? eller om det er slik at vi bare hører de lerretene som er ødelagt, og hører ingen ting om de som er i orden.....men er du fornøyd med det???

men vet du om det er stor forskejell på 8720 og 7700??? om det billigste lerrete vil være godt nok......planen er jo uansett å kjøpe et litt billig lerret, og senere kjøpe et skikkelig motoriser lerret...

men du skriver at viss eg skal ha et lerret som varer bør eg spandere på meg et litt skikkelig lerret... vil et billig lerret fort få bølger i duken eller noe sånt????

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq 8720 får du for kr 12599 hos avshop og Benq får du for kr 7449 hos avshop. Så det blir en viss forskjell, men 8720 er en knakande god proj som garantert ikke vil gi deg anger for de ekstra høvdingene.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Benq 8720 får du for kr 12599 hos avshop og Benq får du for kr 7449 hos avshop. Så det blir en viss forskjell, men 8720 er en knakande god proj som garantert ikke vil gi deg anger for de ekstra høvdingene.
    eg vet hva de koster, men eg kan ikkje legge ut penger eg ikkje har.....

men er det noen som vet om 7700 har pc inngang ( VGA ), eller om eg må kjøre det gjennom s-video??? men det blir vell ikkje like bra, blir det vell???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crap. Beklager, misforsto den ene setninga di. *småflau*
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Ang. lerret er det vel kanskje ikke så veldig mye vits å kjøpe et 4:3 lerret i disse dager...
    for det er billigere, og de har de oftere på lager... har ventet i noen uker nå på at komplett skal få inn et 16:9 lerret.....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du skriver at viss eg skal ha et lerret som varer bør eg spandere på meg et litt skikkelig lerret... vil et billig lerret fort få bølger i duken eller noe sånt????
    De fleste nedtrekks lerret jeg har vært borte i alle fall, har etter hvert fått bølger og bukler, som typisk er sjenernde på bildepanoreringer. Elektriske styrte nedtrekk er litt mindre plaget med dette, fordi man ikke fysisk trekker ned lerretet på midten men har en mekanisme som roterer rullen direkte, men man blir ikke kvitt problemer med bølger, hvis ikke duken strekkes i alle retninger av dukplanet samtidig, så som man får med tab-tension eller ramme lerret.

Grunnen til den typiske V bølgen på lerretet er (ikke fordi man har sett V for Vandetta for mange ganger , men) fordi det røret som duken rulles opp på får pga at det bare er opplagret i hver ende, får en svak nedbøyning på midten og ikke oppretholder et jevnt vertikalt strekk over hele dukbredden. Derfor får generellt også store lerret med samme type lerrets duk og mekanisme lettere bølgeproblemer enn et mindre lerret.

Når det gjelder valg av lerret til sin første projektor, kan det sikkert være smart å kjøpe et billig manuellt nedtrekks lerret, så får man testet ut om man blir bitt av "projektorbasillen", eller velger å selge unna alt og gå for flatskjerm istedet osv.

Får man lyst på forbedringer senere, er det mindre penger å tape på å selge et billig lerret enn et dyrt, og man kan heller dra til med et skikkelig tab-tension kanskje aller helst et rammelerret senere hvis man får et dedikert hjemmekino rom.

Ser noen anbefaler 16:9 fremfor 4:3, det gjør forsåvidt jeg også, spesiellt hvis det er en 16:9 projektor man har, men i en skikkelig hjemmekino blir det vel ikke helt optimalt før man monterer en anamorph linse og for å utnytte oppløsningen (trenger da ofte en dyr bildeprosessor i tilegg..) i projetoren strekker 2,35:1 bildet opp til å fylle hele 16:9 projektor brikka, og bruker et buet 2,35:1 lerret.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det bølger i duken når du fikk lerretet ditt, eller skader på "kassen", ( den lerretet ligger inni når det er rullet opp ), har hørt at det ofte er skader på disse lerretene... lurer bare på om du hadde det på ditt??? eller om det er slik at vi bare hører de lerretene som er ødelagt, og hører ingen ting om de som er i orden.....men er du fornøyd med det???

men vet du om det er stor forskejell på 8720 og 7700??? om det billigste lerrete vil være godt nok......planen er jo uansett å kjøpe et litt billig lerret, og senere kjøpe et skikkelig motoriser lerret...

Min kasse var bulket ja. Kunne sikkert krevt ny, men det orket jeg ikke. Nå skal jeg forhåpentligvis oppgradere lerrete om ikke så altfor lenge, så jeg gadd ikke bry meg. Selve lerretet var helt fint. Mitt har hengt nede hele tiden, så har retalivt svake bølger i det etter et år. Selv om det kommer litt.

Det jeg mente med et lerret som varer, er rett og slett det at jeg pga knakende god PJ, ser strukturen i lerretet, dette viser mindre om du går opp litt på kvalitet, dvs litt dyrere

Om du lurer fælt så er det bare å sende meg en PM om du vil ha en liten kikk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Min kasse var bulket ja. Kunne sikkert krevt ny, men det orket jeg ikke. Nå skal jeg forhåpentligvis oppgradere lerrete om ikke så altfor lenge, så jeg gadd ikke bry meg. Selve lerretet var helt fint. Mitt har hengt nede hele tiden, så har retalivt svake bølger i det etter et år. Selv om det kommer litt.

Det jeg mente med et lerret som varer, er rett og slett det at jeg pga knakende god PJ, ser strukturen i lerretet, dette viser mindre om du går opp litt på kvalitet, dvs litt dyrere

Om du lurer fælt så er det bare å sende meg en PM om du vil ha en liten kikk.
    demo??? kunne være interesangt.... får se.. sender deg kanskje en PM...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •