HDMI Kabel+class olson= sant??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ikkje det at det har noe med dette å gjøre, men kva er noter på engelsk??? musikk noter??? er det rett fram.... leter etter gitar/bass noter, til metallica, iron maiden og motörhead pluss diverse annen musikk... skikkelig musikk..

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å søke på "guitar tabs" og band/låtnavn

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Prøv å søke på "guitar tabs" og band/låtnavn
    takker....skal prøve det i kveld................

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    då er det bestilt lerret.... det ble et Aview 203*152, gråt lerret.... endelig STORT bilde...92"

Komplett.no - AView Decor Home Theatre (b)203 x (h)152 16:9, Grå duk, Gain: 0,95

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg har nå bestilt meg nytt lerret og prosjektor, og skal til å kjøpe meg hdmi kabel. så kom eg over en på class olson ( cinemavideo tror eg) til 500 kr.
    lurer bare på om det er å kaste 500 kr ut glasset eller om det vil bli noen lunde ok??

kabelen er tykk og god, er 75 ohm, og er 99,999% oksygen fri...

den er forøvrig 10M.
    er det ingen som har noen som helst erfaring med denne eller lignende kabel???

er den helt på jordet eller vil den være noen lunde ok, tror du???

er den verdt 500kr???

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 5-metringen til Clas, og den duger fint til 720p, men gir ikke noe signal på 1080p, så det er tydelig at man får det man betaler for. Den blir byttet ut med en god 1080p-spesifisert kabel (eks. Supra) så snart jeg får behov.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har !!!!!! Kjøpte denne da jeg fikk proj..Tx-200 og dennon 1930 dvd spiller
    Denne fungerte ikke, slik att jeg byttet den ut med supra 10 meter og da var det ok....

Jeg bruker en 2 meter ? fra pioneer 696 til panasonic pv 70 og da funker det som bare det..

Konklusjonen min er att den fungerer helt ok på mindre strekk..men ikke på lengre strekk 10 meter og opp.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg har !!!!!! Kjøpte denne da jeg fikk proj..Tx-200 og dennon 1930 dvd spiller
    Denne fungerte ikke, slik att jeg byttet den ut med supra 10 meter og da var det ok....

Jeg bruker en 2 meter ? fra pioneer 696 til panasonic pv 70 og da funker det som bare det..

Konklusjonen min er att den fungerer helt ok på mindre strekk..men ikke på lengre strekk 10 meter og opp.
    men hva mener du med at den ikkje funker i store lengeder??? kommer det ikkje bilde, eller det dårlig bilde???

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor høy bitraten er på 1080P? Litt nysgjerrig på dette. Kan ikke helt fatte og begripe at det skal være noe problem å få bilde fram på den clas ohlsson kabelen med 1080P overføring. Skjønner heller ikke hvorfor disse kablene skal være så extremt dyre. Jeg har selv en 10 meter kjøpt fra Tronika som funker helt fint med 720P og 1080i fra DVD spiller. Billig var den også.
    Hvis man sammenligner med feks. en 10GB eternet kabel, den koster ikke allverden (ca. 11,50.- pr meter. listepris.eks mva.) kan overføre opp til 155Mb/s.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva mener du med at den ikkje funker i store lengeder??? kommer det ikkje bilde, eller det dårlig bilde???
    :-D Konklusjonen min er att den fungerer helt ok på mindre strekk..men ikke på lengre strekk 10 meter og opp .

Da ingen bilde kommer frem på de lengre strekkene..

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syltynn
    Noen som vet hvor høy bitraten er på 1080P? Litt nysgjerrig på dette. Kan ikke helt fatte og begripe at det skal være noe problem å få bilde fram på den clas ohlsson kabelen med 1080P overføring. Skjønner heller ikke hvorfor disse kablene skal være så extremt dyre. Jeg har selv en 10 meter kjøpt fra Tronika som funker helt fint med 720P og 1080i fra DVD spiller. Billig var den også.
    Hvis man sammenligner med feks. en 10GB eternet kabel, den koster ikke allverden (ca. 11,50.- pr meter. listepris.eks mva.) kan overføre opp til 155Mb/s.
    Å sammenligne DVI/HDMI med Ethernet er noe meningsløst, ettersom sistnevnte teknologi benytter seg av feilkorreksjon, noe som ikke eksisterer på HDMI/DVI. Med andre ord: Hvis informasjon blir tapt på veien i et Ethernet-system, så sendes den bare opp igjen, med DVI/HDMI så er dataene tapt for godt.

Båndbredden for 1080p er vel omtrent det dobbelte av båndbredden for 720p, om jeg ikke husker feil.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med lange kabler og 1080P er vel at utstyret som benyttes sammen med kabelen fort blir følsomt for eventuelle reduksjoner av signalet, spesiellt ved slike båndbredde man har med 1920x1080 helbilder ved 60hz. Det er vel ofte sammspilet mellom kabelen og utstyret som blir galt med billige kabler og i motsettning til ved analoge overføringer der man ser et utvasket blide med skygger og ekko effekter, vil en digital overføring bare kutte ut å vise noe som helst, hvis ikke signalet blir tydelig nokk oversendt.

Er overførings frekvensene høye nokk (høyt opp i MHz område) får man lettere effekter som f.eks ekko effekter der deler av signalet reflekteres i endepunktene pga unøyaktige impedans variasjoner i terminerings punkter. Det setter høye krav til god skjerming av lederene seg i mellom og mot omgivelsene. Faktorer som påvirker kabel impedans er tykkelse på leder, avstand til skjerming, fysiske og elektiske egenskaper til isolatorer osv.

HDMI 1.1 er vel konstruert for og jobber i frekvens områder på opp til 165Mpixels/s video (1080p60 Hz eller UXGA) og 8-kanals/192 kHz/24-bit audio.

HDMI 1.3 er vel konstruert for single-link opp i båndbredder på 340 MHz (10.2 Gbit/s)

Litt mer HDMI infor kan leses på High-Definition Multimedia Interface - Wikipedia, the free encyclopedia
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes at det blir utrolig uoversiktlig når man skal forandre overskriften mange ganger? Så vidt jeg vet har denne tråden hatt iallefall tre forskjellige navn, helt forskjellige navn. Synes heller vi bør tåle en ny tråd for hvert spørsmål enn at overskriften forandres til stadighet.

Mener nå jeg iallefall...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Er det bare jeg som synes at det blir utrolig uoversiktlig når man skal forandre overskriften mange ganger? Så vidt jeg vet har denne tråden hatt iallefall tre forskjellige navn, helt forskjellige navn. Synes heller vi bør tåle en ny tråd for hvert spørsmål enn at overskriften forandres til stadighet.

Mener nå jeg iallefall...
    det synset eg og, men eg har fått kjeft menge før,( av administrator... tror eg det var...) pga det... så eg gjør det på denne måten....

så viss eg har forstått det rett, så er bilde på denne kabelen ok... viss det kommer noe bilde frem....er det rett???

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så viss eg har forstått det rett, så er bilde på denne kabelen ok... viss det kommer noe bilde frem....er det rett???
    Til en viss grad, men det kan forekomme en del synlig bildestøy dersom overføringen er helt på grensen av hva comboen klarer å vise bilde med, så det er vel ikke 100% riktig heller.

Vises bildet uten støy, og uten å få problemer med å blanke ut eller får problemer med HDCP osv, så kan man vel si at kabelen er ok.

Er forøvrig enig i at det er blitt en litt eiendommelig lerret, gitar, 1080P og HDMI kabel diskusjon dette, er blitt litt forvirret etterhvert her jeg også...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Til en viss grad, men det kan forekomme en del synlig bildestøy dersom overføringen er helt på grensen av hva comboen klarer å vise bilde med, så det er vel ikke 100% riktig heller.

Vises bildet uten støy, og uten å få problemer med å blanke ut eller får problemer med HDCP osv, så kan man vel si at kabelen er ok.

Er forøvrig enig i at det er blitt en litt eiendommelig lerret, gitar, 1080P og HDMI kabel diskusjon dette, er blitt litt forvirret etterhvert her jeg også...
    da har eg kjøpt kabelen, og får forhåpentlig pj'en i dag, så da får vi se om det virker.

men litt forvirring høre med i hverdagen....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Clas Ohlson kabelen i 10m versjon. Fungerer greit sammen med Oppo 971 og min Panasonic PT-AE700. Jeg har ikke kilde til å kjøre 1080p men kjører jevnt med 720p uten at jeg ser noen feil ved bildet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Jeg har Clas Ohlson kabelen i 10m versjon. Fungerer greit sammen med Oppo 971 og min Panasonic PT-AE700. Jeg har ikke kilde til å kjøre 1080p men kjører jevnt med 720p uten at jeg ser noen feil ved bildet.
    det er bar... satser på at det går bra hos meg også da..... gleder meg til å få rprøve det... pj'en er på vei....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •